Hyper Sentinel (2018)

Nintendo Switch / Xbox One / PC / Macintosh / PlayStation 4 / Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Four5Six en Huey
Uitgegeven door Huey en VGNY

Een arcadeshooter met power-ups en eindbaasgevechten in 60 fps. Meng je in de strijd tegen enorme ruimteverslinders in de arcade-spelstand, pak eindeloze golven vijanden aan in de overlevingsstand en ga de confrontatie aan met epische levelbewakers in de Boss Run-stand.

Begonnen als Kickstarter door de bekende Hewson brothers. Hevig geinspireerd op 1 van hun oude game reeksen nl Uridium.

Waarschijnlijk niet een game voor de jonge generatie, maar ik ben hier wel benieuwd naar. Ik ben dan ook een backer, dit weekend valt hopelijk de USB Cassette in de bus met daarop oa een Xbox one download code.

Eerste review die ik zag was behoorlijk positief! 8/10 op Nintendo life

centurion81 schreef:
Eerste review die ik zag was behoorlijk positief! 8/10 op Nintendo life

Ik ben ook positief! Dit weekend veel gespeeld (xbox one code per mail ontvangen) en de 'normal arcade' mode ook uitgespeeld. Ook erg tof om vervolgens je eigen naam (als backer) in de credits voorbij te zien komen

Dan de game: In totaal zijn er 13 levels die je in 3 verschillende modi kan spelen: arcade, boss en survival. Daarnaast ook nog 3 moeilijkheidsgraden: retro, normal en hard. Normal arcade nu gehad en ik ben nu met een boss run bezig. Survival mode en op elke level 5 sterren halen lijkt me nog het meest lastig. Ja prima vermaak voor de retro gamers onder ons.

avatar van Eraser2
Erg leuk spelletje dit! Lekker old school en de gameplay is heel tof, het bestuurt ook allemaal als een zonnetje. Heb hem nu op normal doorlopen en ga nog wel even verder. Zat verschillende modi en challenges om me nog even zoet te houden.

Eraser2 schreef:

Ah ben ik niet meer de enige op gamesmeter die dit heeft gespeeld.
Toffe game inderdaad, destijds heb ik zelfs alles nog op hard gedaan en ook alle medals gehaald. Prima tijdverdrijf dit.

avatar van Eraser2
Ben gisteren gelijk begonnen op hard en gaat tot nog toe ook aardig! Die medals halen wordt een pittige klus. Vanavond maar weer even proberen.

Overigens nog even complimenten voor de Boss battles. Die zijn erg leuk!