Het EK '96 Voetbalspel (1995)

Sports

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Speel met Oranje het Europees Kampioenschap van 1996 na. Je kunt oefenen tegen oud Oranje of andere clubs. Als je er klaar voor bent is het aan jou om de cup te pakken. Met live-commentaar van Jack van Gelder!

neo (crew)
Legendarische game van Davilex. Wat was er wel niet allemaal mis met dit spel zeg? Nou heel veel. En dat maakte deze juist zo geweldig. De overtreffende trap van irritant commentaar is wel dat van Jack van Gelder; ''De verdediging lijkt wel gatenkaas!''. 4 sterren

0,5
Ik heb deze even toegevoegd om op z'n tijd even lekker gal te spuwen. Helaas voor Davilex is het weer een game van hun

Van wat ik me herinner;

- Je werd verwelkomt met een uiterst lelijk Oranje lied ( Oranje Jaajaaajaaa!)
- Volgens mij geen keuzes uit verdere opties, teams of andere mogelijkheden.
- Volgens mij speelde je tegen maximaal vijf teams, waarvan de eerste dacht ik altijd Schotland was.
- Je kon de bal in je eentje 10x over het veld meenemen, beetje langs de spelers lopen en dan nog vanaf het middenveld scoren.
- Eén keer liep ik gewoon langs de keeper en liep zo de bal in het goal...en liep zelfs door het net heen!
- Het commentaar is reteslecht en valt na 2 minuten in herhaling.

Laat ik voor de grap nog even een mooi citaat doen van de achterkant van het doosje:

"Realistisch 3D voetbalsimulatiespel"

Lachwekkende rotzooi.

neo (crew)
-Je kon ook door andere spelers heenlopen.

avatar van Rensie88
Dit spelleke herrinner ik me nog wel , heb hem niet meer nu helaas
zou hem echt nog wel een keer willen spelen

avatar van Kos
1,5
Kos
Is dit die met Prins Bernhard en zn roze champagne?

avatar van Thomas83
Davilex én Jack van Gelder? Dat is me teveel.

0,5
Grappig dat de kale knikker van Jack bijna groter op het doosje staat dan Oranje.

Zelf hou ik wel van een potje voetbal op de PC of Playstation (of natuurlijk op de Gamecube), FIFA & PES zijn ook erg leuk om te spelen, maar deze heb ik nooit gespeeld lijkt me wel grappig maar om hem nog ergens vandaan te halen lijkt mij overbodig.

schitterend dit.. haha. Zo slecht dat het gewoon grappig was. Die 'carriere' tussendoor met Bobo Bernhard en Johan die helemaal nergens over ging. Dat commentaar van Jack ook. Speel je de finale, roept ie: 'Met dit spel halen we met gemak de finale'

Heb dit gespeeld toen ik 8 was. Ik vond het toen al vreselijk het enige leuke was het NL commentaar want ik speelde fifa en dat was toen nog engesl

avatar van jordybeukeboom
Hilarisch dit ja, net als die Competitiemanager met Hans Kraay senior

avatar van Marcellussss
Montorsi schreef:

Heb ik ook wel eens bij Fifa gehad. 2005 en 2006 zelfs.
Hilarisch slecht spel inderdaad. Hopelijk vind ik hem nog ergens op zolder.

avatar van polopolo150
wacht is effe... deze spel komt me wel héééél erg bekend voor...

T'is jammer dat ik niks van deze spel meer weet... anders had ik wel een review gedaan.
Is er een manier om deze spel te spelen ofzo? Want ik ken deze doos en sommige andere dingen van deze spel wel. T'is maar alleen zo dat ik echt niks kan herringeren ervan.

avatar van playzz82
1,0
zeer matige game.. tsja davilex he..
enige pluspunt is jack van gelder, voorheen mn favoriete commentator.

avatar van wolff
ik kan geen gameplay filmpje vinden? kan iemand die maken, dat zou ik zo graag willen zien

avatar van Nqouy
Echt extreem slecht was het ook weer niet, maar t was een typische davilex game, erg matig in alles.
Was leuk om ff te doen bij gebrek aan beter (kon ik me niet voorstellen) of ernstige verveling.
Zelfs ouwe reus Jack kon voor mij de game niet naar een hoger niveau tillen.

Laat ik het maar op 2,0* houden en dan ben ik gul.

1,5
Nee dramatisch was het haha. Ruim voor die periode had je ook Sensible World of Soccer en dat speelde echt veel beter en dat was net zo eindeloos als de FIFA en PES van nu. Zelfs met beter commentaar.

avatar van jerom1234
Jack van Gelder staat leuk op de voorkant
(Not)