Daikatana (2000)

Alternatieve titel: John Romero's Daikatana

PC / Nintendo 64
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Ion Storm
Uitgegeven door Kemco en Eidos

Je speelt Hiro Miyamoto, een material arts instructeur. Hij is op zoek naar het legendarische zwaard Daikatana waarmee het mogelijk is om in de tijd te reizen. Hiro moet hiermee een fout uit het verleden rechtzetten. Daarvoor moet hij door vier verschillende tijdsperiodes reizen, samen met Mikiko Ibihara en Superfly Johnson, zijn metgezellen. Ook moet Hiro een een vrouw redden uit de klauwen van een boosaardig bedrijf.

avatar van Mega Man
1,0
Waar de PC versie al behoorlijk slecht was daar mag je de N64 gerust rampzalig noemen. Het RPG element lijkt origineel maar werkt voor geen meter. De levels in singleplayer bevatten nog meer mist dan bij Turok 1 het geval was en je wapen lijkt wel een stuk karton dat op het beeld is geplakt. Met andere woorden: er is geen beweging tijdens het lopen (zelfs oudere N64 shooters zoals Quake en Doom 64 hadden dit).

Dan nog de hele wazige texturen, oerlelijke animaties, repetieve soundtrack, houterige besturing en een schandalige multiplayer met maar 2 levels. Vergeleken met dit is Far Cry: Vengeance op de Wii een degelijk spel waar je tenminste meer schik mee hebt op zowel single als multiplayer gebied dan Romero's meester...eh..prutswerk! Eén van de slechtste (schiet)spellen die ik gespeeld heb. Zelfs Red Steel is iets beter dan deze.

1,0
dit spel verdient het om op de eerste plaats te staan grootste en duurste flop in de geschiedenis van games

avatar van Big Sparrow
GEWELDIG SPEL WAT EEN DOORBRAAK...........................

zo daar gaat mijn geloofwaardigheid

Was deze helemaal vergeten.

Ik was best onder de indruk van de intro...het begint in een japans-achtige sloppenwijk waar een duister gecaped figuur door de straten rent en dat ergens een marterial arts fighter in diepe gevaren verkeert en naar een oplossing zoekt met de gecapte man. Maar na 10 minuten gamen hield ik het voor gezien, kon de gameplay niet meer aanzien...jammer na zo'n krachtig intro.

avatar van mr blijhoofd
1,0
cult klazieker niet omdat hij zo goed was maar meer omdat hij destijds werd aangekondigd als de shooter der shooters het was alleen jammer dat het daarna nog 3 jaar duurde voordat het uitkwam en toen ver veroudered was en een draak van een game was.