Emergency 3: Mission Life (2005)

Strategy

Ontwikkeld door Sixteen Tons
Uitgegeven door Take-Two

In deze game stuur je een compleet reddingsteam aan, varierend van politie, brandweer, ziekenwagens en helicopters. Ieder level is gebaseerd op een ernstig ongeluk. Zo heb je bosbranden, auto-ongelukken of een compleet vernietigde woonwijk door weerschade. Het is aan jou om de juiste eenheden naar het onheil te sturen en de situatie op tijd op te knappen.

avatar van Mart
De game is beter uitgewerkt dan deel 1 en 2 en het concept blijf origineel, maar de verdeling van de levels kon hier beter. Op het ene moment heb je zwaar frustrerende levels, terwijl er daarna weer een heel makkelijk level komt. Over het algemeen zitten er echt veel zwaar frustrerende missies in deze game. Vooral het level met de sluipschutter is echt niet te doen. Ook komt het vaak voor dat je een missie 10 keer opnieuw moet spelen en dan pas echt weet wat je moet doen om hem uit te spelen. Toch heb ik me nog best vermaakt met de game en kan ik nog een voldoende geven.