Ghost of Tsushima (2020)

Alternatieve titel: Ghost of Tsushima: Director's Cut

PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Sucker Punch
Uitgegeven door Sony

Het jaar is 1274. Samoerai krijgers zijn de legendarische verdedigers van Japan, totdat het angstaanjagende Mongoolse leger het eiland Tsushima binnenvalt, vastbesloten om alles op hun pad te verwoesten en veroveren. Als een van de laatst overgebleven samoerai, sta je op uit de as om terug te vechten. Maar eervolle tactieken zijn iets uit het verleden en een nieuwe manier van vechten blijkt nodig om de vrijheid van Japan te waarborgen. Train jezelf in deze weg van de Geest, en voer een onconventionele oorlog tegen de barbaarse horden die je land dreigen over te nemen.

avatar van JacoBaco
Grovonion schreef:
Ik ben nog steeds aan het wachten dat de prijs van dit game zakt. Onlnags wel verlaagd naar 40€, maar voor een game dat al een jaar uit is is dat nog hoog. Dit spel, moet zich, gelijkaardig aan Control, enorm goed verkocht hebben.

Je mag hem van mij overnemen voor €30?

avatar van JacoBaco
Gister uitgespeeld en wat een indrukwekkend einde! Je krijgt de keuze om je oom in leven te laten of hem traditiegetrouw te doden. Zijn oom houdt zich namelijk vast aan de code van eer en traditie. Terwijl Jin er steeds meer van af gaat wijken omdat hij inziet dat ze anders de oorlog niet kunnen winnen. Op het einde levert dit dus een interessant moment op als hij zijn oom verslagen heeft in een duel.

Om te beginnen levert het wat mooie quotes op. Zijn oom beschuldigd Jin ervan dat hij geen eer meer heeft, waarop Jin antwoord dat zijn oom er een slaaf van is. En als Jin zijn oom eigenlijk moet doden en je de keuze maakt het niet te doen dan zegt Jin ik laat je leven omdat ik geen eer heb. Dit is goed schrijfwerk! Sowieso bizar hoe dat werkte in de Samoerai wereld met die tradities en de (ere)code). Juist vanuit eer had hij zijn oom moeten doden. Aldus de de code van de Samoerai. De emoties komen trouwens heel goed over in het slotstuk! Vooral van zijn oom. Je begrijpt echt zijn tranen. Het einde dat je je oom wel spaart heb ik op Youtube gekeken. De impact op zo'n klein schermpje is dan wat minder, maar misschien is dit einde nog net iets sterker en beter dan die ik koos. En op youtube zijn er mensen die het slechte einde juist als het goede einde interpreteren.

Dus even samengevat: zijn oom had de opdracht gekregen om Jin te doden omdat Jin als een verrader wordt gezien. Zijn oom die enorm veel van Jin houdt en hem zelfs officieel wilde aannemen als zijn zoon was toch bereidt om Jin te doden. Omdat het nou eenmaal onderdeel is van de traditie/code.

Oja, de invasie van de Mongolen heeft echt plaatsgevonden en de Mongolen hebben dus inderdaad als eerste het eiland Tsushima aangevallen.

Hoe het verhaal eindigt zal mij altijd wel bijblijven denk ik.

Director’s cut aangeschaft. Origineel nooit gespeeld. Door alle lovende verhalen en recensies, is/was mijn verwachting torenhoog en ja, dan kan het natuurlijk alleen maar tegenvallen.

Dat doet de game vooralsnog niet hoor, maar ik word niet omver geblazen. Niet door de graphics zowel de gameplay. Voelt aan als een Assassins Creed, maar dan als samurai. Zeker leuk en zeer vermakelijk. Heb er pas 6 uur inzitten, dus ben benieuwd, maar had toch wat meer verwacht

Kwa story ontwikkeld de game heel dope. Ben echt wel hooked inmiddels. Na de nodige updates heb ik ook wel het idee dat deze kwa graphics ook flink is verbeterd.

Geweldige game. Ga nu act 3 in

Zojuist uitgespeeld, wat een geweldenaar van een game was dit zeg.

Pracht, emotie, verhaal, battles, muziek etc etc

Zoals JacoBaco Al zei; “ geweldig geschreven “

Nu aan de DLC Tiki Island