Octopath Traveler (2018)

Nintendo Switch / PC

Ontwikkeld door Square Enix en Acquire

Begin je reis als een van acht unieke hoofdrolspelers, die elk hun eigen verleden, talenten en doelen hebben. Waar begint je reis? Met wie werk je samen? Wat is je volgende bestemming? Al deze beslissingen heb je volledig zelf in de hand. Elk personage heeft een eigen Path Action die kan worden gebruikt bij de interactie met mensen die het personage tegenkomt. In deze game zijn gevechten een mix van een simpele, turn-based gevechtsstijl en compleet nieuwe technieken. Gebruik allerlei strategieën om ieder gevecht tot een zo goed mogelijk einde te brengen.

Dit gaat wel echt een heel interessante game worden. De demo beloofde veel goeds, de artstyle vind ik echt prachtig en het is van het team achter de Bravely serie op de 3DS

avatar van Maxigames
Nu met de tweede demo bezig, en nog net zo onder de indruk als tijdens de eerste. De sfeer in de graphics is werkelijk prachtig, net als de muziek. Nog slechts een maandje wachten!

Nog niemand die dit in zijn bezit heeft? Nog altijd Switch-loos maar wel echt benieuwd. Hoe meer ik hier van zie in diverse youtube reviews en filmpjes hoe meer zin ik er in krijg (gelukkig geen gebrek aan een mooie backcatalogue van Jrpg's). Lijkt me perfect voor de Switch zo'n retro stijltje.

Ik heb de quasi voorganger(s) nog niet eens uit, vooral omdat me de repetitie van Bravely default na een 60-tal uren me zuur opbreekt. Hoop dat ze hier met die 8 "verschillende" personages niet ook dergelijke stomme verhaal-technische truck gebruiken.

Grovonion schreef:

Oh...ik moet nog eens 'echt serieus' aan Bravely Default beginnen. Ben nog steeds boertje aan het spelen in Story of Seasons. Wel pas weer opgepikt vanavond toevallig - tijdje stilgelegen vanwege gebrek aan zin en andere activiteiten (die zich voornamelijk beperkten tot koffie drinken op een terras). Echter maar een manier om het uit te vinden - kopen die game en beginnen? (..want als ik op onze gezamelijke kennis moet wachten die net een Switch heeft gekocht...eh...half cadeau gekregen heeft van zijn vrouw....). Ik stel mijn hoop dus in op jou. De game heeft niets te maken met Bravely Default dus er is technisch gezien niets wat je tegenhoud en je kan het lekker op je terras spelen s'avonds buiten als de kleine naar bed is. Ga je gang! Ik weet dat je het kan!

avatar van Maxigames
Ben het vanaf de release aan het spelen, ben nog niet zo ver ik ben namelijk ook nog met Ys bezig. Ik heb Bravely default nooit gespeeld maar heb ook van niemand gehoord dat dit er qua ervaring veel op lijkt.

De eerste indrukken van dit spel zijn zeer goed, ik heb van alle characters de eerste chapter gespeeld zodat ik ze allemaal heb, ben nu met een tweede chapter van een van de characters begonnen. De gameplay in de battles is in eerste instantie vrij simpel en rechtlijnig maar namate er meer opties bijkomen wordt het steeds interessanter. Graphics en muziek zijn prachtig, ook de verhaalijnen zijn meeslepend maar zeker niet te complex.

avatar van René.
Beste game op de Switch.

Dat battle-systeem vind ik echt het beste wat ik ooit heb gezien in een RPG.

En dat eindgevecht was episch.

Is het in dit spel echt de bedoeling 8 story-lines door te spelen? Is er geen overkoepelend verhaal of tenminste eind-traject?

avatar van René.
Grovonion schreef:

Als je alle 8 de verhalen uitspeelt en aan bepaalde eisen voldoet dan unlock je nog een laatste dungeon met één echte eindbaas. Daar komen de verhalen ook een soort van samen.

avatar van Ulysses
Komt 7 juni uit op steam.

De hele aanloop (eerste chapter, verhaal en alle speelbaar personages) is op den duur wel echt hemeltergend. Het had wat mij beteft met wat minder personages gemogen.

Eigenlijk een beetje jammer dat hij niet Switch Exclusive is gebleven.

Anderszijds goed dat SquareEnix zich weer niet aan Nintendo vast pint. Een relatief neutrale SE is me veel liever.

Grovonion schreef:

In veel gevallen wel - maar dit ene gamepje had ik ze wel als exclusive gegeven. Het is Nintendo wel weer gegund om een paar 3rd party exclusives te hebben op hun Switch. Nu ja denkelijk zal ik het sowieso wel daarop kopen als ik me (ooit) een Switch kopen.