Pinball FX 3 (2017)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Pinball

Ontwikkeld door Zen
Uitgegeven door Zen

In dit derde deel in de Pinball FX serie kunnen spelers wederom hun flippervaardigheden testen op een verzameling nieuwe kasten. Ook is het mogelijk om kasten uit Pinball FX2 en Zen Pinball 2 over te zetten naar deze nieuwe game. De game is opgezet rondom competitieve multiplayer leaderboards en toernooien, die gebruikers dit keer zelf kunnen opzetten. Er is echter ook een singleplayermodus waarin je de fijne kneepjes en details van de verschillende kasten kan leren.

Mijn buurjongens dat zijn kinderen...
Die vinden flipperen ook super vet.

Zeg dat dan jongen.

Ja sorry Confusie maar wij zijn ook de generatie die dat door moeten geven dat vroeger alles beter was!.
Ik neem aan dat jij/u ook bij de oude garde hoort ??.

Ga vandaag de dag vrij prat op mijn jongensachtige verschijning, dus dat zal je mij niet snel horen zeggen.

2 weken geleden besteld en nu al binnen, ik heb het in alle rust in elkaar gezet als een bouwpakket.
En het is nog mooier en (kwalitatief beter) dan ik me had voor gesteld. Het is een hele andere beleving met een groot beeld en mooi geluid ja super gewoon!. Pinball FX 3 en Star Wars Pinball heeft nu veel meer dat Flipperkast gevoel. Nu ook leuk met flipper liefhebbers en een paar biertjes erbij....

Nou was ik toch best bijzonder onaangenaam verrast vanmiddag toen me opviel dat de Marvel flipperkasten blijkbaar helemaal verdwenen zijn. Of althans op de Switch - is dat bij iedere versie zo?

Want ik zie ook geen stand-alone Marvel Pinball collection zoal bvb de Star Wars collection er dan wel weer is.

Dat is me toch best wel weer een teleurstelling.

Er hebben nooit Marvel kasten bij de Switch versie gezeten.

Da's jammer, daar zaten toch wel een paar heel leuke tussen. Blij dat ik die dan nog op de PS3 heb. De rest koop ik me alsnog een keertje op de Switch.

In maart komen er weer 3 nieuwe adventure kasten aan met bijvoorbeeld de originele Indiana Jones kast. Dan zit de Switch versie al met 60 (en allemaal al in bezit ) geweldige kasten maar geen Marvel kasten vreemd genoeg..

Er komt volgens mij dit jaar ook.een opvolger aan

Hm...een opvolger vind ik altijd een beetje onnodig. Ze kunnen hem letterlijk gewoon backward compatible maken en tot in de eeuwigheid kast blijven eruitstampen....

Die Indiana Jones kasten zie ik wel zitten overigens. Ook op mijn lijstje : een Terminator trilogie : 1, 2 en 3 of evt 3 vervangen door een Future Wars table in de visie van Cameron. Een horror collectie met Halloween, Friday the 13th, Texas Chainsaw Massacre en Elm Street. Een Action classics met Die Hard en Lethal Weapon.
Een Craig Era bond collectie, een Rambo collectie, een Rocky collectie. Letterlijk nog wel 100'en zaken die mogelijk zijn.

Sinner!!! (imitatie van de Simpsons) heb jij die Indiana Jones: The Pinball Adventure nu al in bezit? en is het de moeite waard voor die 15 euro?. Ik snap trouwens nog steeds niet waarom die kast 15 euro kost en dat de rest allemaal voor een peuleschil te krijgen is.

Indiana Jones: The Pinball Adventure

Nee. Heb hem even aan me laten voorbij gaan. Met korting was hij nog 12€ of zo. Vond ik ook aan de hoge kant. Laat staan 15€ full price. Ik wacht wel even tot hij een beetje aan een iet of wat redelijke prijs te krijgen is. Snap dat het weer tijd is om van de aankomende hype te profiteren nu de film op komst is maar tegen die tijd neem ik aan dat hij ook wel een stuk goedkoper is.

Aanschaffen doe ik sowieso wel.

Sinner ik snap nu helemaal waarom deze kast zo duur zijn (net zoals bv The Addams Family) ze moesten hier licentie kosten voor betalen!, ik heb hem (tijdelijk) voor 5 euro kunnen kopen op de Switch..
Maar het is een mooie kast! eerlijk is eerlijk.

Banjo schreef:
Maar het is een mooie kast! eerlijk is eerlijk.

Hij is inderdaad best aardig. Heb hem eveneens aan die prijs opgepikt.

Merken jullie ook dat de snelheid van de bal nu veel hoger ligt!? zo soepel en snel dat was het niet.
Die bal vliegt nu over het veld ik weet niet zeker of ik dat nu wel zo veel fijner vind poeh he...

Banjo schreef:

Ik vind dat wel bij FX op de PS5 tov FX3 op de Switch..Maar heb al heel lang geen FX3 meer op de Switch gespeeld...Ook de Williams kasten tov de Zen Originals trwns, die Williams kasten lijken als het ware wat verticaler gekanteld

Geen idee. Zou ik ook eens even moeten testen. Maar dat van de Williams kasten dat zou best kunnen aangezien dat replica's van bestaande tafels zijn en ze wellicht bepaalde elementen correct weer willen geven. Daar hoeven ze zich bij de Zen originals natuurlijk niet aan te houden.

centurion81 schreef:
die Williams kasten lijken als het ware wat verticaler gekanteld

Ja dat idee... wat in speelhallen ook altijd het geval was maar toen durfde ik daar nog niet over te klagen bij de balie . Maar start FX 3 maar eens op dan ben ik benieuwd of jullie dat ook merken.

Banjo schreef:

En dit ervaar ik alleen in docked mode trouwens..

Banjo schreef:

En dit ervaar ik alleen in docked mode trouwens..

Kan het zij dat de game op Switch een 60 fps patch voor docked gekregen heeft waardoor de feel anders is?

centurion81 schreef:

Ja dat zal het wel zijn het verschil is nu groot ik heb het niet eerder zo intens gespeeld. En eerst zat er soms nog wel eens een kleine hapering in maar dat is nu verleden tijd. Terwijl het spel ook al weer 6 jaar meegaat dat doet Zen toch uitstekend