SNK Heroines: Tag Team Frenzy (2018)

PlayStation 4 / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door SNK
Uitgegeven door Nippon Ichi

Speel online of met vrienden in deze twee-tegen-twee fighter waarin heldinnen uit diverse SNK franchises het tegen elkaar opnemen. Activeer speciale moves met één druk op de knop, of gebruik speciale items om de strijd naar je hand te zetten. En gebruik je Dream Finish -techniek om het gevecht te beslissen wanneer je tegenstander in de touwen hangt. Je hebt de keuze uit een uitgebreid roster van karakters, welke tevens te stijlen zijn met meer dan honderd beschikbare accessoires. Heb je even geen zin om zelf de strijd aan te gaan? Bekijk dan een match online en plaats een weddenschap om de winnaar aan de hand van in-game punten.

avatar van theo79

Haha ja ik had het ook al gezien.....heel bijzonder!
Wat zijn je verwachtingen van dit spel? Ik kan er nog niet echt een goede indruk van krijgen.

theo79 schreef:

Haha ja ik had het ook al gezien.....heel bijzonder!

Ik ook niet, denk dat controls vrij strak zullen zijn ('t is SNK immers, KoF series etc.), maar hopelijk is ie wat toegankelijker qua special moves en combo's dan we van SNK gewend zijn, anders wordt het wel heel niche...

centurion81 schreef:

Voor hoever ik begrepen heb wordt het een hele simpele manier van controls. Special moves doe je bijvoorbeeld door maar 1 knop in te drukken (ik prefereer zelf eigelijk de kwartcircels plus trap of slaanknop)
Op zich kan ik vrij aardig king of fighteren maar de echt grote ingewikkelde combo's kan ik ook niet. Ik weet dus niet of deze game juist net wat te makkelijk word. Het ziet er verder wel leuk uit dus kopen ga ik hem zowieso wel.

Je hebt gelijk inderdaad, wordt een hele simpele manier van controls en een heel toegankelijke fighter. Vergelijkingen met Dead Or Alive beginnen zich in meerdere opzichten op te dringen

centurion81 schreef:

Kopen ga ik hem waarschijnlijk zowieso. Hoop alleen niet dat het TE simpel wordt.
Ik ben eigelijk beter in spellen zoals Street Fighter en King of Fighters dan dat ik ben in een Dead Or Alive.
Nou dit spel zal daar dan wel tussenin hangen qua benodigde skills. We gaan het meemaken.
Eerst eind van deze maand Blade Strangers kopen.

...en ik vind het best grappig hoe dicht het bij Blade Strangers wordt uitgebracht. Ik hoop eigenlijk dat beide games succesvol genoeg zijn want ik ben best een fan van 2D fighters. Of nog altijd. Mocht ik een Switch hebben dan yep...komt deze ook in huis. Ziet er in ieder geval uit. En mijn commentaat van Blade Strangers geld eigenlijk hier ook - feit dat het wat simpeler en toegankelijker is dat maakt het wel wat leuker voor de 'pick up 'n play gamer' die het maar een handvol keer in het jaar doet. Ik neem aan dat SNK echter wel weet wat ze doen en het ook een beetje uitdagend / interessant houden voor de wat gevorderde spelers. Maar idd - U snapt het. Ook deze gaat op mijn wishlist.

Al was het maar voor de female Terry Bogard. Na de diverse Cosplay's ook eindelijk 'de echte versie'. Ik vind het wel geinig dat SNK zoiets doet. Stiekem zou ik het leuk vinden als ze er zo nog een paar in het rooster hebben verstopt

...maar goed. Gelieve dit allemaal een keertje of 2 te kopen. Dan kan ik leer verder dromen van...ja hoor...een nieuwe 2D Samurai Shodown. Ik weet het...de geruchten zeggen al een hele tijd 'ja'. Maar ik wil een bevestiging. Een hele echte bevestiging. Ik koop een nieuwe Samurai Shodown 2D desnoods op elk platform en zelfs voor de uitzondering in een special edition.

