Yoku's Island Express (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Platform / Pinball

Ontwikkeld door Villa Gorilla
Uitgegeven door Team17

Maak kennis met Yoku - de postbode van Mokumana Island. In dit spel dien je de bewoners te helpen en de geheimen van het eiland te ontrafelen. Verken meerdere regio's van het eiland in een unieke combinatie van pinball- en platform gameplay in een open wereld.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
erg schattig spelletje, originele kruising tussen pinball en een metroidvania achtige platformer

ja, hier lees ik veel positiefs over, heb zin om deze ook te spelen.

Vandaag uitgespeeld in ongeveer 7.5 uur en ik heb em er uitstekend mee geamuseerd.

Het is echt een unieke combinatie van pinball met metroidvania. Alle spel-mechanieken passen perfect in elkaar, en naarmate je nieuwe eigenschappen ontdekt ontsluiten zich bijkomende delen van de kaart waardoor je weer nieuwe pinball uitdagingen tegenkomt. Een zoektocht die van oudsher motiverend is.

De moeilijkheidsgraad is redelijk laag, dood-gaan kun je namelijk niet en opnieuw beginnen is ook nooit nodig. Het spel slaat de spelstand automatisch op als je bij een van de vele bloemen langs rolt, die ook nog eens rijkelijk verspreid zijn over de redelijk uitgebreide kaart.

Er zijn ook een aantal "boss-fights" in de vorm van pinball-uitdagingen die van je eisen dat je een bepaalde volgorde van doelen raakt, maar zodra je de truk doorhebt is dat meestal ook geen probleem.

Al bij al een kleine 4* (7.5/10)