Dragon Quest Heroes II (2016)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita / PC / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Koei Tecmo en Omega Force
Uitgegeven door Square Enix

Na duizend jaar vrede ontstaat er een allesomvattend conflict in de zeven rijken dat lijkt alsof het gedreven wordt door een enorm kwaad. Nu wordt jij gevraagd een groep helden te leiden om dat kwaad te verslaan en vrede terug te brengen naar de zeven rijken.

avatar van Mithrandir
Ben eindelijk aan DQHII begonnen heb nu al anderhalf uur de game kunnen meemaken , moet zeggen dat het flink wennen is, zeker nu ik voor de derde keer deel 1 hiervoor heb gespeeld.
Er is veel veranderd, voor wat ik nu heb gezien en ervaren, de camera staat in non-combat mode verder van je af, wat soms wat frustratie oproept, in deel 1 was de camara constant op dezelfde afstand. Soms word je misselijk van het in en uitzoomen, ook de weaponsheat option is een vreemde keuze, wat de frustratie met de camera oproept. Maar voor de rest is de game weer net zoals deel 1, van wat ik gezien heb tot nu toe zal de game weer zeer goed vallen hierzo....en die camera, die zal wennen, naarmate ik in de game vorder.

Beide games staan eigenlijk nog altijd op mijn verlanglijstje. Alleen weet ik niet of het draait op mijn PC. Zou eerder iets zijn wat ik op een console koop, maar...geen PS4 dus...misschien even wachten op een PS5. Of een upgrade van mijn huidige systeem. Dat er ook wel eens ooit van zal komen maar niet bepaald haast heeft. Ik vind de hele Dragon Quest neven-games erg cool - zowel de builders games als ook deze Heroes reeks. Zou zeker wel een aanschaf worden. Heb dan wel geen Dynasty Warriors games in mijn bezit (ook daar komt nog wel eens verandering in), maar bvb de Zelda variant heb ik toch makkelijk tussen de 40 en 50 uur in zitten.

avatar van Mithrandir
Van deze games krijg je idd geen spijt Sinner, was gisteren nog negatief over de camera, maar nu ik 8 uur op de teller heb staan, kan ik alleen maar zeggen dat deze games, de moeite waard zijn. Het heeft me helemaal in deze wereld gezogen. De characters zijn weer prachtig gekozen, met weer een unieke background story. Er zijn ook leuke toevoegingen ( dungeons, in plaats van jewelry craften , moet je ze nu vinden en via de alchemist's krak pot upgraden, sommige vijanden hebben een wanted status, waarna je ze verslagen hebt ze je een xp boost en treasure geven.)
Wilde nog verder gaan nu, maar ben moe en morgen is er nog een dag om te gamen

avatar van Mithrandir
Ben nu al bijna tegen het einde van de game en het is weer een lekker avontuur in de wereld van de 7 realms. Het verhaal begint wanneer een zus vanuit de realm Dunisia, zijn broer opzoekt in een naburige realm Harba, iedereen is gelukkig totdat een eeuwen oude profetie in werking word gezet en het 2-tal samen met lady Desdemona de 7 realms moeten redden van een eeuwenoud kwaad.

Onderweg kom je weer personages tegen, bekende en onbekende, die zich aansluiten in je party. Jammer is het dat de bekende karakters uit heroes I helemaal niets vertellen over hun avonturen uit de eerste game...zeer jammer, zo gaat veel charme van deze karakters verloren en laten ze dit deel leeg aanvoelen...
Gelukkig maakt het verhaal dit weer goed, er gebeurd veel en weer vele plot twists die zeer interessant zijn. Ook de nieuwe monsters zijn tof te noemen in vele kleuren en gedaanten, als ook de oude bekende klassiekers die je door de hele Dragon Quest serie tegenkomt: Gigantes, Golems, slimes etc etc.
De gebieden zij ook zeer interessant (realms): Zoals een woestijn, een freaky haunted bos, een realm dat bestaat uit magie met de machtigste sorceress als koningin, de beastlands en Accordia

Onderweg in de game komen veel opties vrij, van dungeons, zowel solo als online, wanted monsters verslaan voor exp boost en treasure, mensen redden die aangevallen worden door demonen voor een exp boost, jewelry vinden en upgraden voor overlevelde powers etc etc.

Dus ja weer een geslaagd deel in de Dragon Quest universum, alleen geen 5 sterren, zoals zijn voorganger door boven genoemde punten en andere tekortkomingen die deel 1 zo tof maakte.

Maar toffe game weer