Picross DS (2007)

Nintendo DS
Puzzle

Ontwikkeld door Jupiter

Picross is een puzzel waar je een veld met vakjes moet invullen zodat je een plaatje krijgt. De enige manier om er achter te komen welk vakje je moet invullen is door middel van wegstrepen van opties. Elke rij en kolom heeft een code van één of meer getallen. Deze getallen geven aan hoeveel vakjes van die rij of kolom ingevuld moeten worden. Zo kun je door middel van het doorkruisen van rijen en kolommen er achter komen welke wel of niet ingevuld moeten worden. Picross DS bevat 300 puzzels. Daarnaast kun je er nog meer downloaden en ze zelf maken en delen met vrienden. Ook zit er "Daily Picross" bij: elke dag krijg je per oefening 5 puzzels om te trainen.

avatar van davidov
Super verslavend single player spel en een ontiegelijk spannende multiplayer. Ik klinkt suf maar het is echt waanzinnig leuk gedaan. Een van de leukste multiplayer games op de DS. 4*

Ferre
Het is een spel voor 30 euro. Het is een simpel puzzelspel, maar het is gewoon heel erg leuk.

avatar van davidov
Ik heb m'n DS sinds 3 dagen weer terug van de fabriek en ben wederom non stop dit spel aan het spelen

avatar van Mart
Eén van de beste games op de DS. Wat een verslavend spel is dit zeg... Meer kan ik er niet over zeggen, je MOET het gewoon uitproberen!

Helemaal geweldig, inderdaad! Ook met meerdere spelers!

Het is echt bijzonder bevredigend om langzaam die plaatjes te zien verschijnen, en die simpele animaties zijn daarna de ultíeme beloning.

Overigens heb ik nog geen enkel spel gespeeld met betere schrikeffecten. Iedere keer dat ik het verkeerde hokje aankruis en het spel me daar met zo'n geluidje totaal onverwacht op wijst, schiet ik bijna het plafond door. Vreselijk!

avatar van Caroline
Jeetje wat is dit verslavend zeg! Echt een heel leuk spel, in al zijn simpelheid. Kent iemand nog spelletjes voor de DS die hier enigszins op lijken?

Laat je niet afschrikken doordat het spel er een beetje suf uitziet, dit moet je gewoon geprobeerd hebben .

joeri592
[quote]Caroline schreef:
Kent iemand nog spelletjes voor de DS die hier enigszins op lijken?

colour cross lijkt hier wel op

avatar van Cassevis
Ik heb de demo gespeeld. Volgens mij is dit veel te eentonig. Misschien dat er verder in het spel een paar leuke verassingen zitten maar dat lijkt me niet.