Afterparty (2019)

PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / PC

Ontwikkeld door Night School
Uitgegeven door Night School

Volg Milo en Lola. Na recentelijk om het leven te zijn gekomen komen de twee boezemvrienden oog in oog te staan met de duivel. Het duo lijkt een oneindig bestaan van hel en verdoemenis te moeten ondergaan - maar er is een uitweg! Ga op een duivelse kroegentocht, en drink meer dan Satan. Mocht je dit lukken, dan wacht je een mogelijke terugkeer naar Aarde. Duik dus in het helse nachtleven en neem het in dance-offs en bierpong op tegen duivels gespuis. Dit is een kroegentocht die je je ook de volgende ochtend nog zal herinneren!

Toch wel goede dingen gehoord over deze 2e game van de makers van Oxenfree. Gameplay is wel vergelijkbaar, met meer game-elementen en een wat meer gefocuste storyline (2 karakters ipv 5).

Die 2* van Winkelwagentje heeft me al paar keer van purchase weerhouden...

Ik vond het een vrij rommelig geheel. Na het spelen van Oxenfree had ik meer verwacht. Nu is de setting best tof - maar de game versterkt de problemen waar Oxenfree al last van had. Teveel dialogen die storend onderbroken worden door snelle dialoogkeuzes die je moet maken. En achtergrond dialogen die ineens dwars door je eigen dialoog heen komen.

Daarnaast vond ik dat het spel ook wat pacing issues had met een redelijk slap verhaaltje. Geen vleugje mysterie zoals in Oxenfree, maar gewoon een hoop slap gereutel. Het sfeertje is soms best wel oké, maar ik kon mezelf er echt niet lang mee vermaken - ik stoorde me gewoon aan teveel dingen in deze game.