Frostpunk (2018)

PC / Xbox One / PlayStation 4
Strategy / Simulation

Ontwikkeld door 11 bit
Uitgegeven door 11 bit

In een alternatief 1886 leidden sneeuwstormen en vorst tot mislukte gewassen en de dood van miljoenen mensen. Een groep overlevenden weet echter, tijdens hun vlucht van de kou, een gigantische warmtegenerator te ontdekken. Als leider van deze groep is het jouw taak om ze aan te sturen, om de generator op de juiste tijden te activeren, en een nederzetting eromheen te bouwen, die in alle basisbehoeften kan verzien.

Heerlijk spel. Na wat gekloot eindelijk aan de gang gekregen (windows updates e.d). Nu stond deze al een tijd op mijn lijst om te spelen, al sinds een vriendin van me hem destijds streamde, en het spel stelt absoluut niet teleur.

Heerlijk sfeervol om in die ijzige winterkou je nederzetting op te bouwen onder het gezeur van een bende lamzakken die voortdurend staan te zeiken dat ze het koud hebben, honger hebben of de stank van hun rottende buurman hun ziek maakt

Tot zover een prima citybuilder/survival game dus - want je zal niet alleen het moreel van je bevolking hoog moeten houden, maar ook nog eens excursies erop uit moeten sturen op zoek naar andere overlevenden, interessante plekken e.d.