Framed (2014)

Nintendo Switch / Apple iOS / Android / PC / Macintosh
Puzzle

Ontwikkeld door Loveshack
Uitgegeven door Loveshack en Surprise Attack

Verander de panelen van een stripboek om het verhaal van een noir-achtig spionavontuur vorm te geven. De game wordt gepresenteerd in een uitgebreide reeks visuele puzzels die logica en verbeeldingskracht vereisen. Elke paneelwisseling verandert het huidige verhaal, wat leidt tot allerlei komische blunders, een vroegtijdige dood, - en wanneer correct opgelost - stijlvolle overvallen, snelle ontsnappingen en bloedstollende escapades.

Cool concept! Onlangs de Framed Collection opgepikt in een switch sale.

Staat ook op mijn lijstje. Lijkt me ook best aardig, maar buiten twee aardige games vandaag geen aankopen gedaan vanwege of te druk bezig met andere games en al games in de planning of niet aan het gamen geweest.

Style over substance is hier van toepassing. Kort niemendalletje dat een simpel film-noir verhaal probeert te vertellen. Waarbij de gimmick het verschuiven van de panelen in het stripverhaal vaak uitmond in simpel trial-en-error en je er even vaak in enkele minuten ook weer doorbent. Komt daar noch bij dat de achtergronden zich veelal herhalen en ten dienste staan van de raadsels. Nee, dit is het niet, misschien dat deel 2 het op alle vlakken beter doet, maar dat ga ik zo snel niet uitproberen, vrees ik.

Grovonion Gorogoa is denk ik een veel beter uitgewerkte game met deze (en andere) mechanics, zou je je ook es aan kunnen wagen

die heb ik nog liggen, inderdaad eens oppakken, centurion81

Tja jammer. Hoewel ik hem in een sale voor onder de 5 euro (liefst 2 of wat) misschien toch wel eens oppik om het te proberen dus. (je verbaast je soms wat je in die sales op de shops tegenkomt - ik heb nog altijd een beetje spijt van Night Call voor 3.99 - nu staat ie afgeprijsd voor 17.99 - maar goed het heeft geen haast).

Ook Gorogoa is er zo eentje die ik op mijn lijstje heb om te proberen voor de juiste prijs. Echter heb ik voor deze week alweer eentje in de sale zien staan die ik al langer in de prio lijst heb (Road 96 op de Switch voor 8.99). Maar even afwachten op de sales drop morgen van de rest.