The Operative: No One Lives Forever (2000)

Macintosh / PC / PlayStation 2

Ontwikkeld door Monolith
Uitgegeven door Fox

In No One Lives Forever kruip je in de huid van Kate Archer, een vrouwelijke spion uit de jaren '60 die voor een geheime organisatie werkt - UNITY - die de wereldvrede moet bewaren. Verschillende collega's zijn de laatste tijd omgebracht, en jij moet onderzoeken wie daar achterzit. Alles wijst in de richting van een nieuwe terroristische beweging genaamd H.A.R.M., die van plan is de vrije wereld te vernietigen. Aan jou om dit te voorkomen.

Heerlijk spel. Qua opzet ligt het tussen James Bond en Austin Powers in. Met een vrouwelijke protagonist. Qua spel eerder een 3D action shooter met adventure elementen. Best moeilijk ook, als ik me goed herinner.

avatar van gemaster
Erg leuke shooter. Heerlijk Austin Powers sausje dat gelukkig niet al te melig wordt. Het vervolg heb ik vreemd genoeg nooit gespeeld. Weet ook niet waarom.

Maar zo moeilijk was het toch niet, of wel?

Misschien inderdaad niet. Maar ik ben dan ook alles behalve 3D shooter specialist. Maar vergeleken met Splinter Cell vond ik dit moeilijker. Maar ik kan me ook vergissen 't is inmiddels al 7 jaren geleden dat ik dit gespeeld heb. Ik vond het trouwens iets serieuzer dan Austin Powers.

avatar van djelle
Tof spel, die de jaren '60 (vrouwelijke spionnenfilms-) sfeer wat pariodieert en kopieert, en met een goed -soms hilarisch- gevoel voor humor het FPS genre mixt met stealth-elementen. De levels zijn prachtig, met mooie vrolijke kleuren, een fraaie architectuur en een schitterende indeling van objecten en omgevingsruimtes. Het feit dat je op verschillende locaties je ding kan doen maakt het er des te leuker op.

De AI is ook heel deftig, en je (sowieso erg grappige) vijanden vallen zeer sterk geanimeerd neer (dit is geloof ik het eerste, en ik denk enige, spel waarbij je zo mooi iemand van een trap kan zien rollen). Heel aangenaam is (dus) de interactiviteit en de vaak vrije keuze van aanpak (bv stil sluipen met truukjes of gewoon beginnen knallen) en last but not least uiteraard de vele geweldige gadgets die je kan gebruiken. Nolf zit bovendien vol leuke details en dingetjes om te ontdekken, en sommige levels zijn echt geniaal (bv de schietpartij-tijdens-parachutesprong situatie).

Topper. 4,5*

avatar van Mart
Heerlijke game, een geweldige mix van Austin Powers en James Bond. En er zit genoeg variatie in de game: je hebt levels waarbij je vooral moet schieten maar ook levels waarbij je moet rondsluipen. En bij beiden pakt het goed uit. Ook de humor in het spel is super! Het blijft geweldig om gesprekken af te luisteren, vooral die met die apenverkoper in Marokko!

avatar van sinterklaas
Leuk spel voor die tijd, vooral door de graphics die er voor die tijd mooi uitzagen. Er zit gewoon veel in dit spel: Actie/Humor en allerlij soorten trucs. Sommige schietpartijen zijn ook leuk en de locaties zijn ook sfeervol(met maar liefst 4 Duitse steden)

Gewoon een topper voor actie en humorfans.

avatar van davidov
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij zijn opvolger....

