Ancestors Legacy (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Strategy

Ontwikkeld door Destructive Creations
Uitgegeven door 1C

Ancestors Legacy is een historische real-time strategie game die zich afspeeld in de middeleeuwse tijd. De game combineert resource management en base building met squad-based gevechten op grote slagvelden. Ervaar het middeleeuwse bloedvergieten, door gevechten over dominantie in een brute donkere wereld vol menselijk lijden. En laat deze oplichten met het vuur van de brandende dorpen die je achterlaat.

Nieuwe game van de makers van Hatred.

Zou dit ook stiekeme white nationalist propaganda kunnen zijn? We wuz Vikings n shiet?

Nou.... ...ze gaan in de herkansing...het ziet er namelijk best goed uit en naar het schijnt speelt het ook nog eens lekker.

avatar van mar88vdv
Het is in het kort Company of Heroes in de middeleeuwen, met cutscenes die mij doen denken aan de comic book achtige cutscenes uit The Witcher 3. Sommige elementen van de game voelen wat gedateerd of zijn gewoon in de klassieke RTS stijl, maar tot nu toe best vermakelijk.

avatar van patenpac
Tot zover meer als een degelijke RTS game. De donkere setting past uitstekend bij de periode waarin het spel zich afspeelt en ook kruipt het spel niet terug van een beetje 'gore' hier en daar. Enigste minpunt dat ik momenteel ondervind is dat de cutscenes absoluut niet soepel afspelen. Dit kan uiteraard aan mijn pc liggen, maar het lijkt me sterk te zijn aangezien ik de game voor de rest op ultra kan spelen. Ik denk dus eerder dat dit een 'performance bug' is.

In ieder geval is het voor mij tot dusver zeker een aanrader voor RTS fans!

Een voorlopige 4*