Pinball FX 3 (2017)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Pinball

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

In dit derde deel in de Pinball FX serie kunnen spelers wederom hun flippervaardigheden testen op een verzameling nieuwe kasten. Ook is het mogelijk om kasten uit Pinball FX2 en Zen Pinball 2 over te zetten naar deze nieuwe game. De game is opgezet rondom competitieve multiplayer leaderboards en toernooien, die gebruikers dit keer zelf kunnen opzetten. Er is echter ook een singleplayermodus waarin je de fijne kneepjes en details van de verschillende kasten kan leren.

Top 10 vind ik lastig, maar heb zeker kasten die ik graag speel en minder graag speel

Fijne kasten:
- Mars: niet een hele volle tafel maar waar die wel heel lekker speelt met een fijne laidback soundtrack =D
- AVP: Ook een lekkere flow en vind het thema en de spelletjes leuk
- Secrets of the Deep, ik weet niet waarom maar als ik deze speel heb ik nooit zin om te stoppen
- Wild West Rampage: speelt lekkere en tof thema
- Back to the Future: omdat ik op de meest belachelijke manieren de meest belachelijke scores neerzet
- Jurassic World: prachtig gemaakte kast waar ik nog meer tijd mee moet door gaan brengen, maar dit was liefde op het eerste gezicht . Je ziet ook duidelijk dat dit één van de nieuwste kasten is.
- Castlestorm: vind ik leuk om te spelen, leuke missies fijne open tafel. ....Alleen bak ik er niks van
-----
Kasten waar ik weinig mee heb:

- V12: ik doorzie de kast niet goed en vind het een suf thema en er gebeurt weinig.
- Pasha: eigenlijk best leuk om te spelen, al duurde het lang voor ik er schik in kreeg...Stomme is dat ik hier al best veel tijd heb gestoken in het verbeteren van de score van banjo maar dat lukt me maar niet
- Tesla: zelfde als bij V12, alleen net wat beter

60 fps en 1080p full HD in the works voor Switch btw:
Pinball FX3 – Nintendo Switch Update – Zen Studios - blog.zenstudios.com

haha Ik doe mijn best centurion81 maar ik heb mensen boven mij staan met waanzinnige hoge score's waar van ik denk hoe is het mogelijk . En ja -marco- die Bethesda kasten, die hebben ze dus niet op de Switch maar die lijken mij ook geweldig. Ik wil hem zeker op de Switch beleven.. daar op vind ik het echt fijner spelen. Ik blijf er op wachten... een Doom flipperkast !.

Top Kasten:

Family Guy
Pasha
Secrets of the Deep
CastleStorm
Ghost Rider
Plants vs. Zombies
El Dorado (een simpele maar toch altijd leuke kast)
Excalibur
Biolab
South Park (Misschien wel 1 van de beste kasten ooit)

Komen twee nieuwe tafels op 17 april. Gebaseerd op Star Wars the last Jedi

Voor Switch komen ze sws ook, maar wel later...Hoop dat ze op dat moment dan samen met al die andere kasten komen

Starwars bedoel je zeker van die kasten heb ik er ook een paar, maar op een of andere manier zijn ze niks voor mij ze zijn te steriel..

banjo schreef:

Haha bedoelde "sowieso" met sws, maar doelde met bericht inderdaad op de kasten die Marco noemde ?

Ook maar eens voorzichtig een beginnetje gemaakt met het iron en steel pakket.

Confusie schreef:
Ook maar eens voorzichtig een beginnetje gemaakt met het iron en steel pakket.

Gezellig! ?

Zeker weten.

Zijn wel twee lekkere kasten. Na een kleine zorgvuldige overweging maar voor gegaan, en voorlopig ook maar even bij houden denk ik. Lijkt mij persoonlijk beter om in eerste instantie de focus te leggen op een geringer aantal voor ik door de bossen geen boom meer kan zien.

Of zoiets.

Twintig kasten kopen en uiteindelijk geen enkele spelen, dat ken ik wel een beetje van mezelf.

Dus met de nadruk op voorzichtig een start gemaakt.

Vind overigens de Sorcerer's Lair kast ook erg prima uiteindelijk, met deze drie moet ik voorlopig wel uit de voeten kunnen.

