Biomutant (2021)

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Experiment 101
Uitgegeven door THQ Nordic

De wereld wordt getroffen door een catastrofale natuurramp, als giftige olie van diep onder de aardbodem langzaam naar de oppervlakte rijst en de Boom des Levens vervuilt. Deze boom geeft via zijn vijf enorme wortels levenskracht aan de hele wereld. Hierdoor is de bevolking verdeeld geraakt in zes stammen, ieder met een eigen plan om de Boom des Levens helen. Voeg je bij een van deze zes stammen en bepaal het lot van deze stervende wereld.

Ach die trailer is niet je van het het ziet er niet zo indrukwekkend uit en het is heel kort.
Het is dat het van THQ Nordic is dan is er nog een kans dat ze hier iets prachtigs uit gaan halen.
Een beetje Star Wars achtig met een apocalyptische wereld lijkt me wel leuk.

Ik hoor her en der wat geluiden dat het spel inhoudelijk je aandacht niet voor lang vast kan houden.
Dat het niet echt een doel heeft of zo.. hmm dat zou niet zo mooi want er komt erg weinig uit op de X-box de komende maanden het is komkommertijd. Dan misschien toch maar gaan voor Resident Evil: Village (2021).

avatar van Warsaw
Waarom specifiek die...?

Dat is een goede vraag Flip en dat is omdat ik de nieuwe stijl van Resident Evil eigenlijk niet zo mag.
Het is moeilijk uit te leggen maar het is een gevoel ik hield erg van dat oude Umbrella Corporation stijl en zombies .

Biomutant barst van de twijfelachtige keuzes | Review | Gamer.nl
Een 6

Biomutant Review -- A Flawed Mutation - GameSpot
Een 6

Biomutant Review - Prachtige post-apocalyptische kung-fu fabel - nl.ign.com
Een 7.8 en hij verteld dat hij dit het leukste spel van het jaar vind tot nu toe .

Reviews zijn gemiddeld genomen matig, typisch gevalletje van wachten op een sale of wachten totdat ie in GamePass komt wat mij betreft.

Verder ook goed om te weten dat dit een Xbox One en PS4 game is. SeriesX weet er dan wel overigens 4K/60fps uit te persen. Ps5 blijft voorlopig steken op 1080p/60fps

avatar van SeptuSword
Ik vind de game echt foei lelijk, enorm realistisch met cartoony characters. Die flinke focus blur op de achtergrond... Ik zeg het niet gauw over games dat ze lelijk zijn, want artistieke keuzes enzo.