Dream Daddy: A Dad Dating Simulator (2017)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Adventure / Simulation

Ontwikkeld door Game Grumps
Uitgegeven door Game Grumps

Het spel volgt een eenzame alleenstaande vader die net met zijn dochter naar Maple Bay is verhuisd. Aan de doodlopende straat waar hij woont, zijn de meeste vaders vrijgezel en ook op zoek naar liefde. Kom uit de kast en werk aan je romantische relaties met Mat, Craig, Hugo, Brian, Damien, Robert, of Joseph.

Man wat is dit? wil iemand hier over praten?

avatar van KoomBa
Kennelijk zitten ze nog in de kast

KoomBa schreef:
Kennelijk zitten ze nog in de kast

Geinig, voor een digital only game

otome??

avatar van patenpac
Na Huniepop kan dit wel eens mijn volgende favoriete datingsim worden...

avatar van KoomBa
Ben je online krijg je een bericht 'X speelt nu Dream Daddy: A Dad Dating Simulator'. Dat is dan wel weer lachen.
Edit: Nog beter: Iemand deze game als kado doen.

avatar van Finidi
Ik heb me voorgenomen om een opmerking of zelfs een kleine recensie te plaatsen bij elke game die ik in 2018 gespeeld heb. Of ik dat ga halen betwijfel ik, maar ik kan in ieder geval een poging doen. Dit is de eerste.

“Dream Daddy: A Dad Dating Simulator is a game where you play as a Dad and your goal is to meet and romance other hot Dads. Are you ready? Hi ready, I'm Dad.”
De standaard ‘dad joke’ staat gelijk al in de aanbevelingstekst in de winkel op Steam; dan weet je gelijk wat het niveau van deze game is. Ook in de eerdere opmerkingen op deze site wordt er vooral lollig over deze dating sim gedaan; het is natuurlijk ook wel een beetje een belachelijke premisse (zoals elke dating sim).

Het moge dus duidelijk zijn dat het niet bepaald m’n genre is, maar soms moet je ook gewoon ‘ns iets buiten je comfort zone proberen om echte pareltjes te vinden. Op aanraden van een eindejaarslijstje van GiantBomb heb ik deze maar ‘ns gekocht. Een pareltje is dit niet.

Maar ik heb me er wel mee vermaakt. Het idee is dat je een alleenstaande vader met dochter bent en naar een cul-de-sac verhuisd, waar, natuurlijk, (bijna) alleen maar andere alleenstaande vaders wonen. Die ontmoet je allemaal, en vervolgens kun je met ze op dates gaan. De kandidaten zijn veelal clichés: je hebt de sportsy guy, de nerdy guy, de bad guy, de hipster etc.

De dates bestaan vervolgens uit dialogen waar de juiste antwoorden moet kiezen, plus vaak een minigame waar je ook goed op moet scoren. Het zijn veelal niet verrassende minigames: minigolf en vissen zijn bijvoorbeeld van de partij. Als je dan goed scoort op de date, is de andere geïnteresseerd in een tweede date. Na een eventuele derde date is de game afgelopen; dan heb je voor die persoon gekozen.

Het hele dating gebeuren was vooral uitzitten voor mij, ook al zijn de dialogen in deze game zijn wel echt goed; ze zijn grappig en soms ook emotioneel. Vooral de relatie van je personage met de dochter is erg mooi gedaan. Die relatie managen en daar alles uit halen wat er in zit is veel interessanter dan de dating, wat mij betreft.

3,5/5 sterren, vooral voor de grappige dialogen en de dochter.

De Comic Collection ervan...