Biomutant (2021)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Experiment 101
Uitgegeven door THQ Nordic

De wereld wordt getroffen door een catastrofale natuurramp, als giftige olie van diep onder de aardbodem langzaam naar de oppervlakte rijst en de Boom des Levens vervuilt. Deze boom geeft via zijn vijf enorme wortels levenskracht aan de hele wereld. Hierdoor is de bevolking verdeeld geraakt in zes stammen, ieder met een eigen plan om de Boom des Levens helen. Voeg je bij een van deze zes stammen en bepaal het lot van deze stervende wereld.

Ach die trailer is niet je van het het ziet er niet zo indrukwekkend uit en het is heel kort.
Het is dat het van THQ Nordic is dan is er nog een kans dat ze hier iets prachtigs uit gaan halen.
Een beetje Star Wars achtig met een apocalyptische wereld lijkt me wel leuk.

Ik hoor her en der wat geluiden dat het spel inhoudelijk je aandacht niet voor lang vast kan houden.
Dat het niet echt een doel heeft of zo.. hmm dat zou niet zo mooi want er komt erg weinig uit op de X-box de komende maanden het is komkommertijd. Dan misschien toch maar gaan voor Resident Evil: Village (2021).

avatar van Warsaw
Waarom specifiek die...?

Dat is een goede vraag Flip en dat is omdat ik de nieuwe stijl van Resident Evil eigenlijk niet zo mag.
Het is moeilijk uit te leggen maar het is een gevoel ik hield erg van dat oude Umbrella Corporation stijl en zombies .

Biomutant barst van de twijfelachtige keuzes | Review | Gamer.nl
Een 6

Biomutant Review -- A Flawed Mutation - GameSpot
Een 6

Biomutant Review - Prachtige post-apocalyptische kung-fu fabel - nl.ign.com
Een 7.8 en hij verteld dat hij dit het leukste spel van het jaar vind tot nu toe .

Reviews zijn gemiddeld genomen matig, typisch gevalletje van wachten op een sale of wachten totdat ie in GamePass komt wat mij betreft.

Verder ook goed om te weten dat dit een Xbox One en PS4 game is. SeriesX weet er dan wel overigens 4K/60fps uit te persen. Ps5 blijft voorlopig steken op 1080p/60fps

SeptuSword
Ik vind de game echt foei lelijk, enorm realistisch met cartoony characters. Die flinke focus blur op de achtergrond... Ik zeg het niet gauw over games dat ze lelijk zijn, want artistieke keuzes enzo.

Ik heb het spel al in een rijtje op Youtube gezien van de tot nu toe de teleurgestelde games van 2021 gezien.
Nou laat ik me niet zo snel uit het veld slaan maar ik wacht tot hij zakt in prijs.

avatar van AdrievMer86
Ja ik speel deze game momenteel op de ps5 en het past wel in mijn straatje omdat ik gek ben op DC comics anime en manga anime etc.
Ik ging deze game ook benaderen als een action platform game zoals in de PS2 tijden.
Want las dat het open world en RPG gedeelte niet veel goeds weet te doen.
Maar de gameplay voelt wat apart aan. Nu speel ik zelf met de commando class en de combinatie van hack en slash en schieten werkt niet helemaal geweldig. Het voelt allemaal wat trial en error achtig aan.
Het voelt alsof de makers niet echt wisten wat ze moesten doen en dus gooiden ze alle genres en what not bij elkaar.

De graphics zijn ook foeilelijk zoals ik hier eerder al zag staan.
Ik ben niet van de graphics aangezien retro gamer.
Maar omdat zowat alle PS4 en ps5 games mooi of gewoon aangenaam zijn op mijn 1080p monitor.
Met biomutant lijken de graphics in 60fps 1080p wat uit balans net zoals de gameplay.
Ja er is een 30fps modus die misschien de graphics wat beter maakt? Geen idee.
Het lijkt op mijn Phillips tv beter aangezien het een tv is.
Maar via monitor zie ik precies wat ze hebben gedaan.
Het lijkt alsof ze de scherpte flink omhoog hebben gehaald en zowat alles op low settings hebben gezet.

Zal hem wel verder spelen op mijn tv en hopelijk word het toch wel iets beter op een gegeven moment.

avatar van Yestsida
Heb de game vandaag voor 19,99 euro op de kop kunnen tikken bij Mediamarkt. Full price was teveel leek me maar voor deze prijs kon ik hem toch niet laten liggen!

De eentonige structuur heeft het op den duur toch genekt voor mij.

Houd daar niet van in games, steeds hetzelfde riedeltje moeten herhalen voelt voor mij niet als progressie.