Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield (2003)
mijn stem
3,78
(43)
43 stemmen
Macintosh / Mobile / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / Xbox
Shooter
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft
Bescherm het Westen tegen terreur. Als terroristen onze wereld aanvallen, roepen ze de wraak over zich van het elite counterterrorismeteam: Team Rainbow. Neem de leiding over dit team en schakel stap-voor-stap een neo-fascistisch netwerk uit. 15 singleplayermissies en 9 multiplayermodes; 30 teamspecialismen en 57+ realistische wapens
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2007, 17:10 uur
Lage stemmen voor dit spel zeg. Ik vind het een van de leukste tactical shooters. Volgens mij speelde ik deze na Rogue Spear uit de Rainbow Six-reeks, en het spel viel me niet tegen. Grafisch een duidelijke verbetering. Genoeg leuke missies ook, en leuke wapens die er goed uitzien en goed klinken.
4.0*
4.0*
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 10:34 uur
Ik vond het een erg toffe game. Grafisch vond ik het geweldig en qua tacktiek ook. Met een paar man een gebouw infiltreren en dan uit het niets de hostages bevrijden en de terroristen omleggen.
4 *
4 *
0
geplaatst: 12 augustus 2007, 11:10 uur
echt vet schietspel
mooie wapens en spannend om te spelen
5 sterren
mooie wapens en spannend om te spelen
5 sterren
0
geplaatst: 26 oktober 2007, 04:34 uur
Erg vermaakt met deze game. Het was een kick om in de doodse stilte hostages proberen te redden. Het is een van de beste spannende politie shooters die ik heb meegemaakt.
3,5*
3,5*
0
geplaatst: 29 januari 2008, 00:16 uur
Heb de demo weer eens gedownload, en hij speelt echt weer heerlijk. Echt de fijnste shooter voor mij. De controle is erg fijn en bij deze vind ik de wapens het meest autenthiek aanvoelen. Al is dat meer een gevoelskwestie en niet op werkelijke ervaring met die wapens berust.
0
geplaatst: 11 februari 2008, 16:29 uur
Inmiddels weer eens uitgespeeld. Blijft een geweldige tactical shooter. Ik vind hem echt het fijnste spelen qua bewegen, mikken en het uitdelen van commando's aan je teamgenoten. Plannen kun je ook weer erg prettig doen. Gedetailleerd, maar zonder dat het erg moeilijk wordt.
Wat nog wel best moeilijk is is de moeilijkheidsgraad. Sommige missies zijn verdraaid lastig. Al komt dat vaak ook voor een groot deel door je teamgenoten die steeds weer op bepaalde plekken doodgaan of domme dingen doen. Maar over het algemeen zijn ze erg waardevol en het is gewoon een kwestie van ze goed commanderen ook, dat scheelt al. Bovendien gaat het ook wel eens fout omdat de standaard wapenkeuze en veel missies nogal onlogisch is. Maar de terroristen mikken goed, zelfs op het laagste niveau moet je vrij snel zijn. Al staan de terroristen soms wel erg te slapen.
Sommige missies zijn nog best pittig en er zit wel een aardige variatie in de locaties, en de levels zijn ook vrij goed ontworpen.
Grafisch ziet het spel er gewoon top uit en het geluid klinkt ook lekker. Een speciale vermelding voor de fraaie muziek is op zijn plaats. Vooral dat hoofdthema blijft goed in je hoofd hangen. Wel vind ik het muziekje dat je hoort als je neer bent geschot wat raar, ontoepasselijk.
Wat ik ook raar vind, en nogal komisch, zijn de tussenfilmpjes af en toe. Op het einde wordt het Rainbow Six-team steeds overdreven bedankt, met wel een erg emotie-gehalte. Als je dat voor de derde keer of zo al ziet gaat het ook een beetje vervelen en heb je iets van "het zal allemaal wel".
Verder zijn de filmpjes ook nogal komisch door de stereotiepe bad guys. Die voice-acting is wel heel overdreven en duister. Alle bad guys klinken nogal gemeen en duister. Ik had liever een wat meer realistische inslag gezien.
Het eindfilmpje is dan wel weer erg de moeite waard en Rainbow Six: Raven Shield blijft een knaller van een spel en mijn favoriete shooter misschien wel. Het originele Rainbow Six en Rainbow Six: Rogue Spear waren meer revolutionair, maar Raven Shield vind ik toch wat beter in elkaar steken over de gehele breedte gezien.
