Shadow of the Tomb Raider (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Crystal Dynamics en Eidos
Uitgegeven door Square Enix

In dit derde deel in de Tomb Raider reboot is archeologe Lara Croft achter de locatie gekomen van een mysterieus Mayaans relikwie, dat een connectie lijkt te hebben met haar vader. Maar tijdens haar expeditie in het hart van Latijns-Amerika blijkt de paramilitaire organisatie Trinity ook achter het object aan te zitten, omdat ervan wordt gezegd dat het wereldscheppende krachten herbergt.

Ik ben benieuwd. Trailer ziet er goed uit. Moet wel deel 2 nog doen maar komt er vast van. Ergens las ik ook dat 'Lara Croft has to face the consequences of her actions in previous parts'. Wordt ze dan toch berecht voor al die serie-moorden die ze gepleegd heeft in vorige delen? Ik wacht met spanning af!

Maar serieus. Dit is echt zo'n reboot serie waar ze wel degelijk erin geslaagd zijn om het origineel (ja ik durf het zeggen) te overtreffen. Ook daar heb ik natuurlijk uitstekende herinneringen aan maar ik denk dat deze trilogie de tand des tijds binnen 20 jaar duidelijk beter zal doorstaan hebben.

De oude Tomb Raiders waren mijlpalen, maar de 2 rebootgames gaan er inderdaad dik overheen. Wat een fantastische games zijn dat. Ik kijk dan ook zo erg naar deze Shadow uit. Durf wel blind te voorspellen dat dit weer net zo goed gaat worden. Heerlijke locatie hebben ze trouwens ook gekozen, dat voelt heel erg Tomb Raider aan.

Ik ben benieuwd of ze in deze game eindelijk eens haar kenmerkende Heckler & Koch USP Match pistolen gaat gebruiken in de dual wielding modus.

Altijd leuk.

Het wordt tijd dat het vorige deel als game with gold komt, met daarnaast de season pass in de aanbieding zodat ik de dlc nog even kan spelen voor september.

Ook deze zojuist mogen spelen op de Gamescom. Wat zag het er prachtig uit, echt ongelooflijk in 4K en HDR.
Het mooie is, de game komt al bijna uit

Zes redenen om uit te kijken naar Shadow of the Tomb Raider | Achtergrond | Gamer.nl

Volgende week vrijdag...

Ik twijfel nog of ik 'm direct haal of even wacht tot 'ie wat goedkoper is. Denk toch aan direct kopen. Op zich een mooie overbrugging tot eind oktober voor Red Dead Redemption 2. En ik wil dolgraag de Tomb Raider trilogie voltooien.

Reviews druppelen binnen en tot heden een 8.3 gemiddeld (34 reviews). Keurig

Is het al woensdag?

Reviews druppelen binnen en tot heden een 8.3 gemiddeld (34 reviews). Keurig

Is het al woensdag?

Vrijdag toch pas?

Vrijdag toch pas?

Croft editie komt 2 dagen eerder

Croft editie komt 2 dagen eerder

Special edition ofzo? Ik koop die dingen nooit (al zijn zulke versies vaak erg cool), ik moet nog 2 dagen langer wachten. Maar da's ook niet zo erg.

Als ik bv deze review lees: Shadow of the Tomb Raider is vooral meer Tomb Raider | Review | Gamer.nl

Dan verwacht ik me er weer goed mee te vermaken. Meer van hetzelfde betekent dat ik het leuk ga vinden. Al ben ik het wel de reviewer eens dat deze game als actiegame nooit zo heel goed was. Ik vond de meeste shoot outs in TR 1 en 2 ook vaak te onoverzichtelijk. Als avonturengame is het wel weer geweldig.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als ik de reviews goed begrijp (en vooral mijn favoriet op youtube ACG Shadow of the Tomb Raider Review) dan zijn de shootouts t.o.v de eerdere delen wat teruggedraaid ten faveure van het ontdekken en puzzelen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik ben ook niet zo van de special editions. Iig niet van die art, boekjes, kaarten, statues etc (vroeger wel btw . )
Maar als het ingame (voor mij) interessante extra’s bied dan ben ik er wel voor te porren en in dit geval boden deze wel fijne extra’s, namelijk:

Speel de game 2 dagen vroeger (release: 12/09/2018)
Originele Soundtrack (digitaal)
Outfits & Weapons Pack
Season Pass (de Season Pass bevat 7 uitdagende Tombes met 7 wapens, 7 outfits en 7 vaardigheden)

Btw, niet alle reviewers zijn positief. Lees “veel negatieve” berichten over de stealth modus en dan met name mbt de AI van de enemy. Dit zou clumsy en onrealistisch zijn. Ook zijn de shootouts niet even fijn en zou er een overschot aan materials zijn, althans een te grote diversheid hiervan. Ook zou het niet veel verschil uit maken welke wapens je nou upgrade om het spel te doorlopen.
Maar dit vond ik ook al in voorgaande delen en speel dit spel dan ook met name voor de adventure en puzzel element.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, op welke console gaan jullie dit spelen?
Ik op Xbox-one X

-marco- schreef:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben, op welke console gaan jullie dit spelen?
Ik op Xbox-one X

Xbox-one. Maar ik moet eerst nog het vorige deel aanschaffen en spelen. Ik lig hopeloos achter qua games. Maar dat ik deze in huis haal is zo goed als zeker.

Benieuwd wat jullie ervan vinden, ik verwacht, ook afgaande op enkele reviews, weinig tot niets vernieuwends t.o.v. de vorige 2 delen. Op zich niks mee, maar ben dan wel wat minder geneigd om hem snel in huis te halen. Kan einde dit jaar ook wel ergens in een sale.