De humor is het sterkste bij dit spel, de gameplay is soms wat matig maar in het algemeen prima in orde. De muziek en locaties zijn mooi en leuk gedaan. Toch jammer dat het nooit aanvoelde als een "A" game en meer als een budget bak titel

Ook bij deze:

3.5* Aanrader voor de liefhebber van FPS spellen met humor en het niet erg vind om een "oud" spel te spelen.

avatar van FrK.
Ik heb deze (nog) niet gespeeld, maar gek genoeg wel deel 2, en die vondt ik echt heel leuk

Had het spel gekocht maar bleek dat ik het niet goed op de pc kon draaien. Het spel was net te krachtig ervoor. Dus ik heb toen met cheats gespeeld, om toch even snel te spelem voordat ik het spel ging terug brengen. Wat ik ervan weet is dat er zeker heel veel humor in zit, sluipwerk, gadgets. Zou het spel eigenlijk weer eens moeten spelen. Ik geef er geen cijfer nog voor. Oja op de cd's staat ook de muziek erop, beetje boogie, blues, ect muziek

Lang geleden alweer zeg

Dit was een prima game die de jaren 60-70 spionnensfeer goed naar de game overbracht. Foute shirts, muziek en andere zaken gecombineerd met zaken die een shooter goedmaken (slimme vijanderen, wapens, levelbouw etc).
Ik heb me hiermee echt goed vermaakt...7 jaar terug alweer. Damn, wat gaat de tijd snel.

Voor mij tot nu toe het beste spel ooit. Sinds hij uit is gekomen speel ik dit, tot op de dag van vandaag. Heb het dan ook op z'n minst al 50 keer uitgespeeld. De conversaties kan ik dan ook wel dromen. Ook de Multiplayer blijft leuk. In de tijd dat hij uitkwam ook best vooruitstrevend. Ben heel blij dat hij ook gewoon op VISTA werkt, want dit spel blijf ik de komende jaren gewoon spelen. prachtig.

avatar van rpger
Mighty Mike schreef:
Heb het dan ook op z'n minst al 50 keer uitgespeeld.

Holy crap

avatar van Martijn
Mijn record voor welk spel dan ooit staat op 2 keer uitspelen volgens mij

avatar van PebeVai
En dit laat maar weer zien dat zelfs games uit het jaar 2000 nog steeds top blijven.

Van mij part kennen de james bond games nog niet eens tippen aan deze pareltje..(:

avatar van PebeVai
Was nog vergeten een review hierover te houden maarja niet veel mensen zullen dit kijken waarschijnlijk..

Je zal wel zien bij de korte review van het spel dat het typisch een bond game is maar dan gewoon met een veeeeel betere gameplay.

Veel leuke missies en goeie gadget's en vooral goeie wapens..

Levels zijn ook zeer goed en het rijden op een sneeuwscooter en motor vond ik nooit tegenvallen..

Als je van een FPS houdt met een lekkere groovy zweer en leuke humor (ja als je de AI hoort praten ken het erg grappig zijn) moet je deze game gewoon kopen..

Hij zal niet meer zo duurr zijn maar als je hem ziet.. koop het..!!
Je zal er geen spijt van krijgen..(:

Verdient een 5 en #4 in mijn top 10.
Want deze legendarische FPS vergeet ik nooit van me leven niet meer en ik heb hem nog altijd met volle trots hier naast me staan..:)

avatar van kaholiic
Mighty Mike schreef:
Heb het dan ook op z'n minst al 50 keer uitgespeeld.

WOW,, Dat is wel xtreem! Dan heb je bijna 500 uur erop zitten!

gamelord
50 keer is veel, maar het is wel begrijpelijk dat iemand dit spel extreem prachtig vind. Alles wat een oude game kon brengen bevat deze game. Denk maar eens aan de missie, waar je in het begin moet sniperen vanuit ramen om je doelwit in leven te houden...denk dat na 50 keer je nu wel weet hoe de route van je vijanden zijn. op het dak, op het balkon, links onder op straat enz. enz.
En de evil boss is ook legendarisch, vind je ook terug in Contract Jack.
Ja deze game is erg goed en flink veel uitdaging, in ieder deel van deze serie is het te gek om de missies te doen op de sneeuwscooter. Het enigste wat ik minder vond was de parachute-missie
Sweet memories 4,0*!!

avatar van kaholiic
Inderdaad, best aardige game,, Meer ook niet..

Leuke game.

Relax
Vond het online vooral een magische game, met voertuigen rijden en dergelijke was een totaal nieuwe ervaring online.