Wat nog wel best moeilijk is is de moeilijkheidsgraad. Sommige missies zijn verdraaid lastig. Al komt dat vaak ook voor een groot deel door je teamgenoten die steeds weer op bepaalde plekken doodgaan of domme dingen doen. Maar over het algemeen zijn ze erg waardevol en het is gewoon een kwestie van ze goed commanderen ook, dat scheelt al. Bovendien gaat het ook wel eens fout omdat de standaard wapenkeuze en veel missies nogal onlogisch is. Maar de terroristen mikken goed, zelfs op het laagste niveau moet je vrij snel zijn. Al staan de terroristen soms wel erg te slapen.
Sommige missies zijn nog best pittig en er zit wel een aardige variatie in de locaties, en de levels zijn ook vrij goed ontworpen.
Grafisch ziet het spel er gewoon top uit en het geluid klinkt ook lekker. Een speciale vermelding voor de fraaie muziek is op zijn plaats. Vooral dat hoofdthema blijft goed in je hoofd hangen. Wel vind ik het muziekje dat je hoort als je neer bent geschot wat raar, ontoepasselijk.
Wat ik ook raar vind, en nogal komisch, zijn de tussenfilmpjes af en toe. Op het einde wordt het Rainbow Six-team steeds overdreven bedankt, met wel een erg emotie-gehalte. Als je dat voor de derde keer of zo al ziet gaat het ook een beetje vervelen en heb je iets van "het zal allemaal wel".
Verder zijn de filmpjes ook nogal komisch door de stereotiepe bad guys. Die voice-acting is wel heel overdreven en duister. Alle bad guys klinken nogal gemeen en duister. Ik had liever een wat meer realistische inslag gezien.
Het eindfilmpje is dan wel weer erg de moeite waard en Rainbow Six: Raven Shield blijft een knaller van een spel en mijn favoriete shooter misschien wel. Het originele Rainbow Six en Rainbow Six: Rogue Spear waren meer revolutionair, maar Raven Shield vind ik toch wat beter in elkaar steken over de gehele breedte gezien.
0
geplaatst: 24 februari 2008, 16:34 uur
Zeer zekers nog steeds de moeite waard om te spelen.
De game is nog steeds actief online.
Zeer zekers ook echt goed geschikt voor de clans, wij spelen deze nog steeds online, en het teamwork wat je bij deze game kunt doen blijft gewoon gigantisch goed mogelijk.
De game is nog steeds actief online.
Zeer zekers ook echt goed geschikt voor de clans, wij spelen deze nog steeds online, en het teamwork wat je bij deze game kunt doen blijft gewoon gigantisch goed mogelijk.
0
gamelord
geplaatst: 2 januari 2009, 11:43 uur
Dit vind ik één van de beste delen uit de serie van Rainbow six.
Voor die tijd had je ook supergraphics met lage systeemeisen..een super +punt dus.
Dat zie je vooral in level 2 en 3 in de sneeuw die velden vind ik een lust voor het oog.
4,5!!
Voor die tijd had je ook supergraphics met lage systeemeisen..een super +punt dus.
Dat zie je vooral in level 2 en 3 in de sneeuw die velden vind ik een lust voor het oog.
4,5!!
0
geplaatst: 25 februari 2009, 19:48 uur
Raven Shield is zo'n topspel waarbij ik regelmatig terugkeer. Na maanden qua shooters eigenlijk alleen de laatste twee Call of Duty's te hebben gespeeld is het weer heerlijk pittig om aan de slag te gaan met Raven Shield.
De wapens zijn ook fantastisch, voelen erg realistisch aan (voor zover ik daarover kan oordelen), en wat ook opvalt is dat de besturing zo heerlijk is. Je pikt hem weer heel snel op, en de besturing is erg intuïtief en je kunt vrij snel commando's uitdelen aan je teamgenoten.
Verder zien de levels er vaak ook prachtig uit, en bovendien bijzonder gevarieerd nog.
De wapens zijn ook fantastisch, voelen erg realistisch aan (voor zover ik daarover kan oordelen), en wat ook opvalt is dat de besturing zo heerlijk is. Je pikt hem weer heel snel op, en de besturing is erg intuïtief en je kunt vrij snel commando's uitdelen aan je teamgenoten.
