Bloodstained: Curse of the Moon (2018)

PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC / Macintosh / Nintendo 3DS / Nintendo Switch / Xbox One
Action / Platform

Ontwikkeld door Inti Creates
Uitgegeven door Inti Creates

In deze retro-actiegame speel je als demonenjager Zangetsu. Reis doorheen verschillende landen met als einddoel het op te nemen tegen een machtige demon. Tijdens je reis zul je verschillende personages tegenkomen welke je kunnen vergezellen als speelbare personages. Door de unieke vaardigheden van ieder personage aan te wenden kun je nieuwe routes vinden die je doorheen de verraderlijke levels leiden.

Hier heb ik zin in! Spirituele Castlevania 8 bit opvolger door het zelden teleurstellende Inti Creates!

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Dit is niet iets wat ik zelf direct zou kopen. Beleef weinig jeugdsentiment aan Castlevania.

Maar als Kickstarter backer krijg ik hier als het goed is (ooit) een key van in mijn mail voor de Vita versie.

Zat deze maand bij Xbox Gold en bevalt behoorlijk. Zelf ben ik altijd behoorlijk gecharmeerd geweest door de Castlevania reeks (nog steeds eigenlijk) en dit past inderdaad netjes ergens rond deel 3 op de NES, maar dan met net wat betere graphics. Bij mij komt er dan ook nog eens net wat extra jeugdsentiment bij kijken dus hop. Ik ben tevreden met Xbox Gold deze maand

Ik verschrok me overigens over de lage score die het hier krijgt van de (hele twee) gebruikers. Het is wellicht geen absolute topper, maar alleszins toch wel een stuk beter dan een extreem middelmatige score van 2,75. Iemand die de eerste paar Castlevania's de moeite vond zal zich in ieder geval niet vervelen hiermee heb ik de indruk. Moet ik wel zeggen - ik zit nog maar op het begin - gisteren gedownload op de Xbox en een half uurtje mee gespeeld tot het einde van de eerste level - maar ik vond het zeker lekker spelen. En klinken.

Komende weken maar eens op mijn gemak doorheen gaan. Als ik ooit door Assassin's Creed Odyssey heen kom.