Mario Tennis Aces (2018)

Nintendo Switch
Sports

Ontwikkeld door Camelot

Deze editie van Mario Tennis kent meer dan 15 speelbare personages met unieke, kenmerkende eigenschappen. De verhaalstand is voor het eerst terug sinds Mario Tennis: Power Tour op de Game Boy Advance. Deze keer krijg je gameplay met een nieuw smaakje, verschillende nieuwe missies, eindbaasgevechten en meer. Het spel kent tot vier spelers lokale en online multiplayer. De game kan zowel met de bewegingssensoren van de joycons als met traditionele controls gespeeld worden.

Lijkt best wel vet te worden!

avatar van Cervantes
Ja, dit lijkt me ook wel wat. Het filmpje laat verrassend veel slagen zien die je uit kunt voeren, dus wat betreft de diepgang zit het wel goed. De herintroductie van de verhaalstand is ook een goede zet om het spel wat meer inhoud te geven.

Een game waar ik dus ook best naar uitkijk. Zeker na het jammerlijk afgerafelde Mario Tennis op de WiiU. Opnieuw een verhaalmodus toevoegen is een prima zet en ook het nieuwe systeem waarbij je racket kan breken lijkt me leuk gedaan. Trouwens - ook het toevoegen van motion controls vind ik leuk. Werkt(e) bij de eerdere tennis games op de Wii prima. Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken, maar het is wel leuk mocht je een groep mensen bij elkaar krijgen die ervoor te vinden zijn. Lijkt me dat ze in ieder geval echt wel de moeite hebben gelijst om van deze Mario Tennis weer iets bijzonders te maken.

Benieuwd of we trouwens ook een Mario Golf of een Mario Strikers krijgen. Waren ook altijd leuke titels. Ben niet zo'n sportfan maar overgoten met een Mario sausje is het zelfs voor mij nog te behappen.

Ja en het online systeem lijkt nu echt goed en uitgebreid te gaan werken..
Eindelijk.. ik ben altijd wel in voor een potje tennis met Mario saus!.
Dit lijkt het ultieme Mario tennis te gaan worden..

Vanaf 24 mei is er een gratis demo beschikbaar in de eShop!

Van 1-3 juni kun je met de demo gratis deelnemen aan een online tournament! ^^

Mario Tennis Aces Preview - IGN

Er komen vecht elementen in dit spel die zorgen voor een diepere gameplay
online lijkt het ook geweldig te gaan worden.. en we hebben de mogelijkheid om lekker weer te gaan swiepen met onze Joy-cons zoals in Wii Sports dat word weer ouderwets lachen..

ik ga zeker even een paar extra Joy-cons er voor aanschaffen..

Nu ik met de Switch online game lijkt me deze game ook wel de moeite waard om te kopen. Maar ik wacht even af hoe de reviews worden. Weekje of 2 na release komt Captain Toad uit, die haal ik sowieso dus dan wordt Tennis denk ik verlaat.

Demo werkte bij mij niet deze namiddag. Krijg altijd een fout-code, iemand ook gehad?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
De demo is van 1 tot 4 juni speelbaar

merci, ben vaak te lui om ook maar even op te zoeken, gamesmeter boven google, kan toch tellen niet?

Mario Tennis Aces: Eerste indruk slaat bal meteen raak - nl.ign.com

En dit stukje is nog positiever en ik verwacht dat die motion controles heel goed gaan werken..
Dit is ook een slimme zet als het gaat om meer Joy-con's te gaan verkopen.
Nu is het nog wachten op een Mario vis spel en Mario ultra bowling

banjo schreef:

Nu is het nog wachten op een Mario vis spel en Mario ultra bowling

Zo'n visspel zou een mooie tie-in met die Nintendo Labo-hengel kunnen zijn haha

Mario-super-masturbatie-broeders. Een beetje zoals dat Switch 1-2-3 met ijsklontjes. Zou hartstikke goed werken.

Zet dat maar op Kickstarter Sinner.. het zal wel veel geld opbrengen voor je instant klassieker!.

