Gal*Gun 2 (2018)

Nintendo Switch / PlayStation 4

Ontwikkeld door Inti Creates
Uitgegeven door Experience en pQube

In deze on-rails shooter moet je wederom de harten van alle meisjes op je school veroveren. Je krijgt hiervoor hulp van de liefdesengel Risu. Ge je voor een relatie met je buurmeisje Chiru of met je jeugdvriendin Nanako? Met een apparaat genaamd de Demon Sweeper kun je afrekenen met demonen die op je pad komen - en als handige bijkomstigheid - ook allerhande kledingstukken van je schoolgenootjes afrukken.

Ja. Pure lol. Eerlijk waar. Ik beleef nou eenmaal nog altijd veel lol aan onrails shooters en met Gal Gun 2 haal je nog niet eens de misselijkste hiervan in huis (voor 7.50 helemaal niet). Het hele absurde verhaal en typisch Japanse sfeertje dat je er bovenop krijgt is zelfs gewoon extra grappig. Soms vraag je je af hoe ze het bedenken, maar het is weer eens wat anders dan soldaten, aliens of zombie door hun hoofd te schieten op de meest gruwelijke manier. Het is kleurrijk, vrolijk en ja...behoorlijk kuis naar wat het had kunnen zijn dus ik kan hier best wel mijn lol aan op.

Een beetje zoals ook Huniepop op Steam bvb in het puzzelgenre (een port van Huniepop 2 naar de Switch zou ik best op prijs stellen trouwens).

Leuk voor af en toe 20 minuutjes te doen.