Horizon Chase Turbo (2015)

Alternatieve titel: Horizon Chase

Apple iOS / Android / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation Vita
Racing
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Aquiris
Uitgegeven door Aquiris

Deze meerspeler-racer brengt een oude aan arcade-klassiekers uit de jaren '80 en '90 - waaronder: Out Run, Lotus Turbo Challenge, Top Gear en Rush. Ieder rondje in deze racer poogt om je het gevoel van de klassieke gameplay uit de voorgenoemde games terug te doen beleven. Race door meerdere werelden in één van de twaalf toernooien - en neem het op tegen drie andere spelers in splitscreen.

mrdig schreef:
Alles gedaan met de Macchina, blijft mijn favoriet. Zelfs de auto die je krijgt na 100% complete vind ik minder.

Nu rest mij nog 2 tournooien en 2 endurance runs, gaat pittig worden.

Ik had de World Tour al wel uitgespeeld maar vind het spel zo leuk om te doen dat ik aan het completen ben geslagen, nu eerst door overal goud te halen. Moet nog Japan en Hawaii hiervoor doen en wat me opvalt is dat Macchina op de wat minder bochtige circuits een beetje langzaam is om bijtijds bij de nummer 1 te zijn.

Wat me ook opvalt is dat ik, nu ik het spel een dikke maand had laten liggen, bijna nergens meer in de top 50 van de Global Ranking sta. Ook weer een doel om mee aan de slag te kunnen

Grovonion jij al zover dat je deze game een cijfer wilt geven?

Ps: de officiële soundtrack staat op Spotify!

Grovonion jij al zover dat je deze game een cijfer wilt geven?
Na een 10-tal uur racen mag dat al wel, zekers?

Grovonion schreef:
Na een 10-tal uur racen mag dat al wel, zekers?

Haha tuurlijk, een cijfer kun je altijd later nog bijstellen toch? En volgens mij ben jij ergens halverwege India beland al toch?

centurion81 schreef:
En volgens mij ben jij ergens halverwege India beland al toch?
Drie-kwart Australie en ook "al" China unlocked.

Grovonion schreef:
Drie-kwart Australie en ook "al" China unlocked.

Nou dan heb je bijna de hele world tour ook wel gezien!

Grovonion jij al zover dat je deze game een cijfer wilt geven?

Ps: de officiële soundtrack staat op Spotify!

Lekker bezig! Maar wat is jullie favoriete auto? Verder deze game al een tijdje niet meer aangeraakt, maar ergens kriebelt het nog om die 2 laatste toernooien en endurance runs te halen. Ben alleen bang dat ik er weer even in moet komen. De tracks zaten nl aardig in mijn hoofd en dat is ook wel nodig wil je de game helemaal conpleten.

avatar van Waackx
Hoezo staat er 2015, is toch 2018 ?

Waackx schreef:
Hoezo staat er 2015, is toch 2018 ?
Op apple iOs werd het al in 2015 uitgegeven. Dit is dus oorspronkelijk een mobile game.

Sinds juni heb ik een Playstation Plus abonnement. Tot nu had ik nog geen enkele van de gratis games gespeeld, daar kwam gisterenavond eindelijk verandering in.

Wat een heerlijke trip down memory lane is me dit zeg. Ik waan me spontaan terug in de jaren '90, toen mijn kinderhart sneller ging slaan wanneer ik ergens een automaat met daarop OutRun zag staan. Mooie herinneringen.

Ik was op voorhand extreem sceptisch over de vertaalbaarheid van het aloude concept naar een hedendaagse game. Laat dit dan -voor mezelf- een lesje in nederigheid zijn. Want Horizon Chase Turbo is ge-wel-dig. De grafische stijl is om duimen en vingers bij af te likken (Vlaams gezegde ), een mens zou zich spontaan afvragen wat de meerwaarde is van foto-realistische graphics. Heerlijke soundtrack ook, die lijkt weggelopen te zijn uit de vroegere arcadehallen zonder oubollig over te komen.

De besturing is rechttoe rechtaan: je kan gas geven, remmen, sturen en nitro-boosts gebruiken. That's it. Een verademing. Des te meer omdat deze simpele controls de gameplay geenszins in de weg staan. De actie is snel en vloeiend. Vanmorgen heb ik een paar keer luidop 'oh shit' gezegd wanneer ik met een nitro-boost aan 300 km/u over het wegdek scheerde. Hier ga ik nog een tijdje veel plezier aan beleven.

