Kane & Lynch: Dead Men (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Eidos

In Kane & Lynch volg je het verhaal van de twee titelhelden. Hoewel je ze moeilijk helden kan noemen. De afgedankte huurmoordenaar en een tot dood veroordeelde schizofreen zullen samen moeten werken om zich een weg te worstelen door een wereld vol dood en verderf. Met zeer gewelddadige overvallen en brute moorden willen ze geld bij elkaar sprokkelen om zo kans te krijgen op een nieuw leven. Veelal geïnspireerd op films als Heat en Collateral betreffende graphics en actie.

avatar van Matthi
Oke dat is mooi,levertijd is morgen in huis als ik hem voor negenen bestel als ik het goed heb begrepen. Voor zo een spotprijsje laat ik hem niet liggen denk ik! Dankjewel.

avatar van SiSsY bOY
In Co-op mode is dit spel echt wel vet. Beetje kort misschien maar het ratelt lekker. 3.5 a 4*

avatar van Tha Luz
Heb de demo eerst gespeeld vond het best leuk dus heb ik de game maar gekocht.

Alles kan kapot!
Het gaat er namelijk flink heftig aan toe in de game. Van alle kanten zul je tijdens de missies beschoten worden en is het dus belangrijk goed dekking te zoeken. Gelukkig kun je na een tijdje terugschieten met de wapens die je vindt en krijgt, en komt de game pas echt goed los.Het schieten is overigens best leuk gedaan en het dekking zoeken is ook keurig gedaan net zoals in vegas en (de bijna uitgekomen)bia hells highway.
De paar cutscenes in deze zijn ook nog best leuk,de vijanden en hun AI was echter om te huilen en het voelde een beetje aan alsof het nog niet echt af was,het was precies hetzelfde als wat ik had met Just Cause.

Toch nog een erg leuke game die voor 15,00 nog een echte aanrader is.
3.5

is die 15 euro dan

avatar van Donkerwoud
Ik vond het eenvervelende game. Leuk uitgangspunt met die twee anti-helden in de hoofdrol, maar de uitwerking van het geheel trekt echt op niks. Ik had het gevoel dat ik een PS2-game aan het spelen was door de zouteloze graphics. Slechts op enkele punten wordt voldoende gebruik gemaakt van de kracht van de hedendaagse consoles. Ik ben niet zo'n eikel die zich dan daarop blind staart, maar helaas zijn de controls ook niet buitengewoon fijn in hun houterigheid. Zet daar een AI tegenover die echt om te huilen is en een gameplay die hopeloze trial-and-error aanhoudt, en je hebt een frustrerende game die gewoon nog afgewerkt had moeten worden alvorens in de schappen te mogen komen.

Misschien dat er ooit een waardige sequel komt die het idee wel goed uitwerkt.

avatar van ps3me
Is dit een leuk spel of niet? en zo ja, hoe lang is de gemiddelde levensduur van dit spel ( voor Playstation 3)

avatar van Donkerwoud
Het is wel een geinige game, maar ik kon me niet over de tekortkomingen heenzetten. Verwacht geen next-gen experience.

Ik heb deze een hele tijd terug gespeeld op de PS3 wat ik me er van kan herinneren is dat ik me er goed mee vermaakt heb (in Co-op met een vriend) ik vond de graphics juist mooi, en de 2 anti helden hadden ook wel wat, maar weet iemand wat deze game nog in de winkel kost? ik zou hem graag uitspelen maar niet voor meer dan 20 euro aangezien ik het grootste gedeelte al gespeeld heb.

ps3me schreef:
Ik was er persoonlijk niet kapot van, het was in mijn ogen een matig spel.
Kane & Lynch: Dead Men duurt ook niet lang, na ongeveer een dikke acht uur heb je dit spel normaal al uitgespeeld.

joeri592
ik vind het een erg vet spel tot nu toe, ik ben nog niet zo ver, ik heb net gehaald dat je achterin de auto de politie moest neerknallen en daarna moest je vluchten en dan ga je de tram in hoever moet ik nog??

joeri592
het net weer wat gehaald, kom net van de disco en daarna dat een truk(of hoe je dat schrijft) wilt overrijden, ben ik al ver??(ik hoop van niet)

Dr. Salvador
Mij lijkt het toch wel een erg vette game, en ik had hem al een tijdje in de gaten gehouden. Maar niet iedereen is even positief. Is de game toch het kopen waard?. Ik vind de film HEAT een mega goeie film, en ik hou ook heel erg van die grimmige maffia/huurmoordenaar sfeer in games, en films. Deze game lijkt me sowieso leuker, en beter dan de Hitman serie( die vind ik erg matig, met belabberde gameplay ). In het gamemagazine GMR kreeg deze game een 8,7(!), en ze zijn daar altijd erg kritisch. Zou ik deze game voor Sinterklaas vragen?.

avatar van davidov
Dr. Salvador schreef:
de Hitman serie( die vind ik erg matig, met belabberde gameplay ). .

Ik zelf ben een liefhebber van de hitman reeks toegegeven, maar dit spel liet me koud. Vond de gameplay belabberd en de besturing frustrerend. Heb het spel ook niet uitgespeeld, iets wat ik bij minder dan 10% van de games waar ik aan begin doe.

Kan je niet een demo eerst proberen?

Dr. Salvador
davidov schreef:

Kan je niet een demo eerst proberen?

Hitman 1, en Contracts gingen wel, maar 2 en Blood Money vond ik afgrijselijk!. Ik kan helaas geen demo uitproberen, want ik heb geen internet op mijn ps3. Maar is de game echt ZO slecht?. Maar toch bedankt voor je tip!, dat waardeer ik altijd!

avatar van Tha Luz
Het is geen hoogvlieger. Gewoon een normaal hersenloze shooter. Met redelijke graphics en ook nog erg goedkoop nu geloof ik. Ik zou de demo downloaden en kijken wat je ervan vind.

