Old Man's Journey (2017)

Nintendo Switch / PC / Macintosh / Apple iOS / Android / PlayStation 4 / Xbox One
Puzzle

Ontwikkeld door Broken Rules
Uitgegeven door Broken Rules

Old Man's Journey, een avontuur vol puzzels en reflectie, vertelt een verhaal over verlies, verzoening en hoop. Ga op reis door een schitterende handgemaakte wereld en ervaar een hartverwarmend verhaal afgewisseld met stressvrije puzzels. Een visuele vertelling over de belangrijke momenten in het leven, over dromen die niet uitkomen en plannen die veranderen. De herinneringen van de oude man helpen je zijn verleden te ontrafelen. Los puzzels op door de kalme maar speelse omgeving naar jouw hand te zetten. Vervorm de heuvels en help zo de oude man verder op zijn reis. Deze compacte gameplay-ervaring neemt je mee naar een levendige plek vol verlangens. Door de ogen van de oude man verken je de complexiteit van het leven. Old Man's Journey is meditatief en betoverend, en dompelt je onder in een rustige, intrigerende puzzelwereld, waar je het leed, de spijt en de hoop van de oude man beleeft.

Dit lijkt me een geweldige game!

Zojuist aangeschaft. Ben hier erg benieuwd naar.

-marco- schreef:
Zojuist aangeschaft. Ben hier erg benieuwd naar.

Let us know!

Ff uurtje gespeeld. De game is prachtig kwa vormgeving en muziek. Ik hou ervan.

Word echter niet uitgelegd wat te doen, maar erg fun om zelf achter te komen.

Ziet ernaar uit dat het niet een hele lange game is. 3 van de 12 lvl’s gedaan. Erg benieuwd naar het verloop, tot op heden ben ik zeer positief gestemd

Ik heb 'm ook gekocht, te veel zin om te spelen en had nog wat tegoed staan waardoor de koopdrempel erg laag was

Eerder ook al The Sparkle 2: Evo (2011) en Bulb Boy (2015) eens gekocht die er goed bevielen en op z'n tijd een wat kunstzinnige experimentele game vind ik wel mooi

En uitgespeeld, denk iets tussen de 2 en 2,5 uur over gedaan. Heel lekker laid back gamepje, heb m tijdens n busreis gespeeld. De muziek is prachtig, de graphics prachtig, het verhaal is boeiend. De puzzels zijn niet zo moeilijk en je hebt er eindeloos de tijd voor, maar dat past helemaal in de sfeer. Leuk tussendoortje!

Ik zou dit bijna eerder als 2D-walking-sim klasseren, want er is bitter weing echt gameplay. En dat wat er is vind ik vaak te frommelig omgezet, vermoedelijk door de transfer van smartphone op console. Gelukkig maakt het verhaal en de art-syle veel goed, vooral het laatste is toch heel sfeervol neergezet. Geen verspilling van de 2 uur die ik erin heb gestopt, maar het moest idd ook niet veel langer zijn.

Voor trophy-hunters ook wel interessant, want deze heeft zowel een platinum trophy als een hoop makkelijk te halen gouden trophies.

Oude man op reis.

Op voorhand had ik eigenlijk meer gameplay verwacht.

Als oude man krijg je een brief, om vervolgens je rugzak te pakken en op reis te gaan. Het is een erg karig plot dat slechts mondjesmaat uitgelegd wordt. Alsnog ben ik de reis aangegaan in de hoop dat er onderweg iets bijzonders zou gebeuren.

De gameplay kun je classificeren als een ouderwetse point and click game. Het is vrij rechttoe rechtaan te noemen. Door het manipuleren van de omgeving probeert men de boel nog enigszins op te schudden, echter wordt het nergens al te uitdagend. Er wordt ook nooit uitgelegd waarom je de omgeving kan manipuleren, maar misschien denk ik nu iets te veel door.

'Old Man's Journey' oogt als een prentenboek die je langzaam kan doorbladeren. Het heeft wel wat en de muziek werkt complimenterend. Des te jammer dat je het slot min of meer kan voorspellen. Het gebeuren duurt gelukkig niet al te lang, waardoor de boel niet onnodig uitgerekt wordt.

Al met al een redelijke game voor tussendoor, maar ik zou de verwachtingen wel laag houden.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van John Milton
Wat een juweeltje.

Een nostalgische reis doordrenkt met verlies, verlangen en mijmering over de keuzes die men heeft gemaakt, en de onvermijdelijke gevolgen daarvan. Het artwork is onzettend charmant, er is een uitstekende soundtrack en ik moet zeggen dat Broken Rules zichzelf echt heeft overtroffen met wat ik dacht dat kon worden bereikt met point-and-click-mechanica; echt originele vondsten.

Gisteren zat ik wat te slikken bij 11:11 - Memories Retold, en vandaag kreeg ik wat vochtige oogjes over Old Man's Journey. Moet mijn midlifecrisis zijn die om de hoek komt loeren. Maar man, wat was het het waard. Ik zie dat er een deel 2 lijkt te komen, hoewel ik me niet kan voorstellen wat ze nog zouden kunnen toevoegen aan dit bijna perfecte spelletje.

9/10