Kirby Star Allies (2018)

Nintendo Switch
Action / Platform

Ontwikkeld door HAL

Dit keer is Kirby niet alleen. Vijanden sluiten zich bij je aan als je ze met hartjes raakt. Op die manier kun je een groep van vier personages samenstellen. Bovendien kun je samen met maximaal drie vrienden op avontuur gaan in deze kleurrijke game. Kirby Star Allies bevat nieuwe kopieervaardigheden. Laat je meest creatieve aanvallen zien met de kunstenaarkracht, of vang je vijanden in een web met de spinkracht. Je kunt ook vaardigheden samenstellen om nieuwe vriendenkrachten te maken. Combineer water met ijs om een ijspegellans te maken, gooi je kameraad met de vriendenworp, en nog veel meer! In de coöp-stand voor vier spelers kun je op nieuwe manieren samenwerken door je kopieervaardigheden te delen. Krachtige vijanden zullen op je pad komen en je zult een ongekende dreiging uit een verre uithoek van het universum moeten verslaan.

avatar van dr channard
Ben ik de enige die hier enthousiast voor is

dr channard schreef:
Ben ik de enige die hier enthousiast voor is

Denk het wel . Ik pas, maar ben dan ook nooit een Kirby fan geweest.

Nee hoor. Maar ik heb geen switch.

avatar van dr channard
Heb de demo gespeeld en vind het wel heel geinig eigenlijk Amusant, kleurrijk en kindvriendelijk... helemaal mijn stijl.

Voor 2 tientjes wil ik dit best spelen, maar zoiets is geen 60 Euro bij mij waard. En Kirby is ook niet heel interessant als Nintendo-character.

'Zoiets'! Niet zo denigrerend over Kirby. Er is wel slechters speelbaar op de Switch. Maar op zich is het niet heel spannend - alleen wel altijd vrij solide. Met als hoogtepunt imo de 2 3DS games - waar ook nog eens het 3D effect erg goed wordt gebruikt. Maar 60 euro is wel weer wat veel. (sowieso. Voor welk spel dan ook imo).

Sinner schreef:

Dat laatste is gewoon onzin. Er zijn tig games die de volle mep waard zijn door fantastische gameplay en een hele lange speelduur. Op de Switch sowieso al Mario (Kart) en Zelda.

Heb niks tegen Kirby, speelde er vroeger bij Smash Bros ook vaak mee, maar het is geen heel interessant personage en de meeste Kirby games zijn niet zo bijzonder. Dat de Switch wel slechtere games kent vind ik niet zo relevant. Dat is een dooddoener. Als ik voor een 2D platformer op de Switch zou gaan, dan lijkt me die nieuwe Donkey Kong een stuk leuker.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Dat laatste is gewoon onzin.

Er staat toch duidelijk IMO? Voor mij is dat geen onzin. Met een heel beperkt budget is het in mijn situatie niet meer te doen om nog iets full-price te kopen aan 60 euro of meer. Meer dan 20 of 30 euro heb ik er niet meer voor over als budget gamer. (In de wetenschap dat ze een half jaar later vaak voor de helft van de prijs in de budgetbak liggen of uitverkoop staan). Goddank voor Steamsales en Humble Bundles. Maar voor een Mario Kart, Zelda, Fallout of Elder Scrolls zou ik het er inderdaad misschien nog voor over hebben. Dat zijn dan ook de uitzonderingen op de tientallen releases ieder jaar.

Sinner schreef:

Ik kan niet in je portemonnee kijken, bedoelde vooral dat er genoeg games zijn die het heus wel waard zijn om full price verkocht te worden omdat je er gewoon talloze geweldige uren mee kan hebben. Zelf koop ik ook niet heel vaak meer games voor dat geld, maar dat is vooral omdat veel games 3 maanden later al 20 Euro goedkoper zijn en omdat er nog altijd Marktplaats is.

Lopen onze meningen alsnog redelijk gelijk dan.

In ieder geval, heb ik een Switch en kom ik deze voor een schappelijke prijs tegen zie ik me hem wel kopen. Blijft voor mij altijd een erg aangename (doch vaak heel erg op safe gespeelde) platformer. (de zij-games zij bij wijlen dan weer wat creatiever...).

centurion81 (crew)
Demo vanaf vandaag online in de eShop!

Ja en uitgespeeld...
Het spel komt wel leuk over maar het lijkt mij vooral geschikt voor 4 spelers..
En de wat jongere generatie... deze sla ik over.

avatar van Apieknar
Heb de demo gespeeld en ben niet onder de indruk van de gameplay. Drie poppetjes die al het werk voor je doen, wat ook nog eens super onoverzichtelijk is. Deze laat ik aan mij voorbij gaan.

centurion81 (crew)
Apieknar schreef:

Precies mijn mening, vind het er grafisch erg strak en gezellig uitzien, maar this is not for me

avatar van Maxigames
Ziet er leuk uit, maar lijkt me helaas veel te makkelijk. Zeker aangezien je er in een uur of 6 helemaal doorheen zou spelen ben ik zeker niet geneigd er de volle prijs voor te betalen. Lijkt me inderdaad wel leuk als je vaak co-op speelt met meerdere mensen.

Misschien onderschatten we het spel ook wel....

Kirby Star Allies Review: Take It Easy - GameSpot

Kirby Star Allies Review - IGN