Battlefield V (2018)

Alternatieve titel: Battlefield 5

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

Deze zestiende telg in de Battlefield- reeks legt de focus, evenals voorganger Battlefield 1, op de Tweede Wereldoorlog. Het spel kent een keur aan multi player spelmodi, waarbij de focus vooral ligt op teambased gameplay. Zo zijn wapens en resources met mate in de maps aanwezig, en ben je op je team aangewezen om te overleven. Naast de campagne, "Tides of War" genaamd, zijn tal van andere spelmodi beschikbaar. Zo keert "Grand Operations" terug, een variant op "Operations" uit Battlefield 1, waarin de strijd zich verdeelt over meerdere mappen. Iedere ronde kent specifieke doelstellingen, waarbij het resultaat doorweegt in de daaropvolgende map.

avatar van jellecomicgek72
Wat een dramatisch lange laadtijden heeft deze game op de ps4 zeg, niet normaal, duurt gewoon 5 minuten of langer. Verder allemaal leuk en aardig allemaal deze game, doet wat 't moet doen, knalt lekker weg, alleen dit is echt een behoorlijke doorn in het oog.

avatar van SeptuSword
Na voorloop van tijd is Battlefield V voorzien van enorm veel updates met nieuwe maps en tweaks. Zo nu de pacific update met de Amerikanen versus de Japanners. 2 FANTASTISCHE mappen.. en gratis! Binnenkort komt Wake Island, een oude vertrouwde map van volgens mij Battlefield 2 alweer, terug. Heb daar veel zin in.

Toch moet ik een paar dingen aankaarten waardoor frustratie hoog kan liggen.. De basis van Battlefield V zit er altijd nog in met een paar originele maps van Conquest die gewoon puur ruk zijn. Vijanden zijn nog altijd niet goed te zien in de maps waardoor je onverwacht overhoop geknalt wordt. Ik mis nog altijd het 'spot-system' van Battlefield 1, waar je kon richten op een vijand en dan simpel RB/R1 drukte op de controller en de vijand fysiek werd gemarkeerd op je map en in je visier. Ook voor je teamgenoten zag je de vijand. Nu werkt dat anders, nu mag de scout het 'zware' werk doen met zijn verrekijker of flare-gun.. Mochten de scouts hier zin in hebben.. wat bijna NOOIT is..... Als de tegenstander wel scouts hebben die gewoon hun werk doen dan merk je dat absoluut in het eindresultaat. Verstoppen is er niet en flanken gaat echt niet gebeuren als je gespot bent. Dit soort dingen irriteert immens.. Het idee dat teveel mensen knoeien in Battlefield en teveel als een Call of Duty willen spelen.

Medics en teamgenoten die van je wegrennen terwijl je op de grond ligt, dat ze je niet reviven, terwijl er helemaal geen vijand in zicht is. Meer scouts dan classes die echt een bijdrage en verschil kunnen maken in een potje.. Het is jammer dat er geen geforceerde balans gebracht kan worden zoals een Overwatch. Al is dat natuurlijk moeilijk met 64 man.

Maar waarom dan toch een 4? Omdat het toch wel verrekte lekker speelt als alles wel op zijn plek valt. Je met je support rol en een dikke MMG vijanden overhoopt schiet die met zijn alle de polonaise doen. Dan klopt het gewoon. Dan nog de graphics... wauw!