Pinball FX 3 (2017)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Pinball

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

In dit derde deel in de Pinball FX serie kunnen spelers wederom hun flippervaardigheden testen op een verzameling nieuwe kasten. Ook is het mogelijk om kasten uit Pinball FX2 en Zen Pinball 2 over te zetten naar deze nieuwe game. De game is opgezet rondom competitieve multiplayer leaderboards en toernooien, die gebruikers dit keer zelf kunnen opzetten. Er is echter ook een singleplayermodus waarin je de fijne kneepjes en details van de verschillende kasten kan leren.

Stevig opwaarts nudgen en vooral niet te lang wachten, dat deed ik tot nu toe steeds en dan komt er geen beweging in de bal.

Alles draait om de timing, kom je in de buurt zie je hem in ieder geval al omhoog komen en doe je het op het juiste moment komt ie op de andere flipper terecht en kan je hem terug het spel in schieten.

Blijft lastig, is mij nu een keertje gelukt op de El Dorado en daarna niet meer. Al ben er ik er uiteraard wel van overtuigd dat het nu vaker zal gebeuren:

Idee dat het vroeg of laat ging lukken had ik wel zodra ik beweging in de bal zag komen.

ieder zal z'n eigen specialiteit wel hebben maar die van jouw snap ik nog steeds niet helemaal Confusie...
De competitie is heftig op Pinball FX3, ik zal hem weer eens opstarten (Ik zit ook al op 80 uur speeltijd)

Momenteel toegelegd op de Shaman tafel.

Intrigerende, lastige tafel waar de bareback zeker van pas kan komen.

Al blijft het een dingetje.

Confusie schreef:
Momenteel toegelegd op de Shaman tafel.

Ik heb je score even verbeterd

Lekker bezig.

Mijn matige/slechte kasten:

Portal - (die ene flipper boven in verpest het helemaal, je moet steeds op die ene letten)
The Walking Dead - (mist de spanning van het flipperen omdat het de serie wil afspelen)
Rome - (veel te drukke kast!)
V12 - (een kast die onduidelijk is en niet lekker speelt)
Son of Zeus - (een te kleine en te snelle kast met veel te beperkte mogelijkheden)
Tesla - (herhalende opdrachten)
Doctor Strange - (Hier ben ik nog niet helemaal uit, zo vreemd is deze kast)

Nieuwe SW kasten zijn Nice. Met name Ahch-To Island table speelt zeer fijn

Confusie schreef:
Die Mars tafel speelt inderdaad wel soepeltjes weg.

Een leuke kast, maar die is mij een beetje te simpel...
Zijn er ook mensen die die dinosaurus kasten te gek vinden?.
Misschien ga ik die ook wel halen....

Ik vind het mooie kasten om te spelen! Kom laatste tijd echt amper aan gamen toe helaas Maar komt wel weer!

Mijn kleine persoonlijke hype hiervoor was weer even een beetje gaan liggen.

Maar probeer het weer op te pakken.

De Mars tafel blijf ik wel lekker smooth vinden.

Sowieso wel tevreden met de tafels die ik nu heb denk ik.

Heb nog getwijfeld over de Fox kasten maar op filmpjes vind ik ze er helemaal niet zo geweldig uitzien eigenlijk.

Misschien helemaal niet zo’n behoefte aan een kast met een bekend thema.

Al zou ik een Star Wars tafel wel overwegen en is het hoe dan ook jammer dat de South Park kast schijnbaar sowieso uitgesloten wegens rechten kwestietje is.

Veel nieuwe kasten toegevoegd op de Switch zie ik

Ja niks te klagen op de Switch...
Wat vinden jullie van die Doom kast ? ik heb steeds het gevoel dat ik nooit echt iets in werking zet.
De bal blijft maar rond spinnen... ik vind hem wel een 6 waard maar toch knaagt er wat.
Al hoewel ik wel een Doom fan ben mis ik hier iets.

banjo schreef:
Ja niks te klagen op de Switch...

Nu niet nee. Enkel SW en Marvel kasten ontbreken nu nog op de Switch toch!?
Maar wel fijn dat ze de Switch versie hebben ge-update

Ja dat klopt -marco- en de Switch heeft net een update gehad het rolt nu in 1080p full Hd en 60
FPS in handheld mode... de bal haperde zo nu en dan wel eens dat is nu niet meer aan de orde.
En fuck het ik ga die Dinosaurus kasten ook halen!.. op aanraden van centurion81

Ik ben echt fan van die Jurassic Park flipper kasten centurion81
Er gebeurd van alles en de voldoening is groot..
Ik hoop dat ze die South Park kasten ook nog eens toevoegen die zijn ook erg goed.

