Agatha Knife (2017)

Nintendo Switch / Xbox One / PC / Macintosh / PlayStation 4

Ontwikkeld door Mango Protocol
Uitgegeven door Mango Protocol

Maak kennis met Agatha, een meisje dat worstelt met aan de ene kant haar liefde voor het eten van vlees, en aan de andere kant haar vriendschap met de dieren om haar heen. De oplossing lijkt om haar eigen ideologie te stichten: het carnivorisme.

Klinkt interessant! ^^

Herkenbaar ook wel.

Met zo ergens tegen de 10 uur speeltijd uitgespeeld.

Agatha Knife is een traditionele point and click adventure, met een zeer bizar verhaal, overgoten met sarcasme, referenties naar nerd culture en kritiek op religie in de breedste zin van het woord.

De graphics zijn origineel en niet te ingewikkeld, maar nergens echt sfeervol of knap (zoals bv bij Night in the Woods) . Ze dienen het verhaal echter prima. De puzzels zijn niet heel ingewikkeld. Het lastigste is dat soms de oplossing wat far fetched lijkt, maar dat is iets wat ik in bijna elke adventure wel vind, dus zou ook goed aan mij kunnen liggen. Ik geef 3* ipv 3,5* omdat het verhaaltje vrij mager (altho entertaining) is voor de speelduur en daardoor wat voelt als iets te dun uitgesmeerd broodbeleg.

Aanrader? Niet voor iedereen, ik denk dat de trailer je moet aanspreken en dat je er dan zeker lol uit zult halen en hey, die staat hierboven