Pokémon: Let's Go, Pikachu! (2018)

Nintendo Switch

Ontwikkeld door Game Freak

Pokémon: Let’s Go, Pikachu! en Pokémon: Let's Go, Eevee! brengen de ervaring van een klassieke Pokémon-RPG naar de Nintendo Switch. De games hebben HD-graphics en gameplay die erg toegankelijk is voor nieuwe spelers, maar die ook voor doorgewinterde trainers nog boeiend is. Deze games bevatten ook een multiplayerstand, dus je kunt nu samen met een vriend op avontuur. Bovendien is er een sterke connectie tussen Pokémon: Let's Go, Pikachu! en Pokémon: Let's Go, Eevee! en Pokémon GO.

avatar van brawljeff
Fantastisch die eerste beelden. De sfeer van Yellow is nog in alle beelden terug te vinden, maar er zitten een aantal zeer toffe ontwikkelingen in. De compleet nieuwe wild encounters, het feit dat je op een Onix kan rijden, co-op mode. Dit is samen met Smash Ultimate een goed moment om een Switch te halen.

Maar de Pikachu of de Eevee versie... lastig.

Ik ga deze ook zeker halen, de Pikachu versie ^^

avatar van Apieknar
Vanaf aanstaande vrijdag verkrijgbaar. Ik heb de Pikachu-versie besteld.

avatar van Mitakcor
Wat zijn de verschillen?

Apieknar schreef:
Vanaf aanstaande vrijdag verkrijgbaar. Ik heb de Pikachu-versie besteld.

Ik ook! Pikachu, ik kies jou! Trouwens de versie met de Poké Ball genomen

avatar van Apieknar
Die Poké Ball vind ik pricy as hell! Die laat ik aan me voorbij gaan.

avatar van Maxigames
Voor mij had ook Pikachu de voorkeur (de ultieme Pokémon naar mijn mening ) De wereld en Pokémon zien er geweldig uit, het is zeer vermakelijk, maar ik hoop dat het na loop van tijd de moeilijkheidsgraad toch wel wat omhoog gaat naarmate ik wat verder kom.

avatar van Devoo
Ik vond het een fijne nostalgische trip om de game door te spelen. Sommige nieuwigheden vond ik fijn, zoals het weghalen van random encounters. Dat je nu effectief de Pokémon ziet lopen en je zelf kan beslissen naar welke je loopt vind ik echt een hele verbetering. Dat je niet meer tegen wilde Pokémon kan vechten was voor mij dan eerder een teleurstelling. Wat voor mij zeker geschrapt mag worden, is de vang-mechanic. Die gooibeweging maken met de joy-con stak mij al zeer snel tegen. Het kan er voor mij part in blijven voor de mensen die het graag willen, maar geef ons dan tenminste de keuze.

In ieder geval, ik heb ervan genoten en het maakt mij terug warm voor het nieuwe deel in de main-serie.

Yann Samsa
Vat het goed samen

Devoo schreef:

avatar van dr channard
Heb net de vijfde gym gedaan. Deze game duurt langer dan ik had gedacht. Aanvankelijk vond ik het vreselijk dat je niet met wilde Pokémon kon vechten , maar na al dat vechten met die trainers (en geloof me, in het begin lijkt dat maar weinig maar er zijn er meer dan genoeg) begon de herhaling toch toe te slaan , dus langs de andere kant hoefde al dat vechten tegen wilde Pokémon voor mij niet meer.

Heerlijke nostalgische trip. Allemaal heel mooi opgepoetst. Wel makkelijker dan de originele versie denk ik, ze geven je alles op een briefje mee.

avatar van dr channard
Uitgespeeld en mijn mening blijft hetzelfde. Een heerlijke nostalgische trip maar toch wel heel repetitief. 3,5*

Voor wie on the fence is voor deze Pokémon-game: er is nu een demo verkrijgbaar om te kijken of het wat voor je is!

avatar van Sateck
1,5
Ik ben gisteren begonnen met deze game. Blanco ingestapt, en dit is mijn eerste Pokémon game na Pokémon Red. Maar jeetje: je kan niet tegen wilde Pokémon vechten!!! Wat een tegenvaller..... Ook vind ik dat het scherm(handheld) niet helemaal vloeiend loopt.

Ik hoop dat ik mijzelf evengoed kan motiveren om door te gaan met deze game. Anders is het toch een aardige geldverspilling.