The Council (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
Adventure / RPG

Ontwikkeld door Big Bad Wolf
Uitgegeven door Focus

Het jaar is 1793, en secretaris-lid van een geheime organisatie Louis de Richet wordt uitgenodigd om deel te nemen aan hun jaarlijkse bijeenkomst, om de toekomst van onze wereld te bepalen. Gehouden op een privé-eiland, vlak voor de kust van Engeland, en geleid door de enigmatische Lord Mortimer. Andere prominente gasten zijn onder andere Napoleon Bonaparte en de president van de nieuw gestichte Verenigde Staten, George Washington. Maar Richet's motivatie gaat verder dan enkel het ontmoeten van de prestigieuze gasten. Zijn moeder is onlangs verdwenen op het eiland, maar antwoorden krijgen blijkt lastig als iedereen een verborgen agenda lijkt te hebben.

Dit ziet er enorm veelbelovend uit, en alle afleveringen voor 30 euro valt ook best mee, hoewel blijkbaar de laatste episode niet op disc staat. Een onnozeliteit van deze tijd...

Grovonion schreef:

Voor dit soort games vind ik het overigens geen ramp de digitale versie aan te schaffen. En al helemaal niet zoals je zegt de game niet volledig op de disc staat.

Tip: kijk even of je laptop hem draait. Steam Chinese nieuwjaar sale - daar kost hij op het moment zelfs maar 15 euro. Overigens ook met regelmaat op Xbox live sales dus denkelijk ook op PSN.

Ik blijf hoofdzakelijk op consoles spelen, wil me de RSI miserie niet meer aandoen.

Grovonion schreef:

Je kan je ps4 of xbox controller op je laptop aansluiten. En je laptop op je tv. Problem solved.

ook een kwesite van loyaliteit

Kan ook natuurlijk. Maar dergelijke games speel ik het liefst op PC vanwege de diversiteit aan opties - heb ik zin om aan de monitor te zitten met muis kan dat, wil ik op de bank zitten met controller kan dat ook. Het is overigens een genre dat zich voornamelijk op PC ontwikkeld heeft dankzij Telltale. Je loyaliteit ligt verkeerd

Maar voor een fighting game, resident evil of 3rd person open world game zal ik in ieder geval ook eerder naar de console grijpen. De rest hangt ervanaf wat / hoe / wie. Dit soort games en indie games - en natuurlijk strategy games) voornamelijk PC.