Verder zien de levels er vaak ook prachtig uit, en bovendien bijzonder gevarieerd nog.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 14:37 uur
Op de GameCube is het een redelijk basis shooter, zonder onlineopties of 4 speler opties. AI en graphics zijn oké
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:14 uur
Letterlijk bedoel je? Dat had ik altijd de eerste paar keer dat ik Call of Duty speelde. Waarschijnlijk door al dat geluid en die chaos, en het alle kanten op moeten rennen.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:16 uur
Thomas83 schreef:
Letterlijk bedoel je? Dat had ik altijd de eerste paar keer dat ik Call of Duty speelde. Waarschijnlijk door al dat geluid en die chaos, en het alle kanten op moeten rennen.
Letterlijk bedoel je? Dat had ik altijd de eerste paar keer dat ik Call of Duty speelde. Waarschijnlijk door al dat geluid en die chaos, en het alle kanten op moeten rennen.
Van Wolfenstein 3D moest hij ook kotsen dus dan lag het (daar) vast niet aan het geluid of chaos
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:43 uur
Ik las het net ja. Misschien steeds dat draaien en keren dan?
0
gamelord
geplaatst: 25 augustus 2009, 20:47 uur
Zie dat ie hem op de pc gegamed heeft...kan ook zijn dat hij te dicht op het scherm zit.
Niet voor niets staat er in de manual neem zover mogelijk afstand van het scherm.
Niet voor niets staat er in de manual neem zover mogelijk afstand van het scherm.
0
geplaatst: 7 december 2009, 21:21 uur
Ik speel het spel de laatste dagen weer, eigenlijk specifiek om me eens echt te verdiepen in het plannen. Plannen heb ik wel vaker gedaan, maar nooit echt heel gedetailleerd, met erg veel go-codes etc. Nu doe ik dat wel, en dat geeft echt enorm veel spelplezier en voldoening. Ik laat de computer het plan dan uitvoeren en kijk een beetje via de verschillende camera's, alleen dat al is heel leuk om te doen. Als de AI je plan soepel kan uitvoeren dan is je plan ook wel echt waterdicht. Maar op deze manier zijn bij mij de zwakke punten aan het spel wel duidelijker naar voren gekomen.
Zo klopt de balans niet helemaal. Wapens komen erg realistisch op me over, zowel hoe ze klinken als hoe ze schieten en eruit zien. Ik ken wat dat betreft misschien geen beter spel. Probleem is alleen dat het voor je AI-tegenstanders wel totaal niks uit lijkt te maken wat voor wapens ze hebben. Ik heb regelmatig gezien dat vanaf pakweg honderd meter een terrorist met een pistool je teamgenoten die gewapend zijn met assaultrifles neer kan knallen. Echt automatisch dekking zoeken doen je teamgenoten ook niet echt als ze onder vuur worden genomen en niet zien waar het vandaan komt.
Verder zie je toch ook regelmatig dat teamgenoten achter bepaalde obstakels of elkaar blijven hangen, en bij laatstgenoemde botsingen tussen teamgenoten loopt iedereen ook al vrij snel uit positie en is kwetsbaar. Bijvoorbeeld als je teamgenoten gebukt moeten lopen maar door de botsing een paar blijven staan, soms seconden lang. In een spel waarbij het vaak one shot one kill is loopt dit vaker fout dan goed af.
Iets wat in Rogue Spear ook al zo was is dat de terroristen wel extreem goed schieten eigenlijk, helemaal niet minder dan je getrainde teamgenoten. Voor de gameplay is dat echt zo slecht nog niet, maar het is toch een beetje een goedkoop trucje en niet helemaal realistisch.
Wat ook niet klopt zijn rookgordijnen die je opwerpt met een rookgranaat. Soms zie je van een afstandje (als je met de camera uitzoomt) duidelijk teamgenoten door de rook heen, maar de terroristen zien dan weer niks. En als je zelf speelt en zeg maar op de rand van de rook kijkt, dan kun je er zelf doorheen kijken en eventuele terroristen op je gemak een voor een neerschieten. Zij zien je dan ook echt niet. Wel apart.
Zien terroristen wel verdachte bewegingen, dan nemen ze lang niet altijd een verdedigingspositie in op een goede plek, maar blijven soms heel dom op een kwetsbare plek staan, of gaan op een onlogische manier korte stukjes heen en weer rennen. Regelmatig is het zelfs zo dat ze helemaal niks opmerken als er 15 meter verderop in het zicht een doodgeschoten mede-terrorist op de grond licht.
