Forgotton Anne (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Throughline
Uitgegeven door Square Enix

Verbeeld je een plaats waar alle dingen die verloren en vergeten zijn naartoe gaan; oud speelgoed, stoffige brieven of een enkele sok. Deze wereld, The Forgotten Lands genaamd, bestaat wel degelijk. Diens inwoners, de Forgotlings, zijn een samenraapsel van al deze verloren gewaande voorwerpen, met een vurig verlangen om ooit weer in iemand herinnering op te duiken. In dit avontuur volg je Anne, welke al geruime tijd de orde bewaard in The Forgotten Lands. Ook zij wil dolgraag terugkeren naar de menselijke wereld. Maar een opstand in The Forgotten Lands lijkt roet in het eten te gooien...

Hm. Dit ziet er wel interessant uit. Ik hoor / lees hier vandaag voor het eerst iets over. Komt toch al over een maandje uit.

Ik kende deze ook nog niet, interessant! Gaan we in de gaten houden.

Gisteren uitgespeeld. Een prachtig anime avontuur waarvan ik heb genoten.

De anime art is prachtig, het verhaal is misschien wat voorspelbaar maar zeker wel de moeite waard. Veel coole creatieve karakters (aka Forgotlings) en prima voice-acting. Het speelt zich af in een alternatieve wereld met deze zgn 'Forgotlings'. Dit zijn alledaagse voorwerpen die door mensen in de echte wereld zijn vergeten en in deze wereld als Forgotling leven.

Het voelt alsof je meespeelt in een anime cartoon. Daar ligt dan ook meteen het manco. Hoe prachtig de game ook is, de gameplay laat wel wat te wensen over, ietwat clunky en simpel. De puzzels zijn niet super talrijk, maar enkele zijn best uitdagend, ook mooi dat je vrijwel geen hints krijgt, je moet het maar lekker zelf uitzoeken.

Qua art, story, avontuur een dikke 4*, qua gameplay een 2.5* dus ja laten we er een 3.5* van maken.

avatar van FlorisV
Korte review, deze heb ik een jaar of 2 terug geprobeerd. Zeker heel mooi getekend hoor, maar zoals hierboven genoemd...de gameplay is een stuk minder pakkend of verslavend. Hier knapte ik uiteindelijk op af, na laten we zeggen een uur of 5 in het spel, in kleine porties. En het verhaal zal prima zijn...maar ik richt me altijd meer op hoe het speelt en hoe leuk ik dat vind.