Fox n Forests (2018)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PC / Macintosh

Ontwikkeld door Bonus Level en Independent Arts
Uitgegeven door EuroVideo en Strictly Limited

Fox n Forests is een 2D-actieplatformgame met RPG- en puzzelelementen, die is geïnspireerd door de hoogtijdagen van het 16-bit-tijdperk. Wissel naadloos tussen de verschillende seizoenen, schiet en sla met je magische kruisboog, en verzamel loot om het geheim achter het vijfde seizoen te ontrafelen. Beleef een spannend sprookje in fabelachtige pixel art met verborgen geheimen, gigantische eindbazen en van alles om te onderzoeken.

Lijkt zo uit de SNES era weggelopen...Eerste recensies zijn goed!

En dit één van de reden waarom ik het fijn vind regelmatig Gamesmeter te checken: had nog nooit van Fox n Forest gehoord, zag het staan op de home pagina, trailers is indrukwekkend en recensies zijn overtuigend. Weer een nieuwe game voor het to-do lijstje!

Leek mij altijd al een zeer charmant spelletje.

Nu met de aanbieding dan toch eens het moment gekomen om deze aan mijn collectie toe te voegen.

Bevalt zelfs nog iets beter dan ik had verwacht tot zo ver, toch altijd een beetje een gok zoiets maar het pakt me wel.

Lekker in.

Muziek probeert erg hard een heroïsche stemming met nostalgische neigingen aan te wakkeren en slaagt daar mondjesmaat in.

Wat in dit geval voldoende is.

Het seizoenen dingetje typisch wat je noemt een geinige gimmick die wel leuke grapjes teweeg weet te brengen.

Krijg er ook wel een beetje een Mickey's Magical Quest gevoel bij die ik nog steeds een zeer warmhartig vlammende toedraag.

Wel in mijn nopjes hiermee.

Het raakt de juiste snaar.

Erg leuk spelletje maar hier en daar wat stroef aanvoelend.

Ligt het niet bepaald wat je noemt retestrak onder de knoppen.

Speelt het niet echt dat je zegt een partij lekker weg als die corpulente borst in vibrato meedeinend op een uitzinnig ritme van tochtige trillingen.

Nee.

Dat allemaal niet.

Maar hiermee dan wel weer de beoogde retro feel zeker benaderd met als gevolg een bepaalde mate van speelpret zeker aanwezig.

De mogelijkheid om bepaalde moves te executeren.

Is aanwezig maar niet altijd op de meest fijnzinnig responsieve manier die je misschien wenselijk zou achten.

Paar uurtjes verder drijven er wel een aantal zwakke puntjes naar de oppervlakte.

Moeilijkheidsgraad ligt redelijk hoog maar voelt goedkoop opgeschroefd.

Kan sowieso niet tippen aan Mickey Mouse op de Super Nintendo.

Maar is dat niet met de meeste dingen zo.

Misschien een oneerlijke vergelijking.