Eternal (2016)

PC / Macintosh / Android / Apple iOS / Xbox One / Nintendo Switch
Card / Strategy

Ontwikkeld door Dire Wolf
Uitgegeven door Dire Wolf

Revolvers en tovenarij komen samen in Eternal, een diepgaand strategisch kaartspel met ongelimiteerde keuzes. Kies een klasse, verdien kaarten en creëer een strategisch sterk deck om je vijanden mee te overmeesteren.

Buiten Elder Scrolls en Heartstone de derde CCG die ik speel - en wellicht van de drie ook degene die het meest ingewikkeld is en de meeste opties bied. Komt trouwens ook het dichtst bij Magic The Gathering in de buurt (vijf verschillende soorten magic / kleuren naar keuze te mixen - en tal van keywords die effecten wel of niet triggeren). Overigens ook (net als de andere twee) volledig free to play. Heb er een 25 uur in zitten en de dagelijkse opdrachten en prijzen die je verdient zijn meer dan voldoende om binnen no-time voldoende kaarten te hebben om een degelijk deck mee samen te stellen.

dit ruikt alles te veel naar "toekomstige verslaving" en dus laat ik het liever

Grovonion schreef:
dit ruikt alles te veel naar "toekomstige verslaving" en dus laat ik het liever

Hahaha dit geldt voor mij net zo ?

...en dus ook op de Switch. Natuurlijk gedownload verleden week en het speelt prima. Je collectie e.d zijn netjes over te zetten van je Steam Account dus..

Ik ben hier eigelijk ook erg blij mee, wil je eens een keertje niet achter de monitor zitten maar gewoon op de bank of op buiten op een stoel zitten. Ik zie het me wel nog altijd meer op de PC spelen maar het is wel een mooie optie. Ik vraag me tot op heden wel af waarom Heartstone geen port heeft gehad - zowel Diablo 3 en Overwatch hebben meer dan behoorlijke versies op de Switch dus het is een klein beetje vreemd om toch net een van de meer populaire cardgames net niet uit te brengen hierop.