Anthem (2019)

Shooter / Action
single player / online

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts

In deze open-wereld actiegame neem je de rol aan van Freelancer. Aan de hand van team-based gameplay ga je de strijd aan met plunderaars en vijandige beesten, dit door middel van een exosuit genaamd Javelin. Deze Javelin verschaft je bovenmenselijke krachten. Hoe je het exosuit uitrust bepaal je zelf - zo kun je kiezen voor een lichte bepantsering welke je snel maakt, of een zware bepantsering met de nadruk of kracht.

Vandaag de demo gespeeld. Wat gelijk opviel is de prachtige wereld en de geweldig soepele controls. Het speelt heerlijk.

Doet me een beetje denken aan een kruising tussen Lost Planet en The Division.
Zo maar even een pre-order plaatsen.

Demo ook maar even binnenhalen dan, ergens wel benieuwd naar de game.

Demo? Totale flop. Binnengehaald, wat in de hub kunnen rondwandelen en tot drie keer toe bij het laden van een missie liep het vast. Heb het er maar afgegooid dan. Overigens hebben hopen mensen er last van gehad. Geen al te beste eerste kennismaking.

Ja er waren nogal wat problemen met de demo. Triest. Zelf heb ik wel een missie kunnen doen met 3 random dudes. En ik moet zeggen: het speelde wel heel erg fijn. Ben nu wel benieuwd naar de uiteindelijke versie en reviews.

The full game bevalt me prima tot heden (early access )

Zoveel mooier en beter al dan de demo!

De opening vond in echt awsome, wat een sfeer, wat een setting en heerlijke gameplay

avatar van horizon
Hebben ze de hub aangepast? Die voelde namelijk geforceerd traag in de demo. GameplAy had wel potentie .
Mag je bij freeroam over de hele map heen of krijg je melding dat je uit gebied gaat?

Hub voelde in de demo wat leeg en saai nu een stuk boeiender!

Je kan gewoon de hele map over.

Er is zoveel te doen, verzamelen, craften, upgraden, challenges, lvl’n, events, story etc etc

Dat allemaal in een prachtige wereld, redelijk boeiend verhaal tot heden en de controls zijn ook nog eens top.

Ben blij dat ik me niet heb laten afschrikken door de demo! Die was leeg en kaal.

Kan niet wachten, lijkt me heel gaaf

nog geen hosanna van deze vrouw van gamespot... mooie plaatjes zeggen niet alles he...

Anthem Early Review Impressions - GameSpot

In het begin lijkt het spel veel weg te hebben van Destiny 2 en daar zit ik niet op te wachten.
Ik wil iets nieuws...

Klopt, ik kreeg ook een heel erg Destiny gevoel. Maar dat vind ik juist positief.
Destiny raakte ik sinds een half jaartje geleden echt op uitgekeken, dus deze komt right in time voor mij

En zijn er al mensen bezig met dit spel? het is verdacht stil in deze topic..

Online only, mij niet gezien. Als er nog een goede single-player in zat van BioWare kwaliteit had ik mij er wel aan gewaagd. De negatieve berichtgeving zegt ook meer dan genoeg; BioWare is ter ziele gegaan door de inhaligheid van EA.

avatar van horizon
Shinobi schreef:

En Apex Legends van Respawn, ook onder vleugels van EA is compleet tegenovergesteld met sterk positieve buzz en berichtgeving.

Blijft fun om te spelen, maar er is gewoon te weinig content. Met the division 2 ernaast, komt hier nu een dikke laag stof op. Jammer, want de game speelt heerlijk.

How BioWare's Anthem Went Wrong

Dit artikel benadrukt nogmaals wat een puinhoop deze game is. Erg interessant om te lezen.

Dat AI model is wel echt ouderwets dystopian sci-fi eavil...

Shinobi schreef:
How BioWare's Anthem Went Wrong

Inderdaad. Diverse channels op youtube verwezen er de afgelopen dagen naar en het is droevig om te lezen wat er allemaal misgelopen is tijdens de ontwikkeling van de game. Ik vind het erg jammer. Ik hoop oprecht dat Bioware er in slaagt om de game nog enigszins 'te redden' (...een No Man's Sky bvb heeft bewezen dat het wel degelijk mogelijk is) en dat de nieuwe Dragon Age niet hetzelfde lot ondergaat.