Toch zorgen dit soort gebreken er niet voor dat ik mijn plezier in het spel verlies. Vaak genoeg loopt het allemaal ook gewoon soepel, en de adrenaline tijdens het spelen is heerlijk. Concentratie en echt goed schieten zijn een must. Je wordt van dit soort spellen beter in shooters, doordat je mee moet gaan in het niveau als je het langer dan een minuutje uit wilt houden met dezelfde speler.
Wat betreft de bugs moet opgemerkt worden dat misschien alles of een hoop in latere patches is hersteld. Ik heb niet echt gepatched moet ik zeggen.
Zo klopt de balans niet helemaal. Wapens komen erg realistisch op me over, zowel hoe ze klinken als hoe ze schieten en eruit zien. Ik ken wat dat betreft misschien geen beter spel. Probleem is alleen dat het voor je AI-tegenstanders wel totaal niks uit lijkt te maken wat voor wapens ze hebben. Ik heb regelmatig gezien dat vanaf pakweg honderd meter een terrorist met een pistool je teamgenoten die gewapend zijn met assaultrifles neer kan knallen. Echt automatisch dekking zoeken doen je teamgenoten ook niet echt als ze onder vuur worden genomen en niet zien waar het vandaan komt.
Verder zie je toch ook regelmatig dat teamgenoten achter bepaalde obstakels of elkaar blijven hangen, en bij laatstgenoemde botsingen tussen teamgenoten loopt iedereen ook al vrij snel uit positie en is kwetsbaar. Bijvoorbeeld als je teamgenoten gebukt moeten lopen maar door de botsing een paar blijven staan, soms seconden lang. In een spel waarbij het vaak one shot one kill is loopt dit vaker fout dan goed af.
Iets wat in Rogue Spear ook al zo was is dat de terroristen wel extreem goed schieten eigenlijk, helemaal niet minder dan je getrainde teamgenoten. Voor de gameplay is dat echt zo slecht nog niet, maar het is toch een beetje een goedkoop trucje en niet helemaal realistisch.
Wat ook niet klopt zijn rookgordijnen die je opwerpt met een rookgranaat. Soms zie je van een afstandje (als je met de camera uitzoomt) duidelijk teamgenoten door de rook heen, maar de terroristen zien dan weer niks. En als je zelf speelt en zeg maar op de rand van de rook kijkt, dan kun je er zelf doorheen kijken en eventuele terroristen op je gemak een voor een neerschieten. Zij zien je dan ook echt niet. Wel apart.
Zien terroristen wel verdachte bewegingen, dan nemen ze lang niet altijd een verdedigingspositie in op een goede plek, maar blijven soms heel dom op een kwetsbare plek staan, of gaan op een onlogische manier korte stukjes heen en weer rennen. Regelmatig is het zelfs zo dat ze helemaal niks opmerken als er 15 meter verderop in het zicht een doodgeschoten mede-terrorist op de grond licht.
Toch zorgen dit soort gebreken er niet voor dat ik mijn plezier in het spel verlies. Vaak genoeg loopt het allemaal ook gewoon soepel, en de adrenaline tijdens het spelen is heerlijk. Concentratie en echt goed schieten zijn een must. Je wordt van dit soort spellen beter in shooters, doordat je mee moet gaan in het niveau als je het langer dan een minuutje uit wilt houden met dezelfde speler.
Wat betreft de bugs moet opgemerkt worden dat misschien alles of een hoop in latere patches is hersteld. Ik heb niet echt gepatched moet ik zeggen.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 21:43 uur
Vandaag voor het eerst gespeeld (kende het uiteraard al wel van naam), en ik moet zeggen ik vond het niet leuk. Ik vond vooral de besturing van je teammaten heel kut en ik kon niet goed achterhalen hoe je ze nou goed orders kon geven. Dit resulteerde in het feit dat ze eigenlijk vrij snel dood waren en dat ik alleen verder moest.. Opzich ging dat nog vrij aardig maar de essentie van de game is er dan toch wel af.
Ik heb er misschien anderhalf uur ingestoken dus misschien is dat te kort om deze game goed te doorgronden, maar tijdens het spelen had ik eigenlijk de hele tijd een andere game in mijn hoofd die ik dan wel weer heel goed vind. Namelijk Swat 4. Ik vind die game veel toegankelijker en daardoor veel fijner spelen. Maar goed deze game is alweer wat jaren ouder dan Swat 4 dus misschien had ik gewoon wat eerder aan deze game moeten beginnen. Maar voor nu vind ik Swat 4 dus een betere variant voor deze game. Al moet ik wel zeggen dat dit zeker geen slechte game is (en al zeker niet voor zijn tijd) maar hij is gewoon niet voor mij gemaakt denk ik.