Prachtige game. Door de jungle is het nog meer exploration gevoel en hele dope tombs.

Speel hem op 4K HDR en met 7.1 headset, is alsof ikzelf in de jungle sta. Awsome.

Snel verder gamen

Even een vraagje voor de mensen die dit spel al gespeelt hebben.

Wat vinden jullie ervan? Het is natuurlijk een singleplayer game wat je 1x uitspeelt en het vervolgens een lange tijd niet meer aanraakt (zo gaat dat bij mij tenminste)

Toch moet je wel weer €60+- betalen om dit spel te mogen spelen.

Het vorige deel, Rise of the Tomb Raider als ik het goed heb, vond ik best leuk. Maar dit begon na een tijdje wel wat te vervelen.

Wat is jullie ervaring hiermee en zouden jullie mij dit aanraden?

Misschien handig om erbij te vermelden, ik zal dit spel dan vervolgens gaan spelen op een;
Ps4 Pro
4k Hdr tv
Surround boxen door de kamer

Ik heb zojuist Spider man uitgespeeld (wat overigens een fantastisch spel is, zeker aan te raden) en is het wellicht een goed moment om aan iets nieuws te beginnen. Toch zou ik het wel fijn vinden om dan ook de juiste keuze te maken

So let me know!
Thanks

Theijmans99 schreef:
Even een vraagje voor de mensen die dit spel al gespeelt hebben.

Toch moet je wel weer €60+- betalen om dit spel te mogen spelen.

Wat is jullie ervaring hiermee en zouden jullie mij dit aanraden?

Ps4 Pro
4k Hdr tv
Surround boxen door de kamer

So let me know!
Thanks

Ik heb de vorige delen met veel plezier gespeeld zelfs beide games 100% voldaan wat ik normaal gesproken niet doe, dus je hoeft je echt niet te vervelen in deze lineaire open werld game!

IK heb helaas vanaf de release weinig tijd gehad om te spelen maar wat ik vanaf nu heb gezien denk ik dat het alleen maar beter wordt dan de vorige games zelfs op mijn oude Samsung Full HD Led TV sta ik te kijken van de verbluffende graphics

Ik kan je de game wel aanraden maar als je de vorige games niks vindt.......

Of heb je de game de kans niet gegeven, dan raad ik je aan om de vorige delen eens 100% te halen!

All Seeing Fish schreef:

Ik kan je de game wel aanraden maar als je de vorige games niks vindt.......

Check! Thanks voor je reactie.

Het is nu alweer een tijdje geleden dat ik die spellen gespeelt heb en leeftijd speelde daar toen der tijd natuurlijk ook een grote rol bij.

Dezer dagen kijk ik meer naar goede gameplay, een goed verhaal en mogen goede graphics niet missen op dit lijstje.

Het vorige deel heb ik wel uitgespeeld en kon mij daar zeker in vermaken, ondanks dat het af en toe vrij eentonig was naar mijn mening.

Het vorige deel speelde ik nog op full hd op de aller eerste xbox one, dus goede graphics moet wel goed komen nu

Theijmans99 schreef:

Wat vinden jullie ervan?

Ik heb er een paar uurtjes op zitten, de game maakt voorlopig grote indruk op me. Visueel imponerend (het haalt echt het maximale uit je console) en het speelt als een tierelier. Maar het is wel alleen meer van hetzelfde, meer is het niet. Dus als je de voorgangers wat saai vond worden dan zal dat hier ook gebeuren. Je speurt, je schiet en je klimt. Ik vind het heerlijk, maar dat kan per persoon verschillen.

Wel meer stealth!

All Seeing Fish schreef:
Wel meer stealth!

Dat wel ja. Iets fijnere balans. Minder shoot outs, die vind ik ook niet zo boeiend doordat het vechtsysteem wat minder goed werkt vergeleken met third person shooters als Gears of War ofzo.

Zit nu op zo’n 75% completion en heb er al aardig wat uren in zitten. Ben eigenlijk de endgame aan het uitstellen en aan het zoeken naar crypts en challenge tombs die ik heb gemist.

Vind het een hele dikke game en ondanks dat het wellicht wat repetitief is, voelt elke omgeving en Tomb weer als nieuw. Voel me echt een ontdekkingsreiziger. Dat doet de game toch wel heel goed. Beklemmende sfeer, bijna claustrofobisch en uitdagend daar het te volgen pad niet altijd even zichtbaar is (uitdagend).

In alle opzichten een verbetering mbt de voorgaande delen, terwijl er niet heel veel nieuws word gedaan. Maar de genoemde punten en de prachtige (veel aanwezige) onder water wereld doen mij goed.

Dus als je het mij vraagt, een dikke dikke aanrader.

Speel op 4K 30fps en HDR, werkelijk adembenemend. Ik wil hem gewoon (nog) niet uitspelen, daarvoor is de game te leuk en mooi.

Wees snel!!!! gratis DLC Geel Shadow Band-hulpmiddelenpakket

Het duurde wat lang voordat ik de code ontving dus heb het met meerdere mail adressen gedaan en heb er dus twee over!

Xbox One:

-Code 1, WGK2Q-4DD6Q-GG9G7-WY673-6XXVZ

-Code 2, 4TH99-67QQG-DJ7RW-XQVMG-CY4KZ

avatar van MikeMannuh
Thanks! Heb de eerste kunnen redeemen. Heb de game nog niet maar die gaat er zeker komen binnenkort

Ik vind de confrontaties met dieren wel vaak lastig. De close combat is niet het sterkste deel van deze trilogie. Moeilijk om een pijl in zo'n dier te schieten.

Thanks All Seeing Fish Ik heb de tweede code gebruikt
Kwam er gister zelf niet meer door namelijk!