En ja hoor ik raak de flipper kasten niet meer aan (zoals verwacht) ik ben daar veel te impulsief voor...
Maar.. er komen nu wel hele leuk kasten naar deze Pinball FX! namelijk de originele Medieval Madness! JunkYard, en The Getaway: Highspeed 2. Maar Medieval Madness die wil ik zeker halen dat was echt een geweldige kast, en die heb ik heel veel gespeeld in de cofeeshop fijne nostalgie is het...

banjo schreef:

Ik sta ook al een poosje op pauze met deze game Maar heb er wel vertrouwen in dat ik 't weer oppak

centurion81 schreef:

Dat gebeurt ook wel weer. Ik heb nog altijd de PS3 versie en ga pas weer kasten kopen als ik een PS4 heb, maar soms speel ik een half jaar of langer niet, om dan plots in een opwelling of in een dood half uurtje (bvb vlak voordat je opgehaald wordt voor iets, of ergens naartoe moet of op iets aan het wachten bent) vlug even weer een kast opzet (want...het speelt even lekker vlot tussendoor), weer hopeloos terug verslaafd geraakt en dagelijks meerdere potjes doet. Dat gebeurt nu al jaren met deel 2 en ik zie het eigenlijk ook niet echt veranderen.

Mooi zo jongens we gaan weer aan de slag!
Hier is alvast even een uitleg/voorproefje

Medieval Madness Pinball Gameplay - YouTube

Die Muliplayer had wel wat weg van de Apollo 13 kast
Of van de No Fear kast... goh het word tijd om eens een echte flipper kast aan te schaffen...

Ben weer aan het flipperen geslagen Beetje "in between grote game" momenteel

Zag dat er vier nieuwe kasten waren, Williams-kasten, komen er nog veel meer van begrijp ik. Heb deze maar vast even aangeschaft. Best leuk.

Eén van de kasten is overigens gratis!

centurion81 schreef:

Eén van de kasten is overigens gratis!

Ja en die kast vind ik helemaal niks! het is een kast die veel te lang is, Ik krijg er dus niet mooi zicht op en hij is ook nog eens veel te moeilijk. Dit houd mij ook wat tegen om die andere 3 kasten te halen...

Of zijn die andere 3 kasten wel het kopen waard?

banjo schreef:

Of zijn die andere 3 kasten wel het kopen waard?

Heb ze nog niet intensief gespeeld, mijn tik is een beetje dat ik op alle kasten in de standaard modus bij de top 5000 wil horen. Bij die drie kasten lukte me dat in de eerste play. Omdat ik een poosje niet gespeeld heb zijn er nogal wat andere kasten waar ik uit de top 5000 ben gevallen. Gisteren na veel ploeteren een mooie score op Alien Isolation (dat vind ik een heel moeilijke kast omdat de bal makkelijk aan de zijkanten verdwijnt en de kickbacks niet makkelijk geactiveerd blijven) neer weten te zetten waardoor ik weer ergens rond de 3600e plek sta..Na veel gevogel gekozen voor de save ball time bonus icm combo time bonus, dat hielp wat

Heb nog aardig wat werk aan de winkel

Hey word er hier nog gepinbald!! (je moet mensen hier soms echt weer even wakker maken)

En voor een betere pinball ervaring vond ik dit het is voor je Switch, Android of Pc het is prijzig maar heel tof..

Turn your Nintendo Switch into a Virtual Pinball Monster Machine ! - YouTube

Digital Pinball | android pinball bartop - digital-pinball.com

avatar van theo79
Echt heel tof banjo maar ook behoorlijk prijzig. Maar goed als het echt je ding is, dan is het meer dan het geld waard natuurlijk. Veel plezier alvast gewenst!

Dat Engels in het filmpje. Heerlijk Ik versta er geen drol van

En het is inderdaad echt wel prijzig. Even duur of duurder dan de Switch zelf.

Maar toegegeven als ik geld teveel zou hebben op mijn bankrekening is dit wel iets wat ik echt wel zou overwegen om in huis te halen. Sowieso is Zen Pinball / Pinball FX (of hoe het op de Switch ook heet?) iets wat ik me WEL overnieuw in huis haal (ondanks het feit dat ik het merendeel van de kasten tot op een bepaald moment natuurlijk op de PS3 heb (en op PC). want het is iets wat ideaal is om tussendoor op doorreis op buiten te spelen in korte stukjes. Maar met zo'n ding eromheen lijkt het me wel dichtst bij een echte pinball kast te komen die je in huis kan halen. En dat was iets dat ik als kind al wou.