Quarantine (1994)

Alternatieve titels: Hard Rock Cab | Death Throttle: Kakuzetsu Toshi kara no Dasshutsu

3DO / PC / PlayStation / Sega Saturn

Ontwikkeld door Imagexcel
Uitgegeven door Gametek, Asmik Ace en MediaQuest

Jij speelt een taxichauffeur die moet zien te ontsnappen uit de gewelddadige gevangenisstad Kemo. Breng je passagiers naar hun juiste bestemming, verdien geld om je taxi te upgraden en zoek een kans om te ontsnappen met behulp van diverse wapens.

Een vreemde eend in de bijt. Ik had geen idee wat je in godsnaam bij dit spel moest doen dus het kwam vaak niet verder dan doelloos heen en weer racen en mensen kapot schieten of omver rijden. Ik ging altijd naar een soort tunnel/snelweg en daar alle auto's beuken zodat er soms ook een kettingreactie werd veroorzaakt. Deze game is pure nostalgie.

gerwinf
Ik was deze game een beetje vergeten. Ik wist ook niet echt waar ik heen moest rijden en had als doel de taxi maar zoveel mogelijk te upgraden. De japanse titel is "Hard Rock Cab" en op mijn cd-rom hoesje staat "Doom On Wheels"

Haha, dat klinkt allemaal bekend. Maf spelletje waarvan ik nooit begreep (en geen zin had om te begrijpen) wat te doen. Toch wat te weinig gespeeld om er echt een oordeel over te vellen.