Leuke demo! Denk dat dit een heel goede game is! Ik laat 'm wel links liggen: Ik heb voorlopig weinig mogelijkheden voor local multiplayer en het ontbreekt me aan tijd om goed te worden in online multiplayer

Ik heb hem al gekocht via een digitale Pre-Order en dit is voor het eerst dat ik ooit iets voor bestelt heb...
Hij neemt ook maar 1.8 gig in beslag en je krijgt 2 keer 300 gouden sterren!.
Ja ik ben er ingetrapt maar ik wil graag een party game en een online co-op zit er toch ook in?.

Mario Tennis Aces Review In Progress: Aim High - GameSpot

Waarschijnlijk een 8 van Gamespot

Mario Tennis Aces - Review - Tactisch potje tennis | IGN Benelux - nl.ign.com

Dit is nogal een rommelige recensie van Ign maar toch ook weer een dikke 8,4

Hierin beschrijven ze dat de swing-mode (Joy-cons) niet goed werkt maar in andere recensie zijn ze daar juist wel over te spreken...

Maar goed ik ga dat zelf wel uitproberen....

Mario Tennis Aces Review - YouTube

Het ziet er leuk genoeg uit om te willen spelen. Alleen heb ik hier nu geen 50-60 Euro voor over. Maar jammer genoeg worden de Nintendo-games niet snel goedkoper, dus ik overweeg 'm toch maar. Effe over denken.

Hmm ja same here. Ik heb op de Wii best vermaakt met Mario Power Tennis, maar kan me nou ook weer niet heugen dat dat zó lang leuk bleef...

Tja een tennis spel wel halen of niet...
Maar ik kan je wel vertellen dat dit spel echt veel meer body heeft dan zijn voorgangers..
Het (Mario Party) avontuur spelbord waar het spel mee begint is verrassend leuk.
En daar zie je gelijk al dat dit spel veel meer diepgang heeft dan de vorige delen..
De multiplayer online geeft de nodige extra spanning, en met z'n 4en (op de bank) is het natuurlijk altijd een feest. Ik moet nog even met de Joy-cons aan de Zwaai...

?? goh wat weinig berichten voor het beste Tennis spel van het jaar..
Of is iedereen bezig met Fortnite..

Vorige Mario tennis game was niet best, dus wat argwanend naar deze titel. Ondanks de goede reviews

Hoeft niet! -marco- dit spel heeft zo veel meer te bieden dan de Wii-U uitvoering..
Online is het echt een feestje en ik moet nog flink oefenen want als ik aan de lopende band word ingemaakt dan word ik link..

Wat voor content moet hier in zitten voor jouw om dit spel aan te schaffen?..

Moet gewoon goed wegspelen kwa tennis. Maar om eerlijk te zijn, ben ik wel een beetje uitgekeken op de Mario tennis, golf, soccer, party etc etc

Die spellen die jij noemt blijven wel geweldig met z'n 4en op de bank..
Maar dan moet je wel 4 gretige spelers hebben die allemaal het spel goed kennen.
En dat fanatieke en gezellige daar kan online niet tegen op.
Maar dat is mijn idee...

Waar ik voorheen erg van genoot, is dat in de loop der tijd afgenomen. Eea heeft ermee te maken dat er, imo, te weinig vernieuwingen zijn gekomen eea toch wat simplistisch blijft. Vernieuwing is niet altijd noodzakelijk, maar dit is gewoon te makkelijk.

Daarbij, de keren dat ik met vier man op de bank zit te gamen, komt wellicht 2 keer per jaar voor en dat rechtvaardig een aanschaf voor mij niet.
Desondanks ben ik ervan overtuigd dat ik van deze tennis Mario ook solo zou kunnen genieten. Maar nogmaals ik ben een beetje klaar met de Mario aftreksel en het bij de blockbusters

Ja de gameplay blijft voor 80% hetzelfde met soms wat vernieuwingen er in...
Dat mag van mij ook wel eens veranderen, maar Nintendo speelt heel vaak op veilig inderdaad..
Op Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017) na...

Maar kun je een spel op noemen die wel een baanbrekende nieuwe gameplay heeft?.
En dan heb ik het niet over virtual reality

Baanbrekend....nee al heel lang niet meer.

Kan “indie” games als Hollow Knight, Cuphead, what happend too Edith Finch, Unravel wel heel erg waarderen. Ook “goede” online coop games (Destiny, the division). Games als Tomb Raider, Red Death Redemption, GTA en Forza Heb ik ook veel waardering voor. Allemaal games imo gemaakt met passie.

