Battle Lode Runner (1993)

TurboGrafx-16 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U
Action / Puzzle

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Konami en Hudson

Deze verbeterde telg uit de Lode Runner-familie bevat een stand waarbij je met vijf spelers tegen elkaar kunt spelen. Grote hoeveelheden goud zijn uit het Time Machine Research Centre gestolen en de verantwoordelijke bende gebruikt een tijdmachine om te ontsnappen en het goud in verschillende tijdperken te verstoppen. Het onderzoekscentrum stuurt een team, de “Runners” genaamd, eropuit om het goud terug te krijgen. Naast de bekende puzzle-modus kent het spel een battle-modus waarbij maximaal vijf spelers het tegen elkaar kunnen opnemen, en een edit-stand waarmee je je eigen levels kunt ontwerpen. De battle-stand kun je op drie manieren spelen: zorg dat je als laatste overblijft in "survival", steel voorwerpen van vijanden en ontsnap in "escape"; als je met zijn vieren speelt, kun je het in twee teams uitvechten in "tag match".

Er zijn bij deze game nog geen berichten geplaatst.