Battlefield V (2018)

Alternatieve titel: Battlefield 5

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Ontwikkeld door Digital Illusions
Uitgegeven door Electronic Arts

Deze zestiende telg in de Battlefield- reeks legt de focus, evenals voorganger Battlefield 1, op de Tweede Wereldoorlog. Het spel kent een keur aan multi player spelmodi, waarbij de focus vooral ligt op teambased gameplay. Zo zijn wapens en resources met mate in de maps aanwezig, en ben je op je team aangewezen om te overleven. Naast de campagne, "Tides of War" genaamd, zijn tal van andere spelmodi beschikbaar. Zo keert "Grand Operations" terug, een variant op "Operations" uit Battlefield 1, waarin de strijd zich verdeelt over meerdere mappen. Iedere ronde kent specifieke doelstellingen, waarbij het resultaat doorweegt in de daaropvolgende map.

avatar van jellecomicgek72
Wat een dramatisch lange laadtijden heeft deze game op de ps4 zeg, niet normaal, duurt gewoon 5 minuten of langer. Verder allemaal leuk en aardig allemaal deze game, doet wat 't moet doen, knalt lekker weg, alleen dit is echt een behoorlijke doorn in het oog.