Mario Tennis Aces (2018)

Nintendo Switch
Sports

Ontwikkeld door Camelot

Deze editie van Mario Tennis kent meer dan 15 speelbare personages met unieke, kenmerkende eigenschappen. De verhaalstand is voor het eerst terug sinds Mario Tennis: Power Tour op de Game Boy Advance. Deze keer krijg je gameplay met een nieuw smaakje, verschillende nieuwe missies, eindbaasgevechten en meer. Het spel kent tot vier spelers lokale en online multiplayer. De game kan zowel met de bewegingssensoren van de joycons als met traditionele controls gespeeld worden.

Per vandaag dus een week gratis te spelen op Switch Online.

Effe wachten tot ik terug ben, hier in China werkt de switch wel online (ik kan bv. kopen in de eshop), maar mijn online abonnement (h)erkent hij niet...Ik had wel de demo destijds gespeeld, en die had me niet zo denderend overtuigd.

Uurtje gespeeld, best leuk hoor. Wel erg arcade, dus na een weekje vind ik het vermoedelijk ook wel weer genoeg.

Leuke game zeg. Niet gedacht, maar denk er sterk over dit gewoon te kopen om het ook na de proefweek te spelen. Speelt erg lekker, de klassieke Nintendo vibe is aanwezig en het is uitdagender dan ik dacht.

Tijd voor een review. Nog niet geheel uitgespeeld, maar dat gebeurt binnenkort wel. Dit is sowieso de eerste Mario Tennis die ik heb gespeeld, dus geen idee of dit het pronkstuk van de reeks is. Ik las dat dit wel de meest complete schijnt te zijn. Kan ik me iets bij voorstellen, want er zitten enorm veel opties in plus een uitgebreide Adventure Mode waar je op zijn Nintendo's een Mario verhaal volgt, maar de actie heb je dan op de tennisbanen. Maar visueel, muzikaal en qua originaliteit is dit wel echt typisch Nintendo. Bijzonder dat je zoveel creativiteit in tennisbanen weet te stoppen. Het is dan ook geen standaard-tennis, maar tennis met allerlei toevoegingen.

De game lijkt niet al te lastig, maar is het wel. Met alleen geplaatst balletjes terug meppen ga je het niet redden, je zal alle knoppen moeten leren kennen en toeslaan met de keiharde speciale slagen waar nodig. Zeker het spookhuis-deel haalde echt het bloed onder mijn nagels vandaan tot ik echt waanzinnig chagrijnig was na tig pogingen tegen die Mirror muur. Hulp via YouTube bracht me gelukkig de nodige tips waarna het plots meer te doen was. Ik was aan de reacties te lezen ook zeker niet de enige die hier volledig vast liep, haha. Maar Nintendo had er van mij wel iets minder frustratie in mogen stoppen, diverse levels waren echt taai. Dat vind ik in een klassieke Mario game niet zo erg, maar met een tennisracket waar je opties minder groot zijn wel. Maar ik heb er verder wel van genoten, het is echt zo'n typisch goed afgewerkt Nintendo product.

Vanmorgen de intentie gehad om even een 15 minuutjes te testen, maar voor ik het wist zat ik toch alweer zowat een uurtje verder. Van de 3 Mario Tennis games die ik gespeeld hebt lijkt me dit inderdaad de meest 'complete' (hoewel ik ook de Wii New Control en 3DS versie kon smaken - de GBA versie moet echter vooralsnog het meest verhaal en RPG elementen hebben, maar die heb ik destijds nooit weten te bemachtigen).

Ik was ook best verrast dat mijn cartridge meteen versie 3.zoveel had, dus geen downloads nodig. Scheelt ook weer.

In ieder geval - grafisch en qua muziek vind ik het prachtig -en inderdaad 'typisch Nintendo'. Het rooster van karakters (iets van 30, blijkbaar oof flink geupdate sinds release, net als het introfilmpje (?)) is erg leuk en veelzijdig en ook al duurt het even om de speciale blocks, tricks e.d onder de knie te krijgen (en in mijn geval ook te onthouden wellicht) speelt het erg lekker.

Dus geen spijt van de aankoop vooralsnog, en natuurlijk leuk om nog jaren te multiplayeren.

Nou heb ik deze een klein beetje verwaarloosd de laatste weken, en vind ik de verhaal-modus een beetje overbodig. Bij dit soort spellen blijft het me toch draaien om of een cup te spelen of om met vrienden op de bank te multi-playeren.

En dat is na lange tijd er deze zondag weer eens van gekomen - en hoppa, dan heb je (net zoals met Strikers, waar we met drie in een team zaten) toch meteen weer de charme van de Mario Sport titels te pakken. Relatief simpel, kleurrijk, maar wel ontzettend vermakelijk. Zelfs als je aan de verliezende hand bent (meerdere keren in mijn geval. Of zelfs...steeds). Het blijven gewoon erg lekkere pick-up & play titels waar zelfs de minst ervaren gamer onder ons (voor wie een knopje, eender welk knopje, een knopje is, en die steeds heel erg versuft kijkt als er 'press A to continue' staat) lol aan beleefde. Dan weet je eigenlijk wel dat je toch een MP winner hebt.

Ook nog steeds de hoofdreden waarom ik het (samen met Strikers en Golf) in huis heb gehaald.

En ik ben blijkbaar een natuur talent met dit game, of tenminste, todat ik het zelf aanschaf en online afgemaakt wordt