A Normal Lost Phone (2017)

Nintendo Switch / PC / Macintosh / Apple iOS / Android

Ontwikkeld door Accidental Queens
Uitgegeven door Plug In Digital

A Normal Lost Phone is een game waarin je de telefoon van een onbekende vindt en steeds meer te weten komt over de eigenaar ervan. De game neemt de vorm aan van een verhalende speurtocht. Om de eigenaar van de telefoon beter te leren kennen spit je door zijn berichten, foto's en applicaties. Je komt steeds meer te weten over Sam, zijn vrienden, familie en relaties, tot op de avond dat hij 18 wordt en op mysterieuze wijze verdwijnt...

Wat een geniaal idee voor een game!

Tbh klinkt het gewoon als een simpele versie / variant van Orwell.

....waar ik dan weer nog nooit van gehoord had ?

centurion81 schreef:
....waar ik dan weer nog nooit van gehoord had ?

Is ook geen gigantisch bekende game hoor. PC only indie titel, zat verleden jaar in een Humble Bundle, maar het hele idee van in iemand zijn mail, database, profiel e.d graven deed me er meteen wat aan denken.

Overigens grappig dat er vandaag nieuw deel in de Orwell serie is uitgekomen. Had ik dus zelf nog niet eens gezien.

Maar goed. Ben ook benieuwd of dit dus iets is...

Verwacht er niet te veel van. Een korte puzzelgame die het vooral moet hebben van het verhaal van de 'troubled teenager' en zijn omgeving.

Charmant, kort spelletje, met hier en daar en lach en wat ontroering bij het uitpluizen van de telefoon.

Vandaag ongeveer twee uur zoet mee geweest. Je pluist iemand's telefoon uit en puzzelt je een weg op zoek naar wachtwoorden om het verhaal verder te duwen. Ik vond het een originele manier van een best interessant verhaal vertellen en heb me er prima mee vermaakt!