Nintendo blijft geweldig voor de stand alone, core games als Mario, DK, Zelda en Yoshi ( over passie gesproken )
Oh en Smash Bros ben ik wel nog steeds fan van!

Maar baanbrekend en/of vernieuwend, schiet me geen game nu te binnen.

Een grootste verbetering van het waardeloze Ultra Smash voor de Wii U. Sterker zelfs: Ultra Smash voelt eerder als een demo van Aces dan een losstaande game. Dat is hoe minimalistisch en zwak het was. Aces is hoe Mario Tennis hoort te zijn: grote selectie aan gevarieerde stages, leuke gameplay mechanics, fijne vormgeving met passende muziek, en een systeem dat makkelijk is om te leren maar moeilijk om meester in te worden. Het heeft een leuke adventure mode waarin je word uitgedaagd allerlei verschillende missies te doen. Zo ben je het ene moment een standaard tennis match aan het houden, het andere moment heb je allerlei gekke obstakels op het tennisveld die een interessante draai aan de match geven, dan moet je een speciale missie doen die je aanmoedigt een special move ten volle te gebruiken of moet je het opnemen tegen een originele boss battle. Kortom: genoeg om voor een fijne speelsessie te zorgen. De moeilijkheidsgraad is verre van laag, soms koste me het zelfs een tijdje voordat ik een uitdaging eindelijk haalde. In dat opzicht is het een game waar je de kop er goed bij moet houden.
Het verhaal van de adventure mode vond ik echter saai en er zaten teveel cutscenes die je niet kunt overslaan. Dit is iets waar je bereid moet zijn om doorheen te skippen. Ook was de adventure mode aan de korte kant: ik speelde het in één weekend uit terwijl ik niet opmerkelijk lang aan de game besteedde.

Ditmaal heb je een power meter waarmee je speciale offensieve of defensieve aanvallen kunt doen. Dit systeem heb ik wisselvallige meningen over. Het geeft Aces een draai aan het standaard tennis systeem maar ik merkte dat, zodra iemand begon met speciale aanvallen spammen, de tegenstander niets anders kon doen dan constant hun power gebruiken om defensieve aanvallen te doen. De kansen dat de rollen in de match werden omgedraaid, vanaf dat moment, waren klein. Matches vond ik daardoor iets te ongebalanceerd; wie meer meter had zat gewoon standaard in het voordeel. Er waren matches waarin ik niets anders deed dan speciale aanvallen proberen te blokkeren terwijl ik niets terug kon doen omdat al mijn power nodig had voor defensieve aanvallen, of omgekeerd. Het had mij prettiger geleken als de meter balken een standaard waarde hadden die naar iedere keer dat er werd gescoord werd herstelt, zodat niet één speler constant met een voordeel rondliep.

Dat terzijde, dit werd pas een issue op de hogere moeilijkheidsgraden. Tot dat punt had ik nergens last van en genoot ik zorgeloos van de game. Zelfs als je klaar bent met adventure dan kun je nog genoeg tijd bezig zijn met tournaments om alle characters te unlocken, en met VS matches met vrienden voor de lol. Ik heb helaas geen vrienden die tijd / zin hebben Aces te spelen boven alle andere games die we kunnen spelen en na een paar keer te verliezen bij de moeilijkere tournaments gaf ik het op.

Voor het volle prijskaartje vind ik dat Aces iets te kort is. Het is eerder een game die ik aanraad te lenen of met korting te kopen, indien het iets is waar je interesse in hebt. Maar daar overheen gekeken heb ik me goed vermaakt met de adventure mode van Aces. Leuke gevarieerde missies, prettige presentatie en soepelere besturing. Indien er single player DLC komt dan ga ik deze ook doen.

Switch online-leden kunnen gratis Mario Tennis spelen | Nieuws | Gamer.nl

Gratis te spelen tussen 7 en 13 augustus voor Switch Online leden.

Ik ga het wel effe een weekje proberen. Leuk Dit zijn tenminste eens dingen waardoor je als Online betaler het gevoel krijgt dat je echt wat terug krijgt.

PS: De game valt de komende tijd ook goedkoop te kopen.

#MarioTennis Aces is van 7 augustus t/m 20 augustus verkrijgbaar met 33% korting. Iedereen die deze game geprobeerd heeft met Games Op Proef, kan zijn voortgang overdragen!