Detention (2017)

Alternatieve titel: Returning to School

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Red Candle
Uitgegeven door Red Candle, Coconut Island en Playism

In de jaren '60, woedde in Taiwan de zogenaamde White Terror-periode, waarin dissidenten streng aangepakt werden en iedereen verdacht was. Terwijl de Greenwood High studenten Wei en Ray wachten op hun wekelijkse interview lijkt de school op verontrustende manieren te veranderen. Al snel worden ze achtervolgd door kwaadaardige wezens, enkel bekend als de achtergeblevenen.

Gister aan begonnen en eerste indruk is goed! Prachtige sfeer en erg onheilspellend!

...En uitgespeeld met ongeveer 4 uur op de klok! Ik denk dat er nog een paar alternate endings zijn overigens

Dit spel is een zeer volwassen game met een erg intrigerend en diepgaand verhaal, dat zich afspeelt in de (nasleep van de) jaren '60 in Taiwan. Al spelende word je het verhaal ingezogen en stukje bij beetje kom je er achter hoe en wat.

Het niveau van de puzzels lijkt erg op wat je in een gemiddelde escape room krijgt. Ik heb 1x vast gezeten, maar toen ik de oplossing op internet had opgezocht schaamde ik me ervoor het niet zelf bedacht te hebben

De sfeer die door de uitstekende artstyle, maar met name het fantastische geluid (headphones een must!) wordt opgeroepen is ontzettend knap.

Tot slot: verwacht geen Resident Evil achtig schietwerk hier. Het is een prima point-and-click horror adventure die op twee pijlers leunt: het verhaal en de sfeer!

4* en een warme aanbeveling =)

avatar van Waackx
Inderdaad erg sfeervol door de typische Aziatische horrorstijl en afspelend in een tijd en een plek waar de krijgswet heerste.
De game bestaat 4 chapters en eigenlijk zijn de eerste 2 chapters voornamelijk puzzelwerk maar met gelukkig wel goede puzzels in de trend van; vind een voorwerp en daarmee kom je mee verder a la Silent Hill. En er zijn genoeg goede schrikmomenten (mede door het geluid) in de eerste helft van de game te vinden maar het verhaal is behoorlijk warrig.
De laatste 2 chapters kom je meer van het verhaal te weten en verdwijnen helaas de horror/schrikmomenten en concentreert de game zich vooral op puzzelwerk en mysterie om de clue van het verhaal te ontrafelen, iets te snel in vogelvlucht naar mijn mening.
Met al erg sfeervol en vooral erg vindingrijk bedacht allemaal en prima voor een nachtje of een dagje maar ondanks dat het een goede game vind ik de hele hoge cijfers op Metacritic ook weer overdreven.