World Conqueror X (2018)

Nintendo Switch
Strategy

Ontwikkeld door EasyTech
Uitgegeven door CiRCLE

Dit deel van de World Conqueror serie kent diverse missies, waarin de nadruk ligt op geschiedkundige feiten, om iedere veldslag extra authentiek te maken. Trek ten strijde in tientallen veldslagen en in diverse spelstanden. Neem het bevel over allerlei troepen en militaire eenheden in turn-based gevechten. Gebruik luchtafweergeschut en wees je altijd bewust van de omstandigheden op het slagveld. Je kunt je hoofdkwartier uitbreiden, vijandelijke fortificaties innemen en de verdediging van je eigen steden uitbouwen. Richt monumenten op om toegang te krijgen tot machtige generaals. Slagen worden uitgevochten te land, ter zee en in de lucht. Denk goed na over je strategie om te zegevieren. Er zijn twee hoofdspelstanden die talloze uren strategisch oorlogvoeren bieden. In de Scenario Mode kun je met de Asmogendheden en de Geallieerden meer dan 40 missies missies uit de Tweede Wereldoorlog naspelen in Europa en de Stille Oceaan. De Conquest Mode laat je beginnen in 1939 of 1943. Kies uit meer dan twintig landen en onderwerp je vijanden in een reeks spectaculaire veldtochten.

Dit ziet er verrekte interessant uit, zeker voor 9 euro, maar even de reviews afwachten

Gister gekocht en een paar uurtjes gespeeld, leuke strategy game, niet heel hoogdrempelig denk ik voor een strategische warsim!

Tijd voor een reviewtje

Heb er inmiddels denk ik ongeveer 15 uur inzitten en heb Duitsland & friends aan de bezetting van heel Europa geholpen Nu verder met de campaign van de Allies beide campaigns kennen 11 scenario's. Vervolgens is er nog de pacific campaign, die moet ik nog unlocken en daarnaast is er de conquest mode waarin je een van ongeveer 35 landen kiest (kan ook NL of België!) en dan van start gaat met WO II zoals de wereld er in 1939 uitzag. Er is ook nog een 1943 optie, maar die moet ik volgens mij vrijspelen.

De game speelt makkelijk, is redelijk tactisch, maar denk voor mensen die vaker dit soort spellen of spellen als Fire Emblem of andere Turn Based Stragey gespeeld hebben goed te doen. Er is daarnaast een tutorial van vijf minuten waarin je eigenlijk alles leert om de rest verder zelf te kunnen ontdekken. Door scenario's uit te spelen verdien je geld, XP en medaillepunten, die je kunt besteden in het hoofdmenu. Met het geld kun je dingen kopen in de techtree. De XP is nodig om je headquarters te upgraden zodat meer dingen te koop worden in de techtree en je uiteindelijk meer gebouwen kunt bouwen in je steden. De medaillepunten helpen je om generaals te kunnen kopen die je tijdens scenario's dan kunt toewijzen aan bv een tankbataljon of een infanterie-éénheid, die vervolgens meer schade doen, meer kunnen lopen per beurt of langzamer sterven

Op de Switch pak je deze game er zo even bij en leg je 'm ook zo weer weg. De graphics en besturing lenen zich prima om dit handheld te spelen. Mensen die graag strategygames spelen maar nog niks on the go hadden of iets nieuws zoeken, vallen zich aan deze game voor de 9 euro die het in de eShop kost absoluut geen buil. Ook wanneer je het aantal uren gameplay afzet tegen de prijs, is het een goede koop.

4* van mij!

Oh netjes. Had nog nooit van het spel of de reeks gehoord maar buiten de vergelijking met een Fire Emblem of Advance Wars was het eerste waar ik aan dacht zowat meteen de Panzer General games. Destijds echt wel toppers in het genre. (midden jaren 90).

Sinner schreef:

Net even wat bekeken en lijkt er verdraaid veel op! Tot aan de actieschermpjes links en rechtsonder tijdens een aanval aan toe!

Inmiddels druk met de pacific campaign...Gisteren met Japan Canada veroverd zodat de Duitsers zich rustig over USA kunnen ontfermen

Had het spel een poosje niet gespeeld, er is inmiddels ook een gratis Cold War campaign toegevoegd!

Inmiddels 30 uur in gestopt, gaat een beetje ongemerkt, "one more turn"-gevoel is licht aanwezig