Mario Tennis Aces (2018)

Nintendo Switch
Sports

Ontwikkeld door Camelot

Deze editie van Mario Tennis kent meer dan 15 speelbare personages met unieke, kenmerkende eigenschappen. De verhaalstand is voor het eerst terug sinds Mario Tennis: Power Tour op de Game Boy Advance. Deze keer krijg je gameplay met een nieuw smaakje, verschillende nieuwe missies, eindbaasgevechten en meer. Het spel kent tot vier spelers lokale en online multiplayer. De game kan zowel met de bewegingssensoren van de joycons als met traditionele controls gespeeld worden.

Per vandaag dus een week gratis te spelen op Switch Online.

Effe wachten tot ik terug ben, hier in China werkt de switch wel online (ik kan bv. kopen in de eshop), maar mijn online abonnement (h)erkent hij niet...Ik had wel de demo destijds gespeeld, en die had me niet zo denderend overtuigd.

Uurtje gespeeld, best leuk hoor. Wel erg arcade, dus na een weekje vind ik het vermoedelijk ook wel weer genoeg.

Leuke game zeg. Niet gedacht, maar denk er sterk over dit gewoon te kopen om het ook na de proefweek te spelen. Speelt erg lekker, de klassieke Nintendo vibe is aanwezig en het is uitdagender dan ik dacht.

Tijd voor een review. Nog niet geheel uitgespeeld, maar dat gebeurt binnenkort wel. Dit is sowieso de eerste Mario Tennis die ik heb gespeeld, dus geen idee of dit het pronkstuk van de reeks is. Ik las dat dit wel de meest complete schijnt te zijn. Kan ik me iets bij voorstellen, want er zitten enorm veel opties in plus een uitgebreide Adventure Mode waar je op zijn Nintendo's een Mario verhaal volgt, maar de actie heb je dan op de tennisbanen. Maar visueel, muzikaal en qua originaliteit is dit wel echt typisch Nintendo. Bijzonder dat je zoveel creativiteit in tennisbanen weet te stoppen. Het is dan ook geen standaard-tennis, maar tennis met allerlei toevoegingen.

De game lijkt niet al te lastig, maar is het wel. Met alleen geplaatst balletjes terug meppen ga je het niet redden, je zal alle knoppen moeten leren kennen en toeslaan met de keiharde speciale slagen waar nodig. Zeker het spookhuis-deel haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan tot ik echt waanzinnig chagrijnig was na tig pogingen tegen die Mirror muur. Hulp via YouTube bracht me gelukkig de nodige tips waarna het plots meer te doen was. Ik was aan de reacties te lezen ook zeker niet de enige die hier volledig vast liep, haha. Maar Nintendo had er van mij wel iets minder frustratie in mogen stoppen, diverse levels waren echt taai. Dat vind ik in een klassieke Mario game niet zo erg, maar met een tennisracket waar je opties minder groot zijn wel. Maar ik heb er verder wel van genoten, het is echt zo'n typisch goed afgewerkt Nintendo product.