Ik ben het met Luz eens, wat deze game wil doen (en wat ik me er nog van herrinner) doet het aardig tot goed, het is non stop acite en schieten met hier en daar een cutscene. Het heeft geen geweldig verhaal maar de actie is/was naar mijn mening prima verzorgd. Deze game ligt nu voor zo'n 20 euro in de winkel en bied je samen met 1 maat zo'n 6 uur tot 8 uur (1 nacht) een lekker geweld vol spectakel (alleen lijkt deze game me een stuk minder en snap ik de onvoldoendes), je kan het vergelijken met een actie film, Die Hard 4.0 is een goed voorbeeld het slaat nergens op maar is toch leuk om naar te kijken.

avatar van Musique
Ik heb gisteren even snel met een kleine verwachting de demo van dit spel gespeeld. Maar ongelooflijk wat een ramp! Het heeft echt een graftakken besturing. Daarnaast zag je het vizier amper. Ik heb geen verdere behoeftens om dit spel te zullen gaan spelen.

Game_Kaza
De cover ziet er erg cool uit. Maar de game is indd niet leuk om te doen. Ze hadden er gewoon veel meer van kunnen maken.

avatar van PsxPs2Ps3
ik ga hem niet moeten halen dus..btw hier komt een vervolg op

Game_Kaza schreef:

Er had inderdaad meer in deze game kunnen zitten, en dat komt ook omdat de game nooit helemaal af was voor de deadline.
Desondanks vind ik deze game een erg goed verhaal hebben en de personages zijn echt heel tof.
En ik heb met deze game Co-up heel veel plezier gehad.
voor mij persoonlijk één van me favoriete shooters.
Wat betreft of iemand deze game wel of niet moet kopen ligt eraan of je het verhaal leuk vindt. Want buiten dat is dit niet meer dan een gemiddelde 3th person shooter.

TruePimpTingle schreef:

En ik heb met deze game Co-up heel veel plezier gehad.
voor mij persoonlijk één van me favoriete shooters.

Ik heb hem ook gekocht toch nog een keer goed spelen en dan een mening geven, wat ik me er nog van kan herinneren is dit een prima shootertje maar het is juist een gemiddelde 3tg person shooter, het verhaal is toch niet zo hoog staand of? Wat vind jij er zo geweldig aan?

avatar van TruePimpTingle
De wat gestoorde hoofdpersonen en de chemie tussen deze. ook de extreme situaties waarin ze belanden en waar ze het altijd weten te verknallen, bloedbad bij een bank gijzeling, een ontvoering wat uitloopt tot een grote shoot out in een nacht club en zelfs een grote prison break.
Ik ken maar weinig spellen die zo'n keihard misdaad verhaal en sfeer hebben van het niveau "heat" en "colletral".

Game heeft goede graphics, en is het geld waard!

Ik vindt deze game echt een topper.
Zo is de gameplay niet alleen mooi, ook de graphics zijn uitermate goed voor een game uit 2007. Als je bijvoorbeeld tegen een betonnen balk aanschiet, zie je ook echt de stukken in het rond vliegen. Ik ben benieuwd wat de nieuwe Kane & Lynch ons te wachten staat!

Groet,
Mark

Een toppertje, een echte aanrader!
Mooie gameplay, mooie grapics. Wat wil je nog meer?

avatar van Juan2910
Om eerlijk te zijn vind ik dit echt een super game..

ik heb hem uitgespeeld in Co-op met een goede vriend van mij..

De hele game in 1 nacht uitgespeeld..

Ik zie echt geen minpunten in deze game.. Dit vind ik pas een echte

shooter...

Juan2910 schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik dit echt een super game..

ik heb hem uitgespeeld in Co-op met een goede vriend van mij..

De hele game in 1 nacht uitgespeeld..

Ik zie echt geen minpunten in deze game.. Dit vind ik pas een echte

shooter...

Fijn om te zien dat er nog iemand er zo over denkt.

Volgens mij zit het er em ook in dat je die game gewoon in een stuk moet uitspelen, zodat je niet uit het sterke verhaal en geweldige sfeer wordt gehaald.

TruePimpTingle schreef:

Fijn om te zien dat er nog iemand er zo over denkt.

Finally someone who understands it

Ik vond het echt een verslavende game.. Ik kon het gewoon niet wegleggen.. Wat vind je trouwens van deel 2?

avatar van TruePimpTingle
Ik vond hem een beetje tegenvallen, voornamelijk de toch wat korte duur. Verder werkte de gameplay een stuk lekkerder en waren de shootouts een stuk spectaculairder en realistischer. verder vond ik het sfeertje en verhaal weer erg goed, alleen miste ik de grote epische moment zoals die in deel 1 (de kidnapping in de club, Prison break en noem maar op).
Ook vond ik het einde een beetje jammer.

avatar van Juan2910
Inderdaad... Dat waren echt meesterlijke stukken in de game.. Ik hoopte ook dat zoiets zou gebeuren in deel 2, en hoopte ook dat de game zich nog ergens anders zou afspelen, maar tevergeefs..
De online mode is echt verslavend (Fragile alliance)
Wordt ook nog wel redelijk gespeeld op de ps3.

De cult-scenes en het pulpgehalte maakte dit wel origineel en aantrekkelijk, de co-up was de kers op de taart, rest van het spel was niet van hoogstaand niveau maar dat zijn zoveel shooters die in de winkel staan al met al wel het einde gehaald en kan er een 3 vanaf voor met name de karakters.

avatar van patenpac
Leuke game alleen echt wel spijtig dat je niet mat lynch kan spelen.
Alleen met z'n 2 is dit mogelijk.