Earthlock (2018)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox One
RPG / Adventure

Ontwikkeld door Snowcastle
Uitgegeven door Snowcastle en Super Rare

Betreed een prachtige wereld die gebukt gaat onder een noodlottig verleden. Ga samen met een groep onwaarschijnlijke helden op reis om Amons oom te redden van een oude sekte en het mysterie van Earthlock te ontrafelen.

avatar van Mithrandir
Wist niet wat ik kon verwachten van Earthlock nadat ik het kocht, was mede benieuwd erna omdat het me deed denken aan de Torchlight games qua vormgeving en deze game heeft na 14 uur al gespeeld te hebben niet teleurgesteld, beter nog, hij wordt steeds beter nu ik verder in de game kom (heb de game nu 50% gecompleted).
Zoals ik al zei is het grafische stijltje het zelfde als in Torchlight, maar deze games zijn totaal verschillend van elkaar. Earthlock is Turn-based waar Torchlight een ARPG is, waar het battlesyteem in deze heel veel lijkt op die van Final fantasy. De karakters zijn dan ook geinspireerd op Final Fantasy karakters, de één is op zoek naar zijn oom, één is weg gevlucht van haar narcistische vader, die haar te streng aan de lijn hield, haar hond is haar trouwe metgezel in die duisternis. Dan heb je nog een zij in de game, die op een queeste is om een eeuwenoude relekwie te vinden en dan heb je nog een hogsbunny in je party, die van tuinieren, magie en exploreren houdt.
Het verhaal is wat magertjes, maar toch interssant om te volgen, al waren de hoogtepunten tot nu toe in de game mwah, aardig, maar dat is het dan ook. De sidequests vallen daarentegen wat vies tegen, zijn fetch quests, vind 5 vliegjes en dat 5 keer herhalend voor een Golden token, de andere is fruit harvesten in alle soorten en maten. Gelukkig verveelt het nog niet, aangezien je wel bij elke harvest een boost in je stats krijgt.
In de game level je up, maar als je een level omhoog gaat, vergroot alleen je healthbar zich en krijg je talent points, die je, lijkt op de Final Fantasy skilltree, talents moet toewijzen aan je characters, die je een enorme boost geeft in stats waardoor je sterker wordt, vlugger, meer armor enz.

Maar al met al een leuke game, die leuke karakters en locaties heeft. Voor een beginnend bedrijfje uit Noorwegen, doet de game nog niets fout, dus een aanrader.

avatar van Mithrandir
Zonet Earthlock uitgespeeld, waar ik vorige week dacht dat ik een Trophy zou mislopen heb ik ze allemaal en de game dus op 100% met de Platinum Trophy. Earthlock is echt een fijne game, dus hoop dat meer mensen dit juweeltje ontdekken.

Hij zit regelmatig in de Switch Eshop sale en ja hoor. Ik heb er al meermaals bij stilgestaan dus ik haal hem vast in huis, net zoals ik met Legrand Legacy heb gedaan. Ik vind het leuk om te zien dat er ook in de Indie scene toch best vaak nog kwalitatief goede (ouderwetse) Jrpg's gemaakt worden die 'buiten' de grote franchises vallen.

Dus wel prima om te horen dat hij beviel. Dat maakt het altijd net wat interessanter.

avatar van Mithrandir
Daar ga je geen spijt van krijgen Sinner, heb deze game met een verslavings factor gespeeld. Nog even dit doen en dan nog dat even dat willen doen en voordat je het weet heb je er alweer een sessie van 4/5 uur opzitten. Ben precies 54 uur met de game bezig geweest in precies 1 week. Ja deze game laat fond memories achter.