Kende een wat stroeve start maar begint al beter te gaan, wellicht is er de komende tijd wat ruimte voor een stukje groei.

Zien jullie mij nog eens voorbij zoeven.

Confusie schreef:

Jaa daar zit wel het gevaar... op de X-box One en de Wii-U heb ik heel veel kasten gekocht, en zodra ik weer een ander game console in huis had raakte ik ze niet meer aan. En kocht gewoon weer precies dezelfde kasten voor een nieuw systeem . Dus eigenlijk verdient deze Pinball Fx3 maar 2 sterren of nog minder. Het is mijn eigen keus ik weet het....maar ze geven niks om hun trouwe volgers..

Ze weten toch wel dat ze het beste te bieden hebben in Pinball land...

En Sorcerer's Lair is een goed lokkertje..

Hier wat van mijn meest favo kasten

SW The Foce Awakens: erg fijne kast en het geluid van de bumpers!! Awsome. Daarbij hou ik gewoon van Rey

Mars: super overzichtelijk, flinke scores, heerlijke laidback soundtrack en de wijze hoe het space ship komt aanvliegen, BAM!

Jaws: Het thema Jaws is al genoeg voldoening Leuke kast, keer op keer pak ik weer die skill shot! Het geluid van de boeien, heerlijk. Ben niet bijster goed in deze kast, maar blijft fun om te spelen.

Son Of Zeus: waarschijnlijk het meest gespeeld. Niet zozeer de beste kast, maar ik blijf terugkeren. Thema vind ik awsome, en die slang!! Vet! Ook hier vaak een skill shot. Quote van Hercules: “ I eat Hydra’s for breakfest witch!!”

Ghost Rider: Echt een hele mooie kast. Johny F*cking Blaze, brandende motor, duivel en heerlijke hard rock soundtrack. Ook heerlijk, bijna slow mo, hoe de knikker rolt. Mijn enige Marvel kast die ik heel graag en regelmatig speel.

SW Starfighter Assault: Samen met Rebels mijn favo SW kast. De lasers op die bumpers, super nice. Enkel nog niet echt een hoge score behaald.

Bob’s burgers: Allereerst de aanstekelijke soundtrack en de kleuren spatten van het scherm. Bij het opstarten word je al vrolijk. Maar deze kast zit ook gewoon zeer goed in elkaar. Lange loops, overzichtelijk en leuke “missies”. Start hem zeer regelmatig op, met fijne scores als gevolg. Als ik een top 5 zou maken, staat deze er zeker in.

Doom: In een woord, GRUWELIJK. Positief dus. Kast ziet er onwijs gaaf uit. Heelijk open midden gedeelte en daardoor erg overzichtelijk. Ben nog niet zo goed in deze kast, maar speel hem erg graag.

SW the clone wars: Nog een hele fijne SW kast. Ook een ruim open midden stuk. Deze kast heeft een fijne score opbouw en de ultieme kast voor het maken van combo’s.

Skyrim: Ik heb niks met de game skyrim, nooit gespeeld. De kast is erg mooi. De draak, awsome. Dat hele lvl systeem van je karakter hoeft van mij niet zo en daarom zal het nooit mijn favo kast worden. Wel erg fijn om zo nu en dan te spelen, omdat hij overal kwa lay-out wel goed in elkaar steekt.

SW Rogue One: Nog een hele hele fijne SW kast. Ideaal voor de langere sessie en fijne progressie opbouw. Een van de meest overzichtelijke kasten!!

Aliens: Vette kast, die ik erg veel speel. Ook weer overzichtelijk, spannend muziekje en dope alien in de back. Samen met isolation mijn favo alien kasten.

Jurasic World: Dit naast Son of zeus mijn meest gespeelde kast. Awsome, overzichtelijk en de enige leuke JP kast van de serie als je het mij vraagt. Heerlijk voor meerdere sessies.

Zoals je merkt, niet veel marvel kasten genoemd. Ben dan ook geen Marvel fan, niet van de comics als de series.
Wel hele fijne kasten, van Marvel, die ik zo nu en dan opzet zijn: Moon Knight, Iron Man, Avengers, Blade, Women Power en Spider Man.

