Blue Dragon (2007)

Xbox 360

Ontwikkeld door Mistwalker en Artoon
Uitgegeven door Microsoft

Blue Dragon is een epische role-playing game dat speelt om de jongen Shu en een aantal van zijn vrienden. Deze onwaarschijnlijke helden bezitten de kracht om fantoomschaduwen te besturen die de handelingen van hun meesters exact nabootsen. Daardoor krijgen Shu en zijn maten wonderbaarlijke kracht en magische machten. Shu en zijn trawanten moeten hun schaduwen als wapens gebruiken in de strijd tegen de kwaadaardige Nene en een oud mensenras, die de magische kracht beheersen die lang geleden verloren zou zijn gegaan. Shu en zijn vrienden moeten met alles op alles zetten om hun wereld van de ondergang te redden.

gerwinf
Nog mensen die van plan zijn dit spel te kopen volgende week?

avatar van Tha)Sven
Ik weet het nog niet zeker. Reviews tot nu toe zijn wel positief, maar ik zit te wachten op die van Gamespot, Ign enz. Ik ben wel Rpg verslaafd en ook xbox 360 verslaafd .. maar ik moet nog even wennen aan de cartoon achtige games

avatar van Maiky
Ik denk wel dat ik dit spel dit weekend ga halen. Zo meteen even de gamesites af speuren wat de voor- en nadelen zijn. (Ja, wat games betreft hecht ik waarde aan het collectieve oordeel van critici...)

Voor zo ver het er naar uit ziet krijgt deze game wel veel positieve reacties. Ik heb wel zin in een lijvige RPG met mooie, aansprekende graphics en een eigen stijl.

avatar van Tha)Sven
Als je een JRPG zoekt voor de xbox 360 dan moet je deze game hebben. Zoek je dat niet, dan moet je eerst nadenken of je een langzame verhaalopbouw leuk vind enz.

avatar van basik
Ik heb nog vele twijfels over deze game.. Heb wel de demo gespeelt maar die kwam heel erg eenvoudig en saai over. Bedoel in het begin zijn die gevechtjes nog wel leuk maar op den duur word het wel saai ook al krijg je nieuwe tegenstanders maar die intro filmpjes van het begin van een battle beginnen me ook te irriteren. Ook komt het nogal kiddy over..

avatar van Tha)Sven
Er zit wel degelijk iets volwassens achter hoor. Het skill systeem is wat ik moet geloven redleijk origineel en ook erg goed aan te passen allemaal. Er zijn genoeg opties voor het vechten.

avatar van Maiky
Ik ben nu zo'n anderhalf uur bezig, en ik vind het tijd voor een eerste indruk

De graphics zijn geweldig, zelfs zonder HD tv ziet het er erg mooi uit. De tussenfilmpjes zijn van hoge kwaliteit, de animaties van de karakters bovengemiddeld en alle statistieken zijn overzichtelijk gerangschikt.

Jammer van de framedrops, die heel lichtjes tijdens gevechten erin kunnen sluipen. Maar dat mag geen reden tot verdere paniek zijn.

Het is wel even doorzetten, want ik heb gelezen dat het spel pas later echt boeiend wordt. Maar dat komt wel goed denk ik. Het vechten gaat nog een beetje onhandig, in die zin dat ik alles nog even onder controle moet krijgen. Het werkt geweldig, dat zeker.

Het duurt dus even voordat de echte lol gaat beginnen. Na anderhaf uur spelen worden de kleine gevechtjes inderdaad een beetje saai. Maar dat mag de pret niet drukken, zo wen ik aan het vechten.

Ik ben in ieder geval nog steeds benieuwd wat het spel me verder gaat brengen.

@basik

Kiddy lijkt me niet de juiste omschrijving over de gekozen stijl. Maar dat kan aan mijn definitie van 'kiddy' liggen. De gameplay is zeer zeker volwassen, en ik denk dat je deze game moet kiezen op basis van de volwassen gameplay, in plaats van de cartoony stijl

Ben inmiddels 12 uur verder in het spel, alles ziet er gelikt uit. Het verhaal begint nu lekker opgang te komen en mijn party is denk ik nu wel compleet.

Maar kan nog niet spreken van een echte top game. Verhaallijn is tot nu toe wel leuk, personages zijn grappig, vijanden zijn op zich wel aardig, maar goed misschien komt daar nog verandering in.