Sinner schreef:

Snk gaat maandag een nieuwe game aankondigen. Geen idee of dat een fighting game zal zijn maar ik hoop zelf op een Garou motw 2 of king of fighters 15

...deze is blijkbaar, afgaande op wat ik van reviews tot nog toe gezien heb op youtube en wat ik gelezen heb op het internet vanavond dus toch wel heel erg vereenvoudigd. Blijkbaar heb je zoiets simpels als crouching attacks zelfs niet en is alles wel uitermate intuitief gehouden (dus inderdaad leuk voor een potje met de gemiddelde bezoeker of gast) maar zit er niet veel in voor de wat gevorderde speler. Ook zitten er maar een 15tal karakters in het spel (toch best wel weinig vind ik dan - zeker voor een bedrijf dat letterlijk uit toch een aantal honderden karakters kan putten). Het lijkt er zelfs meer om te gaan zoveel mogelijk geld/money binnen te rijven tijdens de matches om dan ala Tekken items en accessoires te kopen voor je dametjes (leuk extraatje natuurlijk...maar daar draait het toch ook weet niet om). Het blijft er wel erg knap uitzien vind ik.

Maar goed. Ik zal hem alsnog wel in huis halen mits ik ooit een Switch bezit, daar bestaat geen twijfel over.

Sinner schreef:

Tada...Samurai Spirits - TGS 2018 Reveal Trailer

avatar van theo79

Ik had liever Garou 2 gezien. Ik heb niet zoveel met de gameplay van Samurai shodown. Het sfeertje is wel altijd erg gaaf.
De trailer ziet er trouwens wel vet uit.

avatar van theo79
Van de week deze game bij iemand besteld en vandaag binnen gekregen. Helaas nog niet heel veel tijd gehad om te spelen maar uiteraard wel heel even uitgeprobeerd.
Eerste conclusie is dat de gameplay zeer toegankelijk is maar ook zeker wel vermakelijk.
Ik moet zelf hoe raar dat mischien ook moge klinken nog wel wennen aan deze simpele gameplay.
Deze game ziet er leuk en flitsend uit en ik ga me hier de komende periode zeker meer in verdiepen.

avatar van Nomak
Simpele gameplay is de reden waarom ik met SF ben gestopt.
SF4 was simpel genoeg om voor iedereen toegankelijk te zijn, maar bood toch nog voldoende uitdaging voor gevorderde hardcore SF spelers door de toevoeging van bijvoorbeeld 1-frame links. Capcom heeft met SFV dan bewezen dat ze volledig de weg kwijt zijn door de executie zo simpel te maken dat er zelfs een hoop topspelers mee gestopt zijn.
Bij een goede fighting game zullen de talloze uren die je spendeert in training mode zich ook weerspiegelen tijdens de gevechten, bij SFV is dat helaas niet het geval.

Laten we hopen dat SNK niet dezelfde weg opgaat als Capcom. Die nieuwe Samurai Shodown moet het spel worden waardoor ik terug fighting games ga spelen. Ik kijk er al jaren naar uit.

Nomak schreef:
Simpele gameplay is de reden waarom ik met SF ben gestopt.

Persoonlijk vind ik street fighter v samen met Garou mark of the wolves de beste fighting games ooit.
Ik heb zelf tientallen fighting games in bezit dus ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal.
In street fighter v is naar mijn mening de balans perfect...de inputs zijn niet vreselijk moeilijk maar ook niet te makkelijk.
Street fighter v draait echt om tactiek....mind tegen mind vechten.
Een schaakwedstrijd verpakt in een fighting game.
Deze snk heroines is inderdaad te makkelijk qua inputs. Leuk om een keer zo'n spel tussendoor te hebben maar het hoeft voor mij inderdaad ook niet de standaard te worden.