Lumines Remastered (2018)

PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One / PC
Puzzle

Ontwikkeld door Resonair
Uitgegeven door Enhance en Limited Run

Voel het ritme! De pompende beats en visuele glamour van het originele Lumines keert terug. Remaster brengt alle bekende spelmodi uit de reeks tezamen. Van de welbekende Challenge Mode en Skin Edit Play, waarin je vooraf tot tien van je favoriete skins kan selecteren om op te spelen - tot de opwindende Time Attack en Mission Mode, waarin je binnen de gestelde tijdlimiet een score of andere doelstelling moet zien te behalen.

Mijn Switch is hier nu keihard voor aan het opladen. Die staat al weken in de hibernation stand zodat ie eind juni klaar is voor een marathon-sessie Lumines!

Electronic Symphony heb ik grijs gespeeld op de Vita. Daarin valt inmiddels niets meer te behalen. En zo nu en dan speel ik m nog steeds. Vooral bij gebrek aan beter. Want Lumines op een 'groot scherm' is m niet voor mij.

De game is wat mij betreft ideaal voor op de handheld. Maar het succes op de PSP heeft de reeks op de Vita helaas nooit gehaald. Dus kijk nu enorm uit naar een handheld comeback op de Switch!

Laatste paar dagen op de PS4 gespeeld, en het is en blijft een verslavend puzzle-game, maarrr, ik mis nog steeds een langdurige motivatie dit te blijven spelen. De puzzle en challenge-modi zijn interesssant, maar een beetje ongebalanceerd in moelijkheidsgraad en de versus CPU mode is al bij het 2de level moeilijk, tenminste, voor mij als relatief ongeoefende speler. Alles bij elkaar een cool spel, maar inderdaad beter geschikt op een mobiel platform.