Jammer dat het hele spel een beetje te kinderachtig aandoet. (net zoals het niveau van het spel) Dat is het enige wat ik echt jammer vind. In die 12 uur ben ik nog geen een keer game over geweest. Het is veel te makkelijk. Ik hoop dat het nog gaat veranderen

Het fijne is wel weer dat het een onvervalste TBS game is, dus het spel laat je niet zo heel makkelijk liggen als je eenmaal bezig bent. Allen is het niet een game die je tot midden in de nacht speelt (terwijl je de volgende dag moet werken)

Al met al zou ik een 3,5* geven

Redelijk spel nu ik hem helemaal heb uitgespeeld. Mijn vorige review veranderd nauwelijks. Nu maar de ‘hard’ en ‘impossible’ mode gedownload misschien dat het spel wat leuker gaat worden. Ze hadden het beter vanaf het begin op de hard mode moeten zetten.

avatar van Bahamut Zero
Ik heb dit spel, en heb hem al flink grijs gespeeld.
Op dit moment naar mijn mening zeker de beste RPG op de 360
Jammer dat er geen multiplayer op zit want ik had mijn team toch graag eens tegen het team van een kameraad van mij willen zien vechten.
Heb em ook al uitgespeeld, patch gedownload en ben nu op impossible bezig met een new game + file. Tot nu toe erg makkelijk, hopelijk wordt het in de loop van het spel ingewikkelder. De easy mode was mij namelijk ook al een beetje te easy.

/Bahamut Zero

avatar van Tha)Sven
Ik heb hem aantal weken geleden alweer uitgespeeld. Erg leuke JRPG, hoewel het erg traag begon ontpopte deze titel zich toch nog tot een goede game. Erg leuke combat. De characters vond ik dan net weer wat te kinderachtig. Voorlopig een 3,5.
Ik ga binnenkort Eternal Sonata (misschien wel de origineelste RPG van het jaar) en Lost Odyssey proberen.

Tha)Sven schreef:

Eternal Sonata is erg wennen in het begin. Het battle system is een beetje á la Valkyrie Profile. Lost Odyssey duurt nog ff maar ik kan net als jou niet wachten om die te spelen

avatar van neddie
Rujar schreef:

Ai, dat is wel spijtig zeg. Ik ben nu een uur of 6 onderweg en heb inderdaad ook nog weinig tegenstand gehad, terwijl ik mezelf ervan overtuigde dat dat nog wel zou komen. Hoe lang ben je er in totaal mee bezig geweest?

Voor de rest een erg degelijke RPG. Lekker battlesysteem met leuk theme erbij (behalve die eindbazentheme wellicht), en voor de rest nergens te pretentieus. Afgaande op die 6 uur zou ik 3,5 * geven.

joeri592
ik heb dit spel nu ook in mijn bezit, opzich best leuk

joeri592
heb het nu ruim een uur gespeeld 1 uur 12 volgens mij, de graphics zijn heel goed, de filmpjes zijn ook erg leuk om naar te kijken, maar het is echt makkelijk! zeker vanaf je die 3 blauwe draken hebt, ik ben nu iets verder dan de woestijn, eerst had je zon woestijn waar je eerst die schorpioenen ziet daarna die bevers en daarna een nog sterker beest maar ze zijn allemaal niet sterk genoeg, en daarna komj e in zon dorp ofzo en daar ben ik, ik haal alleen bijna nooit achievments, ik heb nu pas 10 g 5 g voor back attack en 5 g voor meerdere monsters tegelijk aanvallen
ik heb 3 cds waarom eigenlijk??? waar zijn disc 2 en 3 voor of ben ik de enige die dat heeft?

joeri592 schreef:

Mee eens, de moeilijkheidsgraad van Blue Dragon is echt veel te makkelijk ja. Ik walste ook over de eindvijand heen. Er zitten wel een paar moeilijke bazen in (vooral de secret bosses kunnen irritant zijn) maar je bent vrij snel 'overpowered' in dit spel.

joeri592 schreef:

Je klinkt zowaar verbaasd dat een RPG 3 dvd's heeft. Heel veel RPG's bevatten grote cutscenes die veel ruimte op een dvd in beslag nemen. Om het spel passend te maken wordt het spel verdeeld over 2 of meer cd's/dvd's.

joeri592
kan komen omdat ik bijna geen rpgs heb

joeri592
heb het alweer een week niet gespeeld heb er telkens geen zin in, eerste indruk was oké maar niet denderend, erg eentonig vooral, word het later leuker, ik ben bij een dorp, dat komt na de woestijn

avatar van Bahamut Zero
Het word wel iets beter naarmate je verder komt

avatar van rockgamer
redelijke game die een beetje eentonig word en veels te makkelijk is

avatar van thoyouknow1980
Leuke kleurrijke rpg
Wat heb ik hier een fantastische tijd mee gehad 10 jaar geleden alweer.
Om te beginnen met mijn lofzang het verhaal is boeiend en groots van opzet.
Verder vind ik de karakters echt leuk bedacht en ik had al snel een band met het groepje.
En vooral de kleine ondeugende Marumaro vond ik super grappig
De actie bestaat uit traditionele turned based gevechten,omstebeurt de ouwe Final Fantasy manier dus.
Het is een genot om alle geheimen te ontdekken en de prachtige kleurrijke wereld te verkennen.
Ook tof dat je van alle vijanden 3d modellen vrij speelt,goede fan service dus.
Zo uitgezongen,ik krijg zowaar zin om dit wonderlijk mooi spelletje maar weer eens op te starten na 10 jaar