Ik heb er misschien anderhalf uur ingestoken dus misschien is dat te kort om deze game goed te doorgronden, maar tijdens het spelen had ik eigenlijk de hele tijd een andere game in mijn hoofd die ik dan wel weer heel goed vind. Namelijk Swat 4. Ik vind die game veel toegankelijker en daardoor veel fijner spelen. Maar goed deze game is alweer wat jaren ouder dan Swat 4 dus misschien had ik gewoon wat eerder aan deze game moeten beginnen. Maar voor nu vind ik Swat 4 dus een betere variant voor deze game. Al moet ik wel zeggen dat dit zeker geen slechte game is (en al zeker niet voor zijn tijd) maar hij is gewoon niet voor mij gemaakt denk ik.
0
geplaatst: 6 mei 2010, 23:06 uur
Ik heb SWAT 4 ook gespeeld, en die vind ik zeker niet beter dan deze. Met de controles van teamgenoten heb ik ook geen problemen. Dat is ook een kwestie van gewenning denk ik.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 23:24 uur
Ben weer eens teruggekeerd naar het spel, speciaal omdat we met lui over LAN willen spelen, en dit spel is dan zeer geschikt, omdat het gewoon een topspel is en je echt moet samenwerken. Ook is het geen al te nieuw spel, zodat iedereen het goed kan draaien. Het is echt geweldig om over LAN te spelen.
Online heb je alle goede opties wel die een goede shooter online moet hebben, en je kunt als je wilt ook in co-op alle singlelayer-missies doorlopen. Ik ben niet zo van online shooters spelen met vreemden op zich, maar met vrienden of bekenden is een spel als dit geweldig. Online heb je eigenlijk alles wat je offline ook hebt, alleen nog een paar erg sterke maps erbij. Volgens mij ontbreekt online wel de missieplanning, of ik heb hem in elk geval nog niet kunnen vinden. Hetzelfde geldt voor een deathcam. Als ik word neergeschoten wil ik wel graag weten wat ik fout deed.
Online heb je alle goede opties wel die een goede shooter online moet hebben, en je kunt als je wilt ook in co-op alle singlelayer-missies doorlopen. Ik ben niet zo van online shooters spelen met vreemden op zich, maar met vrienden of bekenden is een spel als dit geweldig. Online heb je eigenlijk alles wat je offline ook hebt, alleen nog een paar erg sterke maps erbij. Volgens mij ontbreekt online wel de missieplanning, of ik heb hem in elk geval nog niet kunnen vinden. Hetzelfde geldt voor een deathcam. Als ik word neergeschoten wil ik wel graag weten wat ik fout deed.
0
geplaatst: 30 mei 2011, 20:10 uur
Heb online vele maps gespeeld. Adversial is ook wel geinig, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar co-op. Dan heeft het speel nog helemaal zijn unieke karakter. Al mis ik die planningsfase echt. Is daar nou geen mod voor gemaakt die deze in multiplayer toevoegt?
Heb online vele geweldige nieuwe maps leren kennen waar ik nooit op had gespeeld omdat ik het spel alleen van singleplayer kende.
Zo'n map als Peaks is puur goud. Een heuvelig sneeuwlevel en op twee kleine huisjes na helemaal een buitenlevel. De terroristen hebben sniper rifles en door de weersomstandigheden heb je niet het beste zicht en komt thermal scope goed van pas. Een heerlijke map om op te experimenteren. Heb me doodgelachen door met een veel te zwaar machinegweer (die gebruik ik nooit) als een Rambo over de heuvel te stormen dan te maaien. Als je geluk hebt staat er een kkluitje terroristen op elkaar en maai je ze neer.
Heb online vele geweldige nieuwe maps leren kennen waar ik nooit op had gespeeld omdat ik het spel alleen van singleplayer kende.
Zo'n map als Peaks is puur goud. Een heuvelig sneeuwlevel en op twee kleine huisjes na helemaal een buitenlevel. De terroristen hebben sniper rifles en door de weersomstandigheden heb je niet het beste zicht en komt thermal scope goed van pas. Een heerlijke map om op te experimenteren. Heb me doodgelachen door met een veel te zwaar machinegweer (die gebruik ik nooit) als een Rambo over de heuvel te stormen dan te maaien. Als je geluk hebt staat er een kkluitje terroristen op elkaar en maai je ze neer.
* denotes required fields.
* denotes required fields.