Super Mario Bros. 3 (1988)

Nintendo Entertainment System / Arcade / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS / Nintendo Switch
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Nintendo

Princess Peach is opnieuw meegenomen door de kwaadaardige Bowser en het is aan Mario om hem te vinden en te verslaan zodat hij de prinses kan bevrijden. Als met twee spelers wordt gespeeld, bestuurt de tweede speler Luigi, de broer van Mario, en wisselen de spelers de beurt wanneer de ander een level voltooid of in een level afgaat.

Hilarisch

War-Ultima schreef:

Kinderachtig, snap wat je bedoeld maar tjah dat is de stijl van mario en qua game-play vind ik het best innoverend, nu nog steeds.
Een 2,5* is maar precies hoe je het ziet, voor mij is het net een onvoldoende, voor anderen weer niet.

Ligt er inderdaad aan hoe je het ziet. Als jij het ziet als een 5 dan is het idd onvoldoende, maar ik zie het als een Redelijk/goed.

2* gaat al richting matig en 3* is goed.

avatar van PyrexVision
Jezus vanaf Wereld 8 wordt het lastig

War-Ultima
PyrexVision schreef:
Jezus vanaf Wereld 8 wordt het lastig

Dan heb je Super Mario Bros: the lost levels zeker nog nooit gespeeld? die is pas lastig/pittig.

gatygun
wiiplayer schreef:

2* gaat al richting matig en 3* is goed.

2 is onder de helft van de punten die gegeven kunnen worden, wat dus onvoldoende inhoudt.
etc etc etc

Ikzelf heb je tijden vermaakt met mario 3, vondt het een heel leuke versie, en kan dan ook wel waarderen de cijfers hiervoor. Ik vondt het toch wel een dikke 4 waard. zeer leuk spel.

gatygun schreef:

etc etc etc

Maar zo zie ik het dus niet.

avatar van PebeVai
De beste mario bros van de mario bros triologie.
Ik weet nog wel hoe ik vroeger op de basisschool het kapot speelde op de SNES (We hadden toen Super Mario All Stars)
Ik kan niks anders zeggen dan, geweldig.

Snap niet waarom iedereen deze zo moeilijk vind?

Geniaal spel trouwens.

avatar van youngtick
nooit gespeeld op de nes maar wel in de all star games op de snes

gewoon een lauwe en geweldige game is het

gatygun schreef:

Moet niet. Ik heb het geleerd van de AvroBode

avatar van Maiky
wiiplayer schreef:
Moet niet. Ik heb het geleerd van de AvroBode

Ik van Veronica Magazine.

avatar van wiiplayer
Maar die zijn altijd zo onterecht
American Pie een 5*? xD

shadowmaster100
nr 2 in de top 250

schandalig!!

ondanks de vele prachtige games kiezen mensen toch voor een dwerg die alleen maar heen en weer springt ,,,,,

shadowmaster100 schreef:
nr 2 in de top 250

schandalig!!

maar toch een goeie dwerg die leuk heen en weer springt

avatar van René.
Een van de beste platformers allertijden. De power-ups en de levels waren uniek voor die tijd. Kan me heel goed voorstellen dat mensen dit nog steeds zien als dé platformer. Zelf vind ik het niet de allerbest, omdat ik hem iets te makkelijk vond t.o.v. Donkey Kong Country 2 bijvoorbeeld, maar dit hoort zeker bij de top.

avatar van fabblwaps
Ik vond die laatste wereld toch wel behoorlijk pittig.

avatar van René.
Klopt, die was zeker niet makkelijk, maar ik vond hem makkelijker dan b.v. DKC2, de voor mij beste platform game, omdat deze toch meer moeilijkere levels bezit.
Ook vond ik het jammer dat je niet tegen elkaar kon spelen, zoals dit bij de hele Donkey Kong serie wel kon. Je kon alleen met elkaar spelen, hier ben je toch sneller op uitgekeken dan wanneer je tegen elkaar speelt. (ik athans)
Dit zijn details waarom het net geen 5,0* is.

avatar van fabblwaps
Voor mij zorgen vooral de physics dat het geen 5 is. Best vervelend om steeds te sterven doordat je mannetje na een landing doorglijdt.

avatar van wiiplayer
Opzich wel een leuke Mario maar de moeilijkheidsgraad ligt veel te hoog. Ik zat in World 2 al vaak vast

RE123
bereid je dan maar voor voor wereld 7 en 8

RE123 schreef:
bereid je dan maar voor voor wereld 7 en 8

ja mooi vooral wereld 8 die is fucking vervelend

elke wereld is geweldig wereld1 was leuk wereld 2 was irri maar leuk en derest was ook goed vooral wereld 3 wereld 4 wereld 6 en wereld 8.

avatar van Juan2910
Deze game was leuk omdat er in die tijd haast geen fatsoenlijke games uitwaren.
Wat heb ik me veel aan deze game geirriteerd.

avatar van wiiplayer
Ik ben nu verder dan ooit. World 3!

De game is nou niet zo moeilijk. Je hebt ook een level waarbij je ups kan sparen volgen mij is dat ergens in 6.

avatar van jerom1234
Deze kon je toch kopen voor de Wii in een extra versie?

avatar van LimeLou
Je hebt het over de virtual console? Da's een extra'tje bij de Wii waarbij je oudere games (als deze) kan aanschaffen.

JVT
deze kon je ook kopen als Super Mario Allstars. Zelfde versie als vroeger op de SNES, samen met SMB 1, SMB 2 en the lost levels!
Error 400 (Bad Request)!!1 - google.be

avatar van jerom1234
Kun je hem ook nog steeds kopen?