Tevens nog andere favorieten zijn: Earth Defense, Epic Quest, Secret of the Deep, Family Guy, Portal, SW The Empire Strikes Back, SW Might of the First Order, Back to the Future en Wild West.

Kortom, genoeg te doen, fun te beleven en scores te verbeteren.

Mijn meest onaantrekkelijke, gehate, saaie kasten zijn:
Tesla, V12, Paranormal, Guardians of the Galaxy, Doctor Strange en Archer.

Leuk zulke lijstjes

Archer heb ik toch vrij veel gespeeld, omdat ik de tv serie heel leuk vind. Merk wel dat weinig mensen die leuk vinden omdat het vrij simpel was een redelijke ranking neer te zetten

Mijn "spelletje" is nog steeds om op elke kast, leuk of niet, bij de top 5000 in single player ranking te blijven =)

Toch wel een hoop interessante kasten nu verkrijgbaar of hopelijk in aantocht.

Je zou jezelf er zowaar in kunnen verliezen.

Met de hand geleidelijk van de knip gelicht.

Zeker! Ik hoop dat die Marvelkasten toch ook naar de Switch komen, al moet de hand dan wel weer even grondig van de knip

Nog mensen bedreven in bangback.

Confusie schreef:
Nog mensen bedreven in bangback.

Neej ik niet iig, zie het wel in youtube vids en probeer het wel maar lukt vooralsnog niet.....Als ik maar niet een top 5000 score neer kan zetten (wanneer ik vaak weer naar de volgende kast ga waar dit niet meer het geval is), probeer ik flink wat challenge-sterren te halen. Daarmee unlock je dan dat je met Y de tijd wat seconden kunt rewinden, daarmee haal ik dan ballen die eigenlijk kwijt waren weer terug

Oh handig.

Moet ik ook maar eens achteraan dan.

Die bangback zit ik ook nog niet bepaald bij in de buurt maar lijkt me wel serieus kick als dat een keertje lukt.

Vet dat bangback, kende ik niet. Snel maar eens proberen

Had toch wel gedacht dat jij ‘m al lang en breed onder de knie had gehad.

Het is jammer dat er geen optie bestaat om specifiek dit scenario te oefenen. Nu heb je wel practice mode maar is het toch steeds even afwachten tot het moment zich voordoet, waar het allemaal erg nauw komt.

Schiet voor mij wat tekort tot dusver.

Wat uiteindelijk weer zijn weerslag heeft op mijn tekortschieten.

En dat is wel jammer.

Zoals ik al zei.

Hoe dan ook integraal onderdeel van het spel, het ‘nudgen’. Zelfs een tjoep tjoep fragment gezien waar het spel specifiek reageert op een geslaagde bangback.

In de vorm van een klein gesproken zinnetje.

Geinig hoor.

Wil ik ook wel eens horen.

Dat zinnetje.

Yessh.

Zowel Centurion als Banjo verbeterd op de Wild West Rampage.

Mooi werk, ga vanavond maar weer aan de bak dan

Olé, de Bethesdakasten zijn beschikbaar voor Switch! Direct maar even aangeschaft

Nu even uitproberen in handheld omdat vriendin aan 't Netflixen is...30 fps en klein scherm is 't nie helemaal maar moet maar ff zo

Ja eindelijk he.. Doom, Fallout en Skyrim voor de Switch ik ga ze ook gelijk kopen...
Flipper junkies lets go!

Yessh.

Zowel Centurion als Banjo verbeterd op de Wild West Rampage.

Wat is jouwn bij naam dan op de Switch Confusie?

Toch maar voor een paar tientjes nog wat kasten bijgekocht:

Oeps.

En wat misschien zelfs nog wel leuker is:

Zojuist m'n eerste geslaagde bareback gefixt.

Die Mars tafel speelt inderdaad wel soepeltjes weg.

En wat misschien zelfs nog wel leuker is:

Zojuist m'n eerste geslaagde bareback gefixt.

bangback?
Maar nice! Nog tips ervoor? bv linkerjoystick naar beneden ipv naar links of naar rechts?