Tom Clancy's EndWar (2008)

Nintendo DS / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / PC
Strategy

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Ten tijde van 2020 zijn er drie gebeurtenissen die leiden tot een Derde Wereldoorlog. In 2011 hebben de USA en Europa een anti-raketschild gebouwd, deze zorgt ervoor dat er geen nucleaire aanvallen meer mogelijk zijn. In 2015 is er een energiecrisis door een tekort aan olie en daardoor krijgt Rusland ineens veel macht. Zij is namelijk in bezit van vele oliebronnen. Als laatst bouwt de USA in 2018 de 'Freedom Star' die over een sterke defensieve kracht beschikt. Deze laatste gebeurtenis is uiteindelijk de aanleiding die de start van een derde wereldoorlog inleidt.

avatar van JohnWilliams
2008, het lijkt een tijd weg maar komt toch echt steeds dichterbij. De naam klinkt in ieder geval goed.

avatar van arnevr
Ahh f*ck, waarom nou niet op de pc... leek me zo'n toffe game.

avatar van JohnWilliams
JohnWilliams schreef:

Het is immers al 2008, wat gaat de tijd toch snel!!!

superdross
Ziet er wel goed uit. Maar ik denk niet dat ik het ga kopen want ik spaar nu voor een andere game en die overtreft het wel bij deze

avatar van mnrk
Ik heb gelezen dat er binnenkort een demo van gaat komen voor de PS3 en de 360 !!

Is er eigenlijk al meer bekend van Tom Clancy H.A.W.X. ??

avatar van welleweirdo
Volgens mij klopt deze datum niet helemaal.

avatar van jaspertje3
Gewijzigd naar 14 november

avatar van Tha Luz
Shit shit shit!
Kom deze niet eens uit voor de pc? :S

avatar van Tha Luz
Lama,heb al gecorrigeert:)
Komt gewoon voor de pc uit.

avatar van Deftones_JP
Ik heb gisteren even vluchtig de demo gespeeld (Xbox) en er zit potentie in het stemsysteem waarmee je de game bestuurd. Je moet er echter wel even in duiken en de commando's uit je hoofd leren voordat je echt wat kan doen. De game heeft dus wat tijd nodig.

In 2011 hebben de USA en Europa een anti-raketschild gebouwd

En de crisis ook al alleen geen energie crisis nu het laatste nog Lol.

avatar van Deftones_JP
O jij dacht dat Tom Clancy fictie schreef? Think again!

avatar van mnrk
Heb de demo gespeeld en die ziet er veel belovend uit. Overzicht beeld werkt prima, bediening is ook in orde (straks met voice systeem). Ik was nooit een liefhebber van dit soort game's....maar na het spelen van deze demo ga ik er toch anders tegen aan kijken.

avatar van DylanVR
is deze nu goed of niet op PS3?

Nijmegen
Tja, ik zie 'm al zo lang liggen.. het verbaast me dat er maar 3 stemmen zijn?!
Want ik zag 'm hier liggen voor een schijntje..

avatar van baafeurus
het is zeker een leuke RTS, niet veel op aan te merken maar uiteindelijk begon het me te vervelen

avatar van wii
wii
lol deze game is zo weinig verkocht ! was na een week ook al 30 euro je kan hem nu ook vinden voor de ps 3 voor een tientje bij veel winkels wat een domper, meestal verkopen tom clancy games juist erg goed

avatar van baafeurus
heel jammer, want dit is wel een geniale RTS!

ik zie veel i8n deze game.
ik heb hem vandaag gekocht en meteen plat gespeeld. (ik bedoel zo veel mogenlijk)
ik ben echt helemaal verliefd op het stem systeem( zit ik daar naar me xbox 360 te praten " UNIT 4 ATTACK HOSTILE 1".
helemaal fantastisch, 5 sterren.

avatar van fabblwaps
Ik heb dit spel helaas ooit voor de volle mep gekocht, het viel echt heel erg tegen. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen groot RTS liefhebber ben. Ik spreek kennelijk een heel vreemd dialect, want het spel verstaat me voor geen meter, als ik iets zeg maakt het spel er zelfs een woord van met een ander aantal lettergrepen. Met normale controls vond ik er ook niet zoveel aan.

Ik ga niet stemmen want ik heb deze game maar heel kort volgehouden.

gamelord
Hehe prachtig deze game....alles via voice!!

Super gedaan die training en 1ste level net...alleen is het wel soms een gare brei wat je aan 1 roept. Maar houdt wel de fun en humor erin.
Lijkt me inderdaad jammer Thijs als je stem niet herkend wordt en daar is deze juist voor bedoeld. Zoals gewone RTS is deze wel mager inderdaad. Gelukkig is mijn engels goed en wordt alles meteen uitgevoerd...alleen is het even wennen om de sleutel woorden te onthouden, want toch al in de 1ste missie gehad dat ik alles door elkaar roep...gevolgd door de droge stem van je operator...unable to execute command.

Hier ga ik denk veel lol aan beleven...super dit!!

avatar van fabblwaps
Mijn Engels is ook gewoon goed, maar zodra je two zegt en het spel eleven verstaat is het snel over met de lol.

gamelord
Hehe ja was er tijdens de Skirmisch achter gekomen dat de voice command orders gaat uitvoeren die je niet gaf....gaf ik drie eenheden van helikopters de order om het vuren te staken....gaan ze over in de retreat-modus.

En ook met getallen inderdaad..vooral 2 en 5 gooit hij door elkaar..het kan minder zijn, maar ziet wel grappig uit als ze iets anders gaan doen. Maar het moet wel niet aan de lopende band gebeuren.

avatar van patenpac
Ik had iets meer verwacht van deze game.
Je hebt namelijk niet echt de keuze om te kiezen wat je percies aanvalt en dit vind ik vrij spijtigt.
Voor de rest is dit wel een degelijke game.

avatar van bryandejong
Ik heb de demo gespeelt lijkt me heel leuk vooral het voice command is wel vet.