Deze game weet wat het is en wat het wil zijn: twee bewonderenswaardige eigenschappen die ik jammer genoeg ontbeer.

Rode Zomerzon schreef:
Wow, dat is wel een serieus persoonlijke toets, respect!

Deze game een jaar of 2 niet gespeeld, maar wat hebben ze veel toegevoegd, DLC pakketten met campaigns, wekelijkse playground met uitdagingen, superleuk. Beetje jammer dat ik de hele World tour opnieuw moet doen maar goed, houdt je van de straat haha

En nog wat oude records van Grovonion om me op stuk te bijten natuurlijk ,

En nog wat oude records van Grovonion om me op stuk te bijten natuurlijk ,
Serieus? Dat wordt iig niet al te moeilijk. Moet het ook nog eens opnemen, denk niet dat ik nog zo veel moet unlocken.

Oeh deze komt nog fysiek naar de Vita: https://twitter.com/eastasiasoft/status/1401916949169311751?s=21

Dat wordt op F5 rammen as donderdag om 17:00!

ja ook gezien, in enorm beperkte oplage. Ik vermoed dat hier echt een storm voor gaat losbarsten. Tot nu toe eigenlijk altijd met succes kunnen bestellen, indien ik er op tijd bij ben. Gaat er donderdag misschien anders aan toe.

En het is trouwens om 18:00 (hihi, weer ene minder )

Grovonion schreef:

En het is trouwens om 18:00 (hihi, weer ene minder )

Lol, 18:00 uur ook prima! En ja dit wordt een lastige om te bemachtigen, deze is niet eens in de vita digital store te vinden of wel? Dus dit is ook meteen een nieuwe release voor de Vita.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
18:00? Om 16:00 toch?

Digitaal is deze nog niet bevestigd. De kans gaat klein zijn omdat Sony over een week of 3 de QA aanmeld-procedure sluit voor Vita games.

avatar van Oude Observator
Ik vind dit echt een topgame, dus zeker de moeite waard om te bemachtigen!

Het is wel niet voor iedereen weggelegd. Maar alles is zo goed uitgewerkt: de muziek, gameplay, graphics, ...

Een mooiere ode aan de oude arcade-racers is ondenkbaar.

Oude Observator schreef:
Ik vind dit echt een topgame, dus zeker de moeite waard om te bemachtigen!

Een mooiere ode aan de oude arcade-racers is ondenkbaar.

Ik sluit me hier echt helemaal bij aan! Speelt ook heerlijk op de Switch Lite en prima als je even een paar minuten tijd hebt!

Dit spel kreeg ik, ik meen twee jaar terug gratis bij Playstation plus. Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Maar wat is dit een verslavend spelletje zeg. Het bestuurt fijn , mooie old school graphics en naar mate je verder komt vond ik het zeer pittig.

Nog een leuk extraatje vond ik dat je zonder brandstof kon zitten

Een positieve verrassing was dit

Ik hou het voorlopig op een
3.5 met een optie tot een 4 op termijn

Ik had net geen enkel probleem met de bestelling, hoe zit het met jullie?

Om 18:00 toch pas????

Maar inderdaad, dat ging vrij soepel en is dus gelukt! En jij Winkelwagentje ?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ook hier alles soepeltjes verlopen!

straf, nu een 5-tal uur later kun je HCT voor de Vita nog makkelijk bestellen op play-asia. De andere titel van vandaag is echter uitverkocht...?!

Ja bijzonder, had echt gedacht dat deze binnen een paar minuten uitverkocht zou zijn. Nou ja prima, beter dit dan limited run praktijken van weleer.

Mijne is vandaag binnengekomen, en nu mag ie lekker stof verzamelen in de kast

Mijne is vandaag binnengekomen, en nu mag ie lekker stof verzamelen in de kast

Ha herkenbaar! Houd je hem ook sealed? Maar hier ook binnengekomen maar deze heb ik wel meteen uit de seal gehaald en al even gespeeld. Speelt fijn hoor op de Vita.

Heb 'm al een hele poos gespeeld op de switch, denk niet dat de Vita versie iets gaat toevoegen. Maar als ik zin heb te spelen, dan haal ik eender welk van mijn games zonder pardoes uit de seal.