North (2016)

Nintendo Switch / PC / PlayStation Vita / PlayStation 4
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Outlands
Uitgegeven door Sometimes You

In North speel je een man die asiel aanvraagt in een stad vol vreemde wezens en vreemde gebruiken. North verwijst naar de hedendaagse kwestie van de vluchtelingencrisis en is tegelijkertijd diep geworteld in een klassieke cyberpunk-sfeer. De game bevat een donkere synthpop-soundtrack, een uitgestrekte megastad en rare, monsterachtige inwoners. De gameplay is rechttoe rechtaan en bestaat vooral uit verkenning en eenvoudige puzzels. De grootste uitdaging is erachter komen wat je moet doen om asiel te verkrijgen. Je komt uit een ver land in het zuiden en voelt je verloren en verward. Je brengt deze gevoelens over via brieven over aan je zus thuis. Dit is een belangrijk onderdeel van de game, omdat je dankzij deze brieven beter begrijpt wat je taken zijn en je zo verder komt in het verhaal.

Klinkt interessant, drie euro is ook niet echt een hoge drempel om het een spin te geven